Cano veu en les exportacions valencianes “una necessitat estratègica” i “sinònim de creixement”

La titular d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme del Govern valencià durant la seua intervenció en la presentació de l'informe 'València Exporta' d'Economia Digital en el Hub Empresa de Banc Sabadell.

La Consellera de Innovación, Industria, Comercio y Turismo, Marián Cano, participa en la presentación del informe 'Valencia Exporta' en el Hub Empresa de Banco Sabadell.

La Consellera de Innovación, Industria, Comercio y Turismo, Marián Cano, participa en la presentación del informe ‘Valencia Exporta’ en el Hub Empresa de Banco Sabadell.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha destacat l’aposta del Govern valencià per l’impuls a la internacionalització i de les exportacions de les empreses de l’autonomia, ja que ho considera “una necessitat estratègica de la Comunitat Valenciana que és sinònim de creixement, innovació, adaptació i competitivitat en els mercats més exigents”.

Així ho ha expressat la titular d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme del Govern valencià durant la seua intervenció en la presentació de l’informe ‘Comunitat Valenciana Exporta’ en el Hub Empresa de Banco Sabadell celebrada aquest dimecres, organitzada per Economia Digital Comunitat Valenciana i impulsada per l’entitat financera. El document complet està disponible ací.

Presentació de l'informe 'Comunitat Valenciana exporta'
Presentació de l’informe ‘Comunitat Valenciana exporta’

A la presentació va acudir el president de la CEV, Vicente Lafuente, la presidenta de CEV-València, Eva Blasco, el president d’ATA-CV, Alberto Ara, el director general d’Afin-SGR, José María Badia, el director de negoci d’Afin-SGR, Joaquín Jovani i el secretari del col·legi d’Economistes de València, Francisco Marín, entre altres, a més de despertar l’interès en el món acadèmic valencià com es va demostrar amb la presència de Antonio Sánchez Andrés, director de la Càtedra de Política Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana de la Universitat de València.

A nivell institucional, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, i el secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, van acudir també a la jornada que va tindre una taula rodona on va participar Manuel Peris, CEO de Das Audio, Rafael Tomás, CEO d’Istobal, i Vicente Sorlí, gerent de màrqueting de Colorker.

En la seua intervenció, Cano ha ressaltat l’aposta de les empreses valencianes per la internacionalització, que ha situat a la Comunitat Valenciana entre les principals regions exportadores, amb un valor d’exportacions de 36.978 milions d’euros en 2024.

La internacionalització comporta beneficis, tant per als territoris com per a les empreses. Tant és així, ha afirmat Marián Cano, que “les empreses que exporten de forma regular són un 34% més productives que les que operen exclusivament en el mercat intern”.

Cano ha realitzat un repàs de l’activitat exportadora dels diferents sectors, amb un agroalimentari que concentra prop del 24% de les exportacions totals de la regió i amb sectors amb un gran pes com les semimanufactures químiques, els béns d’equip, l’automoció i la ceràmica.

Quant als destins, Europa continua sent “el nostre principal mercat”, mentre les exportacions creixen a mercats com Xina, Índia, Turquia i Marroc.

Aquesta diversitat de sectors i països deriva d’un teixit empresarial divers i resilient, “que reverteix en una societat millor preparada per a afrontar els reptes globals, generant ocupació de qualitat, atraient inversió i projectant la imatge de la Comunitat Valenciana com un territori innovador i connectat amb el món”, ha afegit la consellera.

L’aposta de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme per l’impuls a la internacionalització s’ha traduït en una dotació de 35 milions d’euros durant 2025, destinats tant a ajudes per a pimes exportadores com a finançar la xarxa exterior d’Ivace+i Internacional, present en 35 mercats, des de la qual es presta suport personalitzat a les empreses de la Comunitat Valenciana.

En aquest àmbit, les empreses compten a més amb la política de clústers impulsada pel Consell per a facilitar la seua agrupació a l’hora d’afrontar els reptes dels mercats globals i amb la xarxa de centres tecnològics, ambdues iniciatives són “un motor d’innovació industrial, de transferència de tecnologia, coneixement i solucions avançades”, ha subratllat Cano.

Canós: “L’informe genera oportunitats”

Per la seua banda, el director territorial de Banco Sabadell, Fernando Canós, ha destacat que “l’informe genera oportunitats i assenyala on hi ha oportunitats”. Segons ha explicat, “hi ha cinc punts de l’informe que recullen amb dades els diferents aspectes de l’exportació: a quins països exportem i a quins no, quant costa exportar, amb qui he de comptar, amb quins stakeholders, amb qui m’he d’assessorar i les estratègies per a iniciar aquest procés”.

Canós ha subratllat que “el hub de Banco Sabadell s’ha convertit en el lloc on comptem el que interessa a l’empresa” i ha recordat que “el banc es va crear per la unió dels empresaris per ajudar-los en les seues exportacions”.

“Parlar de Banco Sabadell és parlar d’estar al costat de les empreses”, ha afirmat Canós, qui ha ressaltat que “vam ser la primera entitat financera que va obrir oficina de representació a Pequín”. També ha posat en valor que “a la Comunitat Valenciana mantenim tres centres especialitzats en negoci internacional i aquesta proximitat ens ha fet ser referents”.

Ford Almussafes, primera empresa exportadora de la Comunitat Valenciana

Per la seua banda, el delegat d’Economia Digital a la Comunitat Valenciana, Julián Larraz, ha recordat que “els valencians ens hem dedicat sempre a exportar” i ha apuntat que “la principal empresa exportadora de la Comunitat Valenciana és Ford Almussafes”.

Larraz ha advertit que “les exportacions estan caient i la qüestió és què ens està passant”. No obstant això, ha assenyalat que “tenim el Port de València, pel que el potencial exportador és molt gran”. En relació amb l’informe presentat, ha explicat que “recull els països rellevants cap als quals exportar i com vehicular les exportacions”.

Ha assegurat que “com a responsable d’Economia Digital a la Comunitat Valenciana és un orgull fer un pas més i sumar informes propis a l’oferta informativa de notícies i anàlisi que oferim cada dia”. Ha afegit: “La nostra missió és oferir la informació que necessiten les empreses, contar el que feu i explicar el context polític i econòmic per ajudar que les empreses prenguen decisions”.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada