Frenazo de Stellantis ás súas investimentos en hidróxeno
O fabricante paraliza o desenvolvemento de pilas de hidróxeno para furgonetas e inicia conversas con Michelin e Forvia sobre o futuro da empresa conxunta Symbio

Antonio Filosa, CEO de Stellantis
Stellantis derrapa co hidróxeno. A compañía con planta en Vigo anunciou que paraliza o seu programa de desenvolvemento de pilas con este combustible ao non ver viabilidade no mercado a medio prazo. Esta decisión conlevará o inicio de conversas con Michelin e Forbia sobre o futuro de Symbio, a empresa conxunta na que entrou hai dous anos ao adquirir un 33% do capital.
O grupo automobilístico francés sinala que o frenazo ao desenvolvemento de furgonetas impulsadas por hidróxeno débese á falta de “perspectivas de evolución a medio prazo” nesta tecnoloxía. Concretamente, alude a “a limitada dispoñibilidade de infraestruturas de reposición de hidróxeno, os elevados requirimentos de capital e a necesidade de maiores incentivos á compra por parte dos consumidores”.
Adeus á nova gama de furgonetas
Neste contexto, Stellantis non prevé a adopción de vehículos comerciais lixeiros propulsados por hidróxeno antes do final da década, polo que tampouco lanzará este ano a gama Pro One, cuxa produción en serie ía comezar este verán en Hordain (Francia), coas furgonetas medianas, e Gliwice (Polonia), coas furgonetas grandes.
Con todo, di o fabricante, o persoal destes centros de produción non se verá afectado, e que as inversións en I+D vinculadas ao hidróxeno serán reorientadas cara a outros proxectos.
Os problemas do hidróxeno
O grupo subliñou que o estado actual do segmento do hidróxeno tamén presenta “retos financeiros” para diversas “partes interesadas”, referíndose a que iniciou “conversas cos accionistas de Symbio para avaliar as consecuencias actuais do mercado e preservar os mellores intereses de Symbio, en liña coas súas respectivas obrigas”.
“O mercado do hidróxeno segue sendo un segmento de nicho, sen perspectivas de sustentabilidade económica a medio prazo. Debemos tomar decisións claras e responsables para garantir a nosa competitividade e responder ás expectativas dos nosos clientes coa nosa ofensiva de turismos e vehículos comerciais lixeiros eléctricos e híbridos”, asegurou o director de Operacións para Europa ampliada, Jean-Philippe Imparato, quen lembra o contexto no que a empresa se está mobilizando para responder ás esixentes normativas sobre CO2 en Europa.