Ford es dilueix davant la incertesa d’Almussafes: no ven elèctrics i el Kuga i el Puma híbrids cauen davant el domini xinès.

La pèrdua de quota en tots els fronts reforça la sensació d'estancament de la marca de l'òval a Espanya i agreuja la incertesa sobre el futur industrial d'Almussafes.

Ford Kuga

Ford Kuga

El desplom de Ford en el mercat espanyol de vehicles electrificats afig pressió al futur incert de la planta valenciana de Almussafes. Segons les dades de matriculacions de setembre de 2025 elaborades per l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils (Anfac) i la DGT, la marca nord-americana ha quedat pràcticament fora de la nova onada elèctrica: no figura entre els deu models més venuts en la categoria d’elèctrics purs (BEV) i perd tracció en els segments híbrids davant l’empenta asiàtica.

El Ford Kuga, la seua principal baza en el mercat dels híbrids endollables (PHEV), va registrar 462 matriculacions en setembre, un creixement moderat del 61,5 % en un context on els seus competidors, especialment xinesos, multipliquen xifres.

En l’acumulat de l’any, el SUV fabricat a València arriba a 4.841 unitats, suficient per a mantindre’s en el ‘top 10’ dels PHEV més venuts, però lluny del MG EHS (5.847) o el BYD Seal U (6.752), dos models d’origen xinés que lideren un segment dominat cada vegada més per les noves marques asiàtiques.

La situació no és millor en els híbrids no endollables (HEV). El Ford Puma, que en 2024 era un dels híbrids urbans amb major demanda, no figura entre els deu models més venuts del mes i cau a l’últim lloc del rànquing acumulat, amb 7.858 unitats matriculades entre gener i setembre.

Per damunt se situen els models de Toyota, que continua acaparant el mercat amb els Corolla, Yaris i C-HR, així com les noves apostes electrificades de Kia, MG i Citroën.

El contrast amb el dinamisme dels fabricants asiàtics és evident. Mentre les marques xineses com BYD, MG o Jaecoo creixen a ritmes de tres i fins a quatre dígits en alguns models, Ford segueix sense un vehicle elèctric en el top 10 nacional. La seua absència en el mercat BEV és especialment cridanera en un mes en què es van matricular més de 10.000 elèctrics purs, amb Tesla, BYD i Kia com a protagonistes.

La pèrdua de quota en tots els fronts reforça la sensació d’estancament de la marca de l’òval a Espanya i agreuja la incertesa sobre el futur industrial d’Almussafes. Amb la decisió de no fabricar de moment vehicles elèctrics en la planta valenciana, la caiguda de les vendes dels seus híbrids -els únics models que mantenen cert pes- deixa a Ford en una posició delicada davant l’auge de les noves potències de l’automòbil.

Elèctrics i híbrids més venuts a Espanya

Durant el mes de setembre es van matricular a Espanya 10.110 elèctrics purs, la qual cosa suposa un creixement del 59,74% respecte al mateix mes de l’any anterior.

El Tesla Model 3 va liderar el rànquing amb 1.976 unitats (19,55% de quota), seguit del Tesla Model Y amb 1.016 (10,05%). Els segueixen el Kia EV3 (529), BYD Dolphin Surf (503), BYD Atto 2 (410), BYD Seal (332), Mini MINI (304), BYD Atto 3 (269), Renault R5 (252) i Hyundai Inster (233).

En l’acumulat de gener a setembre, els elèctrics sumen 72.062 matriculacions, un augment del 89,65 %. El Tesla Model 3 manté el lideratge amb 7.667 unitats, seguit del Tesla Model Y (4.586) i el Kia EV3 (4.211). També destaquen el Renault R5 (3.269, amb un creixement del 25.046%), el Toyota BZ4X (2.493, +717%), i el Mini MINI (2.377, +168%).

Quant als híbrids endollables, en setembre es van registrar 10.369 matriculacions de híbrids endollables, un fort increment del 154,89% interanual.

El model més venut va ser el MG EHS, amb 1.108 unitats (10,69% de quota), seguit del Jaecoo 7 (727), el Mercedes Clase GLC (671), el Toyota RAV4 (624), el BYD Seal U (600), el Toyota C-HR (521), el Ford Kuga (462), el BYD Song Plus DM-i (rebatejat com BYD 5700) (373), el Omoda 9 (359) i el Cupra Formentor (309).

De gener a setembre, les matriculacions de híbrids endollables ascendeixen a 86.881 unitats, un 105,22% més que en 2024. Lidera el BYD Seal U (6.752), seguit del Toyota C-HR (6.624) i el MG EHS (5.847). Completen el top 10 el Ford Kuga (4.841), el Mercedes GLC (4.304), el Jaecoo 7 (4.291), el Toyota RAV4 (4.041), el Cupra Formentor (2.863), el Hyundai Tucson (2.485) i el Mercedes GLA (2.336).

Finalment, quant a híbrids no endollables (HEV), en setembre es van matricular 35.295 híbrids no endollables, un 18,02% més que l’any anterior. El Toyota Corolla va liderar amb 1.602 unitats, seguit del Toyota Yaris (1.469), el Toyota Yaris Cross (1.396), el Nissan Qashqai (1.343), el Toyota C-HR (1.034), el MG ZS (1.021), el Renault Austral (965), el Hyundai Kona (959), el Peugeot 208 (951) i el Citroën C4 (821).

En l’acumulat de l’any, els híbrids no endollables arriben a 354.702 unitats, la qual cosa suposa un creixement del 28,09%. El Toyota Corolla continua primer amb 16.591 matriculacions, seguit del Nissan Qashqai (14.074) i el Toyota Yaris (14.378). També destaquen el Yaris Cross (12.093), el Kia Sportage (9.602), el Citroën C4 (9.225), el MG ZS (9.127), el Dacia Duster (8.430), el Renault Austral (8.113) i el Ford Puma (7.858).

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada