Actualizado
Inditex irrompe no podio das empresas mellor preparadas para o futuro xunto a Hermés e LVMH
Inditex subiu cinco posicións nun ano no Future Readiness Index elaborado pola escola de negocios IMD, mentres que o seu rival H&M caeu ata o vixésimo posto.A escola de negocios IMD eloxia a Inditex. A entidade situou á multinacional de Arteixo na terceira posición do Future Readiness Index, subindo cinco postos con respecto ao ranking do ano pasado, permitíndolle subir ao podio. Só as francesas Hermès e LVMH están por diante da española, ocupando o primeiro e o segundo lugar respectivamente, "grazas a unha expansión reflexiva máis que a un crecemento agresivo".

El empresario Amancio Ortega, en el concurso hípico de Casas Novas del concello coruñés de Arteixo. EFE/Cabalar
A escola de negocios IMD eloxia a Inditex. A entidade situou á multinacional de Arteixo na terceira posición do Future Readiness Index, subindo cinco postos con respecto ao ranking do ano pasado, permitíndolle subir ao podio.
Só as francesas Hermès e LVMH están por diante da española, ocupando o primeiro e o segundo lugar respectivamente, “grazas a unha expansión reflexiva máis que a un crecemento agresivo”.
Neste sentido, Hermès obtivo un perfecto 100 no indicador de preparación para a moda, mentres que LVMH seguiu con 97,5 puntos. Inditex, con 91,9 puntos, pasou á terceira posición grazas a unha hábil combinación de resonancia cultural e integración dixital, “demostrando que a moda rápida non está morta, senón que está en evolución”.
Puntos fortes de Inditex
No caso da empresa fundada por Amancio Ortega, os autores do estudo destacan que o grupo se transformou ao permanecer incriblemente preto de cambiar as preferencias dos consumidores, adoptar un ciclo de produción rápido e combinar a fluidez dixital coa fortaleza das súas tendas físicas.
“O que chama a atención neste caso é que, aínda que moitos descartaron a moda rápida como unha reliquia do pasado, Inditex adaptou o modelo para satisfacer as expectativas modernas, unha mostra de como ata os segmentos máis desafiados da industria poden reinventarse a través da adaptabilidade e da innovación”, sinalan os autores do informe elaborado polo Future Ready Center do IMD.
Neste punto, Howard Yu, director do IMD Center for Future Readiness e responsable do estudo, cre que o recente anuncio da compañía da expansión de Zara mediante a creación de cafeterías (Zacaffé) forma parte da súa exitosa estratexia de innovación que situou a Inditex no terceiro posto do ranking deste ano, mentres que o seu rival sueco H&M baixou do posto 13 ao 20.
Así, o estudo de IMD sinala que un denominador común entre os líderes do sector da moda “é a súa capacidade para crear fenómenos culturais” e involucrar de forma significativa aos mercados locais, destacando que Hermès, LVMH e Inditex aproveitaron con éxito a tecnoloxía para conectarse con públicos diversos, facéndoos culturalmente relevantes e, en consecuencia, altamente competitivos, mentres que as empresas que non o deixan son cada vez máis atrasadas.
Por outra banda, máis aló dos primeiros postos do ranking, os autores tamén destacan a baixada de Nike do primeiro ao cuarto posto na edición deste ano como consecuencia dun afastamento da súa identidade central centrada no rendemento, que deixou confusos aos consumidores e aos socios alienados. “Este descenso pon de manifesto como perder o foco pode ser máis perigoso que a propia competencia”, advirten.
Os riscos da moda
De cara ao futuro, o estudo conclúe que a industria mundial da moda que entra en 2025 non só evolucionará, senón que se enfrontará a un mundo fracturado conformado pola cultura e as políticas económicas propostas por Trump. Así, advirten de que os previstos aranceis progresivos ás importacións e a eliminación de lagoas para as importacións libres de impostos reformularán toda a cadea de subministración de moda.