Os Estaleiros Ría de Vigo renacen sobre as cinzas de Barreras: logran beneficios cunha carteira de 224 millóns.
Os asturianos de Armón dan a volta á conta de resultados da antiga Hijos de J. Barreras, que dispara as vendas ata os 41,7 millóns de euros e logra uns beneficios de 3,2 millóns de euros ao peche de 2024.

Vista exterior de las instalaciones de Astilleros Ría de Vigo / Armón
Sobre as cinzas da extinta Hijos de J. Barreras e a súa unidade produtiva, o Grupo Armón logrou o que poucos imaxinaban ata agora: dar a volta á conta de resultados da compañía e entrar en beneficios. Transcorreron dous anos completos desde que Armón desembarcouse en Vigo coa antiga Barreras. Un récord, por tanto.
Astilleros Ría de Vigo SA, que é a nova filial de Armón, roçou os 22 millóns de euros de facturación no seu primeiro ano completo baixo a propiedade do grupo asturiano e recortou as súas perdas un 23%, cando os números vermellos foran de algo máis de dous millóns. Iso sucedía a finais de 2023. Agora, co exercicio do 24 pechado e as súas contas aprobadas, é dicir, con dous anos completos de Armón ao timón, a compañía logra beneficios netos de nada menos que 3,2 millóns.
As vendas multiplícanse
É a inxección que supoñen os encargos, e os consiguientes ingresos derivados deles, o que fai posible este renacer para a antiga Barreras. E é que os ingresos que asinou Astilleros Ría de Vigo ao peche do ano pasado situáronse en 41,7 millóns de euros, fronte a unha cifra de negocio de 7,3 millóns, a lograda un ano antes. Por tanto, multiplicou case por seis a súa facturación nun ano. ¿Os beneficios de explotación? Pois tamén deron a volta como unha media, situándose en 3,8 millóns, fronte a unhas perdas de 2,9 millóns no exercicio precedente.
“O planteamento estratéxico da empresa continuou na mesma liña que en exercicios anteriores dado os bos resultados obtidos”, explican na memoria os xestores de Astilleros Ría de Vigo. As claves, ao seu modo de ver, son “a apertura de novos mercados xeográficos e consolidación dos actuais”. Durante o ano pasado os esforzos materializáronse en contratos, entre os que destacan buques oceanográficos para Europa (Islandia e Reino Unido); Oceanía (Tahití); así como o mercado nacional, sinalan os administradores. E iso tivo un substancial reflexo na conta de resultados.
A carteira de pedidos
Pero parece que o mellor para Astilleros Ría de Vigo está por vir, se se atende aos compromisos do grupo, tanto de compra de equipamentos como de venda de buques. Ao peche do exercicio existen contratos de construción formalizados con clientes por un importe de venda de 224 millóns de euros, fronte aos 69,9 millóns de euros a 31 de decembro de 2023. Esa é a garantía de futuro para a compañía. Pola banda contraria, pechou o 2024 con compromisos de adquisición de equipos para a construción de buques por importe de case 26 millóns. Para ver a distancia basta apuntar aos compromisos ao peche do 2023, que ascendían a 10,4 millóns de euros.
A compañía explica que dentro desta ofensiva comercial realizáronse ofertas para distintos países de África (Cabo Verde); América (Arxentina, Canadá e Chile); Asia (Kuwait e Singapur); e Europa (Dinamarca, Francia, Noruega, Países Baixos, Portugal, Reino Unido e Suecia); e tamén no mercado nacional.
Diversificación e reparos do auditor
A diversificación da produción foi outra das claves, con buques de distintas características: offshore (FPSO e e-CSOV), ferris e pesqueiros. “Este ano”, sinalan, “incrementouse a carteira de pedidos no segmento dos oceanográficos e buques offshore coa contratación de varios buques destas categorías o que acredita a súa consolidación neste mercado”. A previsión dos xestores de Astilleros Ría de Vigo era de plena ocupación para todo o ano.
Algún “pero” nesta nova etapa, que vén neste caso da man dos seus auditores, ao sinalar que a compañía non inclúe información na memoria relativa a créditos, débitos e operacións con empresas vinculadas e informacións relativas a empresas baixo unha mesma unidade de decisión. Tampouco ofrece Astilleros de Vigo “detalle das provisións por operacións de tráfico por obrigas asumidas, información completa sobre aplazamento de pago a provedores e a parte do capital que é posuído por outras empresas con porcentaxe igual ou superior ao 10%”.