Ford Capri s’instal·la a Madrid: Cabify incorpora 117 cotxes a la seua flota
Els vehicles adquirits per la plataforma s'afegiran als 600 models elèctrics que ha comprat en els últims mesos.

Cabify ha incorporat un centenar de vehicles elèctrics a la seua flota a Madrid. Concretament, ha optat pel model Capri, un cotxe esportiu tipus SUV fabricat per Ford, que seran operats per la filial del grup, Vecttor, i s’afegiran als 600 models elèctrics que ha comprat en els últims mesos.
Els models Capri, un cotxe esportiu tipus SUV fabricat per Ford, seran operats per la filial del grup Vecttor
La compra s’ha dut a terme amb el suport de la Comissió Europea. A través del Banc Europeu d’Inversions (BEI), s’ha cofinançat el projecte de descarbonització de la companyia que contempla la compra de 1.400 vehicles elèctrics, dels quals la companyia ja ha incorporat poc més de 800.
El model ‘Capri’ de Ford
Els vehicles Capri fabricats per Ford compten amb una autonomia urbana de fins a 796 km, més de 570 litres d’espai en el maleter, un consum de 13.7 kw/100 Km i una capacitat de 188 quilòmetres en deu minuts de càrrega ràpida. Segons desgrana la firma automobilística en la seua pàgina web disposa de diversos models que inclouen:
- Style (des de 40.107 euros): faros full LED, llantes d’acer de 19 polzades, megaconsola central amb una capacitat de 17 litres amb portagots, seients davanters amb ajust manual de sis posicions sense suport lumbar i retrovisors exteriors calefactats, plegables elèctricament i amb intermitent.
- Select (des de 43.857 euros): faros full LED, llantes d’aleació de 19 polzades, seients davanters amb ajust manual de sis posicions sense suport lumbar, entrada i arrancada sense clau i advertència i ajuda de manteniment de carril.
- Premium (43.107 euros): faros LED matricials, llantes d’aleació de 20 polzades, volant calefactat, il·luminació ambiental LED i seients davanters calefactables i amb funció massatge.
Caiguda en la facturació
L’operació arriba després que Cabify haja donat a conèixer que ha elevat el seu benefici brut fins als 112 milions d’euros en el transcurs de l’any passat la qual cosa suposa un increment superior al 14%. No obstant això, la facturació s’ha reduït en més d’un 4% fins als 760 milions d’euros, segons l’empresa, a causa dels efectes de tipus de canvi a l’Argentina.
La facturació de Cabify es redueix en més d’un 4% fins als 760 milions d’euros pels efectes de tipus de canvi a l’Argentina
Amb la vista posada en aquest any, espera incrementar el seu creixement a través del desenvolupament tecnològic. En aquest sentit, ha fet èmfasi que l’any passat va elevar la inversió destinada a I+D en un 5% i va superar els 22 milions d’euros.
Nova llei catalana del taxi
Un factor a tindre en compte és la nova llei del taxi que la Generalitat de Catalunya està ultimant i que contempla la desaparició progressiva dels VTC. De fet, concreta que la plataforma podrà operar amb 250 llicències urbanes fins a 2038.
La nova llei del taxi que la Generalitat de Catalunya està ultimant i que contempla la desaparició progressiva dels VTC. Foto: Cabify.
Cal recordar que la companyia compta amb presència a Espanya, però també a l’Argentina, l’Uruguai i Xile. De les prop de 4.000 llicències de VTC que existeixen a la comunitat autònoma, un miler pertenencen a Cabify.
La companyia ha traslladat el seu descontentament amb múltiples punts de la normativa, des de la moratòria de llicències per continuar operant en els pròxims anys, fins al requisit de precontractació que hauran de complir les VTC, que actualment operen mitjançant un servei de reserva prèvia.