Ford Almussafes treballa el seu primer dilluns de 2025 després de nou mesos de cap de setmana de tres dies per ERTE.

El personal tindrà pont des del dijous 9 d'Octubre fins al dilluns 13 d'octubre, on recuperarà la pràctica de començar la setmana sense muntar cotxes.

Un trabajador en un vehículo de la fábrica de Ford en Almussafes. Foto Rober Solsona / Europa Press

Ford Almussafes ha trencat una tradició que s’havia prolongat durant tot l’any que consistia a no treballar els dilluns. Hui, 6 d’octubre, i després de 40 dilluns sense muntar un cotxe, la fàbrica de Ford Almussafes ha treballat, segons ha pogut confirmar Economia Digital.

Des dels ERTE que arrossegava la plantilla de manera intermitent de l’època del Covid i l’escassetat de xips, que es van convertir en ERTE de força major amb la DANA, la pràctica habitual en Ford Almussafes era concentrar les parades de producció en els divendres. Era el dia de la setmana triat per als aturs però no s’aturava tots els divendres.

Quan va arribar l’ERTE Red, que s’aplica des de l’1 de gener de 2025, els dies extraordinaris de descans són els dilluns de manera que el balanç de cotxes fabricats en el primer dia de la setmana era de zero fins a la jornada d’avui. S’ha trencat, per tant, un rècord de 40 dilluns consecutius sense muntar vehicles, la qual cosa permetia caps de setmana de tres dies.

Aquest atur de producció s’ha convertit en necessari perquè Ford Almussafes manca de producte per a fabricar els cinc dies de la setmana. Actualment, només munta el Kuga i les seues vendes resulten insuficients per a mantenir ni tan sols un torn de treball durant els cinc dies de la jornada laboral.

Això es produeix perquè hi ha un desequilibri en el calendari a llarg termini de la factoria. La baixa producció actual es preveu compensar amb el nou vehicle que arribarà a la factoria d’Almussafes en 2027. Es tracta d’un vehicle “multienergia” del qual només es coneix el seu codi (CX-735) i que els proveïdors el denominen “Bronco”, nomenclatura que des de Ford no es confirma.

Durant el que queda de 2025 i tot el 2026, Ford Almussafes seguirà podent eliminar un dia de treball del calendari en el qual els treballadors estaran coberts per l’ERTE Red, un mecanisme que els protegeix ja que els permet mantenir la seua nòmina i no perdre drets de prestació per desocupació.

Un pont per a compensar el dilluns treballat

Després de 40 dilluns sense treballar per l’ERTE Red i havent muntat cotxes en dilluns per primera ocasió en 2025 durant el 6 d’octubre, la plantilla de Ford Almussafes tindrà pont dijous i divendres. Aquest dijous, 9 d’Octubre, és festiu en tota la Comunitat Valenciana, per la qual cosa mai no va estar previst treball en la factoria.

El divendres va ser decretat jornada industrial, que és una opció que té la direcció de Ford Almussafes per a suspendre el treball per criteris decidits per la companyia, i que suposa la suspensió de la fabricació sense que això afecte al salari ni a les vacances dels treballadors.

El pont no serà de quatre dies, com sí que celebraran els treballadors que per conveni puguen gaudir-lo, sinó de 5 dies ja que el dilluns 13 d’octubre es recuperarà la “tradició” de no treballar els dilluns.

Aquesta suspensió contínua de les jornades de producció no només suposa una pèrdua de dies treball per als treballadors de la factoria sinó una merma molt rellevant de la facturació i de la capacitat de mantenir l’ocupació en el parc de proveïdors.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada