Marián Cano reforça l’aliança amb el certamen IAGTO per a posicionar la Comunitat Valenciana com a referent europeu en turisme de golf
La consellera de Turisme ha visitat, a Gran Canària, el certamen que reunix més de 800 professionals del turisme de golf de tot el món

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha visitat la fira professional IAGTO European Convention 2025, una de les cites més rellevants del sector del golf a escala internacional i que reunix, a Gran Canària, més de 800 professionals, entre turoperadors, agències especialitzades i proveïdors turístics relacionats amb este producte.
En esta edició, la Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, i l’Associació de Camps de Golf de la Costa Blanca han programat una agenda de 34 reunions professionals amb operadors clau del turisme de golf, amb l’objectiu de consolidar la destinació en els mercats tradicionals i atraure nous operadors estratègics que encara no comercialitzen l’oferta valenciana.
En IAGTO 2025 participen 32 empreses del sector del golf de la Comunitat Valenciana, entre les quals es troben 15 camps de golf i 17 establiments hotelers.
Durant la seua visita al certamen, la consellera ha mantingut una reunió de treball amb Peter Walton, fundador i director executiu de l’Associació Internacional de Turoperadors de Golf (IAGTO), organització turística que agrupa més de 2.400 empreses del sector en 92 països i que controla més del 90 % dels paquets internacionals de vacacions de golf venuts en tot el món.
L’objectiu d’esta trobada, a la qual també han assistit representants de l’Associació de Camps de Golf de la Costa Blanca i Comunitat Valenciana, ha sigut reforçar l’aliança entre les entitats amb l’objectiu de posicionar la Comunitat Valenciana com a referent europeu en turisme de golf.
Després de la trobada, Marián Cano ha avançat que “la Generalitat continua treballant junt amb la principal associació internacional del sector per a atraure la IAGTO European Convention al territori valencià en una futura edició”. L’esdeveniment, considerat el principal esdeveniment comercial de turisme de golf a Europa, reuniria els principals turoperadors de golf del món i consolidaria la Comunitat Valenciana com a epicentre del turisme esportiu especialitzat.
També s’ha acordat treballar en la promoció conjunta en mercats emissors prioritaris per a consolidar la posició de la Comunitat com a destinació líder i sostenible en turisme de golf.
En este context, la responsable de la política turística del Consell ha subratllat la importància de secundar i mantindre el posicionament internacional de la Comunitat Valenciana com a destinació de golf. Marián Cano ha recordat, a més, que “el 70 % dels golfistes que juguen en la Comunitat són turistes internacionals, que romanen 2,4 dies més que el turista estranger mitjà i gasten un 30 % més al dia, la qual cosa es traduïx en un gasto total un 60 % superior”.
Es tracta d’un perfil de turista que reforça el valor estratègic del golf dins de la política turística valenciana, ja que “contribuïx tant a la desestacionalització com a la diversificació de mercats emissors”, ha apuntat Cano.
Finalment, la consellera ha agraït el treball i la labor de les empreses presents en este esdeveniment internacional, així com el de l’Associació de Camps de Golf de la Costa Blanca, que fa més de 30 anys que està promocionant la destinació fins a haver aconseguit situar-la entre una de les principals a Europa per a la pràctica del golf.