El Port de València ultima un crèdit de 300 milions al BEI per al seu pla d’inversions.
L'APV també ha autoritzat a Baleària a muntar una nau desmuntable en les instal·lacions d'embarcament i desembarcament de passatgers amb origen/destinació a Algèria.

Puerto de Valencia. Imagen: ValenciaPort
El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) ha acordat l’inici dels tràmits per a l’autorització d’una operació financera de crèdit amb el Banc Europeu d’Inversions (BEI) per valor de 300 milions d’euros. Aquesta quantitat anirà destinada a finançar el Pla d’Inversions del Port de València, Gandia i Sagunt.
El Consell d’Administració de l’APV també ha seleccionat l’oferta conjunta presentada per les mercantils Ership, Intersagunto i Compañía General de Compras Agropecuarias (CGCA) per a l’atorgament d’una concessió administrativa per a la construcció i explotació de la terminal de grànuls sòlids (exclusos clinker i ciment) del Port de Sagunt.
L’objectiu d’aquest projecte és impulsar l’activitat econòmica local i regional mitjançant l’atracció de noves inversions i operadors en l’àmbit dels grànuls sòlids compatibles amb l’operativa portuària actual. La dinamització del tràfic de grànuls no només reforçarà la competitivitat del port, sinó que també generarà ocupació directa i indirecta, afavorint el creixement de sectors estratègics com ara l’agroindústria, la metal·lúrgia i la construcció.
Una de les particularitats d’aquest concurs és la seua aposta per la descarbonització i el medi ambient, al atorgar un pes equitatiu tant a l’avaluació qualitativa (proposta tècnica) com a la quantitativa (proposta econòmica), assignant un 50% de la puntuació total a cadascun d’aquests blocs. Aquesta distribució reflecteix el compromís amb el desenvolupament sostenible i el compliment de les millors pràctiques ambientals.
La alta valoració atorgada específicament al criteri mediambiental dins de l’apartat qualitatiu posa de manifest la importància que l’APV atribueix a la protecció de l’entorn i al foment d’iniciatives responsables i sostenibles. Es tracta d’una oferta que comporta el desenvolupament d’una infraestructura moderna i eficient, que garanteix el compliment dels estàndards operatius i mediambientals més exigents.
El Consell d’Administració, que aquest dilluns s’ha celebrat telemàticament per l’alerta roja decretada a València, també ha aprovat la sol·licitud de la companyia Garbaport per ampliar la superfície que tenen en concessió per a la construcció i explotació d’una planta de triatge de residus sòlids l’objectiu de la qual és la segregació minuciosa dels residus gestionats pel Port de València. D’aquesta manera s’aconsegueix valoritzar pràcticament el 90% dels materials a tractar.
Millores per a la línia de passatgers València-Alger
El Consell d’Administració de l’APV també ha acordat la millora de les instal·lacions d’embarcament i desembarcament de passatgers amb origen/destinació a Algèria. Amb aquest objectiu, s’ha aprovat la petició de l’empresa Baleària Eurolínies Marítimes, per instal·lar una nau desmuntable amb l’objecte de donar suport a les operacions d’embarcament i desembarcament per a millorar l’atenció d’aquests tràfics.
El Consell, així mateix, ha donat el vistiplau a l’inici de les obres del projecte constructiu de verificació estructural d’obra civil per a la fase 2 de recreït de defenses en el moll de Llevant de APM Terminals València. Aquesta acció en el Port de València compta amb un pressupost de 855.542 euros.