Ryanair anuncia un novo tijeretazo pola súa guerra con Aena tras recortar 360.000 prazas en Galicia

A aerolínea irlandesa, que moveu en 2024 o 30% dos pasaxeiros dos aeroportos galegos, anunciará o próximo mércores un recorte de preto dun millón de prazas en resposta á subida de taxas anunciada por Aena.

El consejero delegado de Ryanair, Eddie Wilson, durante una rueda de prensa, en las oficinas de Ryanair, a 5 de septiembre de 2024, en Madrid (España).

(Foto de ARCHIVO) El consejero delegado de Ryanair, Eddie Wilson, durante una rueda de prensa, en las oficinas de Ryanair, a 5 de septiembre de 2024, en Madrid (España). La aerolínea low cost ha anunciado sus nuevas rutas desde Madrid a Verona y Kaunas, las cuales ayudarán a incrementar el tráfico aéreo hacia la capital española en un 7%. Sin embargo, Ryanair ha alertado de que dicho crecimiento es menor que el deseado debido a las altas tasas aeroportuarias que les impone el operador público Aena. Fernando Sánchez / Europa Press 05 SEPTIEMBRE 2024;AEROLÍNEAS;LOW COST;VUELOS;AENA;RYANAIR; 05/9/2024

Ryanair endurece a súa guerra con Aena. A aeroliña irlandesa anunciará o próximo mércores a redución de case un millón de prazas en aeroportos rexionais como resposta á subida de taxas prevista polo xestor aeroportuario. O conselleiro delegado, Eddie Wilson, dixo a Europa Press que toman esta decisión ante a “indiferenza” do Goberno español que está permitindo que a infraestrutura rexional “se deteriore e estea infrautilizada”. “Vamos a investir onde poidamos obter un retorno“, sinalou.

Ryanair mantén firme a súa postura, que xa a levou a dar un golpe sobre a mesa este verán, con un severo impacto en Galicia. A compañía aplicou un recorte de 800.000 prazas e aplicou a metade do axuste de capacidade en territorio galego. En Santiago suprimiu o 28% e retirou un dos tres avións B737 baseados en Lavacolla. O impacto equivalía a preto do 10% do tráfico anual do aeroporto en 2024. O tijeretazo en Peinador foi do 61%, unhas 40.000 prazas.

Con datos de 2024, a aeroliña irlandesa moveu preto do 30% dos usuarios dos aeroportos galegos (Santiago e Vigo, xa que non opera en A Coruña). O informe de tráfico de pasaxeiros de Aena correspondente ao mes de xullo mostra unha caída de usuarios no aeroporto compostelán do 12,4% e do 6,5% en Peinador, mentres Alvedro mantívose estable.

A presión de Ryanair

Ryanair sostén que “case o 70% dos aeroportos rexionais están baleiros debido a unha estrutura tarifaria fallida” e presiona para conseguir un cambio na xestión de Aena, controlada nun 51% polo Estado. O anuncio dun recorte aínda máis severo que o último coincide coa previsión do xestor aeroportuario de incrementar as taxas un 6,5% para 2026, ata os 11,03 euros por pasaxeiro. Esta subida é, para Ryanair, “inxustificada e prexudicial”, xa que supón “o nivel máis alto nunha década” a pesar de que coincide cos máximos en beneficios e en pasaxeiros de Aena.

O CEO da compañía anunciará a próxima semana un recorte drástico nas prazas para o próximo verán así como os aeroportos afectados. Na súa opinión, a raíz do problema radica na falta de competitividade. “Se os aeroportos están baleiros, iso significa que o prezo é malo. É tan sinxelo como iso”, afirma.

Guerra con Aena

Wilson sostén que a estrutura de prezos de Aena para estas instalacións “rompeu e fracasou” e continuará afectando negativamente as perspectivas económicas da España rexional. O directivo di que é “un monopolio que exerce o seu poder aumentando os prezos”, mentres que noutras partes de Europa, como Italia, Suecia ou Hungría, os aeroportos e rexións están baixando os custos de acceso para ser máis competitivos e atraer tráfico. “Se nós, a aeroliña de custos máis baixos de Europa, non podemos facer que funcionen, ninguén pode“, subliña.

“A capacidade que se retire dos aeroportos rexionais españois non quedará en España, senón que se destinará a outros países ou rexións máis competitivas”, advertiu o directivo asegurando que “hai moitos países europeos interesados nas nosas inversións”. Entre eles citou países como Italia, Suecia, Croacia, Hungría e Marrocos, onde os gobernos, ao seu xuízo, si incentivan activamente o crecemento.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta