Adif inicia a liberalización do AVE a Galicia: os competidores de Renfe chegarán en 2027

El ministro de Transportes y Movilidad Sostenible, Óscar Puente; el Secretario de Estado de Transporte y ex alcalde de Irún, José Antonio Santano; el alcalde de Vigo, Abel Caballero y el candidato del PsdeG a la Xunta de Galicia, Xosé Ramón Gómez Besteiro, llegan a la estación de Vigo en un tren Avril de alta velocidad / Europa Press
Adif e Adif AV comezan a segunda fase da liberalización do transporte ferroviario de viaxeiros, que incluirá os corredores Madrid-Galicia, Madrid-Asturias/Cantabria; e Madrid-Cádiz/Huelva. O proceso comeza co envío aos operadores da proposta marco de oferta de capacidade en cada un dos eixos, coa previsión de abrir a recepción de solicitudes ao longo de 2026. Ata o momento, ademais de Renfe, operan na alta velocidade española Iryo e Ouigo.
O envío da oferta de capacidade inicial realízase con carácter previo á publicación definitiva, a través dunha modificación da Declaración sobre a Rede (DR) de Adif e Adif AV de 2026. Iso permite aos operadores realizar observacións que poidan dar lugar a modificacións na planificación. A publicación na DR irá precedida, así mesmo, polo correspondente informe da CNMC, segundo establece a Lei do Sector Ferroviario.
A oferta de capacidade marco estará composta por un máximo de 72 novos servizos diarios: 32 por día no caso da conexión Madrid-Galicia, 24 entre Madrid-Asturias/Cantabria e 16 na liña Madrid-Cádiz/Huelva. Ademais, no documento inclúense as franxas horarias dispoñibles para circular, o calendario e as regras para o desenvolvemento do proceso.
A vista posta en 2027
A primeira oferta de capacidade, que comprendía as liñas de alta velocidade entre Madrid e Barcelona, así como os corredores Madrid-Comunidade Valenciana e Madrid-Sevilla/Málaga, culminou en 2020 coa firma de tres acordos marco coas empresas ferroviarias de transporte de viaxeiros que operan na actualidade.
Nesta segunda oferta de capacidade marco convida ás empresas ferroviarias a formalizar acordos marco plurianuais con Adif/Adif AV, co obxectivo de proporcionar unha maior seguridade xurídica para que as empresas poidan acometer investimentos e facilitar unha óptima planificación de horarios e operativas. O proceso, que será supervisado pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), concluirá, previsiblemente, a finais de 2027 coa firma deses acordos marco.