Consum guarda un minut de silenci en totes les seues botigues per les víctimes de la DANA: «Seguim endavant, junts»
La cooperativa valenciana ha establit una nova política de tancament dels seus establiments davant l'activació d'alertes de nivell roig per part de l'Aemet.
(Foto de ARCHIVO) El director general de Consum, Antonio Rodríguez Lázaro. Rober Solsona / Europa Press
La cooperativa valenciana Consum ha convocat este dimecres un minut de silenci en totes les seues botigues, plataformes i en la seua seu en memòria dels afectats per la DANA que, ara fa un any, va arrasar gran part de la província de València i va causar 229 víctimes mortals.
“Hui, amb motiu del primer aniversari de la DANA, volem tindre un record molt especial per a totes les persones que, malauradament, ja no estan amb nosaltres”, ha publicat la cooperativa en xarxes.
“També volem retre homenatge, amb respecte i solidaritat, a tots els que van estar allí: als nostres companys per la seua esforç i compromís; als nostres clients, per la seua confiança i proximitat en els moments més difícils; i als milers de voluntaris i proveïdors que van oferir la seua ajuda sense dubtar-ho”, ha afegit Consum en el seu missatge, que conclou amb: “Seguim endavant, junts“.
Després de l’impacte de la DANA, Consum va activar un pla de donacions per als treballadors afectats. La cooperativa va fer una aportació de 4 milions d’euros com a donació inicial, que se sumava a les donacions voluntàries d’altres empleats.
També va habilitar una línia de préstecs al 0% d’interès per als seus propis empleats (socis o no), amb períodes de carència, per ajudar-los a cobrir danys en habitatge, vehicle o enseres.
En la fase d’ajuda immediata, va subministrar aliments, aigua, productes d’higiene i neteja a residències, centres de menors, ajuntaments i cossos d’emergència de les localitats més afectades.
A més, va llançar una iniciativa per a petits comerços afectats: juntament amb Confecomerç va distribuir més de 124.000 bosses solidàries per 1 euro en els seus supermercats per recaptar fons destinats als comerços de barri afectats.
Finalment, va oferir avantatges per als veïns de poblacions afectades: per exemple, va facilitar l’accés a compres, enviaments gratuïts en la seua botiga online en certes zones i va habilitar línies d’autobús gratuïtes per facilitar desplaçaments.
Consum tanca davant un avís roig
A més, des d’aquell fatídic 29 d’octubre, la cooperativa valenciana ha establit una nova política de tancament dels seus establiments davant l’activació d’alertes de nivell roig per part de l’Aemet. Recentment, Antonio Rodríguez Lázaro, director general de Consum, es va reafirmar en aquesta decisió després que hagen sorgit veus que han qüestionat la conveniència de frenar l’activitat econòmica davant aquest tipus de circumstàncies meteorològiques adverses.
«Nosaltres tanquem les botigues. En una situació de perill, on un està millor és a casa», va dir la passada setmana el director general de Consum durant la seua intervenció en el Congrés de l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (Aecoc).