Actualizado
Navantia desvía a España parte dos buques da Royal Navy, un contrato de case 2.000 millóns.
O estaleiro de Belfast adquirido polo grupo coa compra de Harland&Wolff non está preparado para asumir os traballos, polo que Navantia prevé trasladar a Cádiz a sección central do primeiro buque de apoio lóxistico para o Reino Unido.

El presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, visita los astilleros de Harland&Wolff en Belfast tras la adquisición de los mismos por la filial británica de la empresa dependiente de la SEPI. Foto: Navantia
O gran contrato de Navantia no Reino Unido para construír tres buques de apoio loxístico para a Royal Navy executarase, en parte, en España. O grupo público de estaleiros prevé desviar os traballos de grande parte das seccións do primeiro barco cara ás súas instalacións de Cádiz debido a que o seu centro de Belfast, adquirido coa compra de Harland&Wolf, aínda non está en condicións de asumir a tarefa.
O CEO de Navantia UK, Donato Martínez, confirmou a Financial Times a “reorganización” da construción do primeiro buque, debido a que o estaleiro de Irlanda do Norte “non está listo”. O cambio implicará que parte dun barco militar do Reino Unido se execute fóra de territorio británico, algo inédito na historia recente.
O xornal pon énfase en que o movemento de Navantia desvela debilidades industriais de base en Gran Bretaña, aínda que o desvío destes traballos era unha posibilidade coa que se especulou desde tempo atrás. O grupo español, con estaleiros en Ferrol, Cádiz e Cartaxena, adquiriu Harland&Wolf, famoso por construír o Titanic, cando estaba en situación de quebra e para salvar o contrato de case 2.000 millóns que conseguiron en alianza en 2022 para os buques da Royal Navy. Navantia explicou entón que destinaría uns 100 millóns de investimento a acondicionar as instalacións.
Un plan “sólido e realista”
No caso de Belfast, Donato Martínez prevé que a adecuación das instalacións finalice a mediados de 2026. “Ao finalizar o programa, poderán fabricar de forma competitiva calquera peza de calquera barco. Vamos a desenvolver as habilidades necesarias”, dixo a Financial Times. Por o momento, a previsión para o primeiro buque do programa Fleet Solid Support (FSS) é que boa parte das seccións se realicen en Cádiz, mentres que a proa se execute en Appledore, outro dos centros adquiridos a Harland&Wolff. Os tres buques deberían entrar en servizo en 2032.
Martínez defendeu que o plan para o primeiro barco é “sólido” e que non sería “realista” pensar en que o groso da construción se desenvolvera en Belfast. Non antes de 2026, cando cre que as instalacións estarán listas para asumir a construción de calquera sección de maneira competitiva.