L’empresari alacantí que no es calla: «A Espanya la gent vol viure, és igual que estiga Pedro Sánchez o Feijóo, són igual de burros»

Jesús Navarro (Carmencita) ressalta 200 anys de tradició comercial i crida a valorar el potencial empresarial d'Alacant.

Jesús Navarro Alberola, director general de Jesús Navarro S.A. (Carmencita), reivindica amb orgull el llegat empresarial de la província. “A Alacant, l’esperit emprenedor el heretem de pares a fills. Funciona així des de que va començar la nostra expansió comercial fa 200 anys”, va dir recordant que el teixit econòmic local s’ha forjat gràcies a la tradició i a l’esforç de generacions senceres. A més, amb pinzellades carregades d’humor ha criticat la situació política actual. Així ho ha posat de manifest en la Trobada Empresarial celebrada a Alacant per Economia Digital.

El director general de Carmencita, firma d’espècies proveïdora de Mercadona, no oculta el seu astorament davant el potencial de la terra alacantina: “És al·lucinant el que tenim a Alacant i som els últims en adonar-nos”, afirma, al·ludint a la necessitat de que la societat valore més els seus recursos i capacitats.

Així ho declarava durant l’última taula de debat de la qual va formar part juntament amb Isabel Sirvent, Directora de Màrqueting de Grup Confectionary Holding, Federico Moncunill, Secretari general del Consell Regulador de la IGP Xixona i Torró d’Alacant i José Vicente Andreu, President d’Asaja Alacant.

La trobada, que va despertar un enorme interès i va desbordar expectatives amb més de 200 empresaris i directius reunits a Alacant, va comptar amb el patrocini de la Cambra d’Alacant, Hidraqua, Sabadell, Diputació d’Alacant i Generalitat Valenciana.

Amb el seu estil directe i humorístic, Navarro també llança una crítica: “En el transatlàntic que és Espanya la gent vol viure, dóna igual que estiga Pedro Sánchez o Feijóo, són igual de burros”. Per a ell, els problemes del país van més enllà de qui governe i requereixen un enfocament centrat en les persones i les empreses.

Malgrat tot, el director de Carmencita manté una visió optimista sobre el futur: “Espanya i Alacant són un paradís”, conclou, convençut que la combinació d’història, talent i esperit emprenedor seguirà sent la gran fortalesa del territori.

Alacant com a paradís empresarial

Per a l’empresari, el veritable motor d’Alacant resideix en la seua història i en el llegat que es transmet de generació en generació. Navarro recorda que ja en 1870 s’exportaven productes des d’Alacant a tot el món, un esforç col·lectiu que ha forjat un ADN empresarial caracteritzat pel risc, la innovació i la cerca de noves oportunitats.

El director general de Carmencita situa entre els grans desafiaments de la província el saber enfrontar els profunds canvis derivats de la globalització i de la tecnologia, que estan transformant tant la indústria com els hàbits de consum.

A això suma una reivindicació clara: la necessitat de que el turisme evolucione cap a un model més sostenible, rendible i de major qualitat. En la seua opinió, només d’aquesta manera podrà garantir-se un creixement equilibrat en un dels sectors clau per a l’economia alacantina.

“És al·lucinant el que tenim a Alacant i som els últims en adonar-nos. Espanya i Alacant són un paradís”, subratlla en el seu discurs.

Preguntat per les perspectives d’ocupació de la seua companyia i del sector en general, Navarro es va mostrar optimista.

Recorda que l’alimentació és “vital en tots els sentits i en múltiples àmbits”, i destaca el seu paper transversal: “Som una peça clau per a l’èxit i el fortaleixement de sectors com el turisme, en restauració i hostaleria, l’agricultura, la logística, la distribució i, per descomptat, la salut i el benestar de la societat”.

Segons va explicar, es tracta d’un sector en creixement sostingut i generador d’ocupació estable i constant.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada