O Congreso debate a medida estrela para reter a Ryanair en Santiago

O Congreso debaterá este martes unha iniciativa na que o PP lle pide ao Goberno que frene as subidas de taxas do 6,5% en Aena contra as que se revolve Ryanair.

Ryanair transportó el 30% de los pasajeros de los aeropuertos gallegos en 2024

Ryanair transportó el 30% de los pasajeros de los aeropuertos gallegos en 2024

O Congreso dos Deputados prepárase para albergar un debate sobre a medida principal para protexer a continuidade de Ryanair no aeroporto de Santiago-Rosalía de Castro. A Cámara Baixa debaterá este martes unha iniciativa do PP que solicita ao Goberno deter a subida do 6,5% que Aena ten previsto aplicar ás súas taxas aeroportuarias en 2026 para non prexudicar á competitividade dos aeroportos e o sector turístico.

Trátase dunha proposición non de lei rexistrada polo partido que lidera Alberto Núñez Feijóo na Comisión de Industria e Turismo con ese propósito. O PP cre que unha elevación de tarifas “desincentivaría” o crecemento do tráfico das compañías cara ás rexións e aeroportos españoles, especialmente aquelas cun modelo low cost que tentan optimizar ao máximo o custo das súas operacións para orientar as súas políticas comerciais e operar do xeito máis competitivo posible.

Máis aínda cando Aena obteu en 2024 un beneficio récord de 1.934,2 millóns de euros e o Goberno se embolsou máis de 746 millóns en concepto de dividendos pola súa participación no accionariado da empresa. Coa subida prevista, a compañía endosaría uns 220 millóns adicionais de ingresos.

Precisamente esta medida foi a principal razón que alegou Ryanair para recortar 2,3 millóns de prazas en España, das cales algo máis da metade (1,2 millóns) corresponderíanse a Galicia, toda vez que cancelaría todos os voos a Peinador (Vigo) a partir de xaneiro de 2026.

O plan para o próximo lustro

É por iso que o PP solicita na súa proposición non de lei ao Goberno o seu compromiso para que o próximo Documento de Regulación Aeroportuaria (DORA III) para o quinquenio 2027-2031 conteña un esquema “o máis atractivo posible” das taxas aeroportuarias aplicables co propósito de non prexudicar e mellorar a competitividade dos aeroportos e destinos turísticos españoles a nivel internacional.

A continuación, o grupo parlamentario propón a Aena que optimice os plans de negocio e a programación do mapa de conexións das aerolíneas mediante unha estratexia de desestacionalización e desconcetración da demanda viaxeira cara aos destinos españoles.

De maneira complementaria, o PP insta a despregar calquera acción encamiñada a estimular a creación de novas rutas a destinos de longo radio e mercados emerxentes, así como que persigan incrementar a capacidade aérea en rutas xa existentes.

A continuación, o partido solicita “reverter o desmantelamento progresivo” da operatividade dos aeroportos secundarios e rexionais en forma dunha ausencia de programación de voos suficientes; así como garantir en calquera escenario as bonificacións por razóns de interese xeral a conectividade aérea cos territorios extrapeninsulares, ao incluír os arquipélagos balear e canario.

Ademais desta proposición non de lei, o Partido Popular tamén solicitou a comparecencia do ministro de Transportes, Óscar Puente, e rexistrou varias preguntas escritas dirixidas ao Executivo despois de que Ryanair anunciase unha redución da súa actividade en España pola subida de taxas. Entre outras cuestións, o PP pregunta ao Executivo se mantivo algún tipo de diálogo con Ryanair ou outras aerolíneas para evitar o peche de bases e a cancelación de rutas en comunidades como Galicia, Canarias ou Castela e León.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta