Blinker factura un 12% més reduint un 6% la seua xarxa comercial.
La companyia alacantina s'aproxima als nivells d'ocupació prepandèmia després de fer "un ajust en les condicions del sou fix" dels comercials.
 
				Blinker
La companyia alacantina Blinker va aconseguir en 2024 el seu rècord de facturació en arribar als 49,1 milions d’euros en 2024, la qual cosa suposa un 12,7% més que en 2023, quan ja va incrementar un 7,9% la seua facturació respecte a 2022.
La companyia va arribar als 30,6 milions en 2018 i va avançar fins als 34,3 en 2019 encara que en 2020, amb la pandèmia, va retrocedir fins als 30,3 milions. Després va reprendre el creixement amb 35,5 milions en 2021 i 40,3 milions d’ingressos en 2022, tal com es pot consultar a través de l’eina Insight View.
L’evolució de la plantilla ha marcat la mateixa tendència però amb canvis més abruptes. En 2018, la companyia amb seu a Alacant i filials en països com França, Bèlgica o Portugal, tenia 380 treballadors mentre que en 2019 va arribar gairebé al mig miler (497).
La pandèmia va provocar l’eixida de 213 empleats fins a quedar-se només amb 284, una xifra que es va recuperar notablement en 2021 al arribar-se als 413 empleats.
La plantilla de Blinker es va situar en 2024 en els 437 empleats, la qual cosa suposa una lleugera reducció de l’1,8% front als 445 treballadors de 2023. La part alta de la piràmide no ha variat, amb dues persones en direcció i sis com a caps de departament.
Mentrestant, el personal d’administració ha avançat de 67 a 69 treballadors mentre que en magatzem es va produir un increment en l’últim any del 9%, al passar de 77 a 84 empleats.
El canvi més substancial es produeix en la xarxa comercial, que passa de 293 efectius a 276. I més cridaner és el canvi si es segrega per sexes. El nombre de dones creix de 109 a 114 mentre els comercials homes passen de 184 a 155, és a dir, se n’han anat el 16%.
La companyia explica que la disminució de la plantilla es deu principalment “a la xarxa comercial com a conseqüència d’un ajust en les condicions del sou fix dels mateixos“.
En l’apartat de “estat d’informació no financera consolidada” del Grup Blinker s’explica que “el model de negoci es basa en la visita dels venedors als clients en el seu lloc de treball per a identificar les seues necessitats, la prestació d’un assessorament qualificat i la posada a disposició del client del material que necessita a través de serveis contractats d’especialistes en distribució en menys de 24/48 hores”.
Amb aquest model de negoci opera en el mercat espanyol des de 1992, a Portugal des de l’any 2000 i a França des de l’any 2002. En 2014 va començar la venda a través de distribuïdors en els mercats d’exportació d’Àfrica i Orient Mitjà i va començar a operar a Llatinoamèrica a través de Panamà en 2015.
La companyia també explica que la xifra d’empleats és proporcional a la xifra de negoci excepte en el cas de Blinker Espanya que, atès que concentra les funcions logístiques i gran part dels serveis centrals, té més empleats de l’estructura interna que les filials, encara que cada una de les filials té el seu propi departament d’administració.
Respecte als riscos a nivell macroeconòmic, “la incertesa geopolítica a nivell internacional derivada del conflicte bèl·lic a Ucraïna i les seues conseqüències amb una possible recessió de les potències europees provocada per la inflació i les pujades de tipus amb els seus efectes sobre les economies en les quals Blinker té presència, serien els principals riscos per al Grup”, expliquen.
D’altra banda, la companyia amb base a Alacant incideix que els canvis regulatoris derivats del procés de transició cap a una economia sostenible i per a contribuir a la lluita contra el canvi climàtic, i la falta d’un model clar de transport sostenible, estan tenint efecte en la xifra de venda de vehicles i les decisions de consum a mitjà termini, de manera que podria també tenir efecte en alguna de les divisions de negoci del Grup.
Soci d’AVE, de Fempa i del fòrum de marques renombrades espanyoles entre altres organismes, la companyia presidida per José Antonio Ferri Simarro va acabar l’exercici 2024 amb un benefici de 2,5 milions d’euros, la qual cosa suposa un descens del 12% respecte als 2,9 milions de l’any anterior.
 
						 
						 
						 
						 
								 
								 
								