Fuster (Hosbec) demana desregularitzar cap a un model Ryanair en hotels: Fer el llit serà un extra.

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, assegura que per a augmentar la sostenibilitat del turista cal oferir tren en lloc de cotxe a l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández.

Presentación de las rutas de invierno de Ryanair en Alicante

Presentación de las rutas de invierno de Ryanair en Alicante

Fede Fuster, president de la patronal hotelera Hosbec, proposa aplicar el model Ryanair en els hotels. La companyia aèria irlandesa parteix de la tarifa més baixa a la qual s’hi afegeixen extres. “Suposa una gran flexibilitat”, assenyala Fuster.

En traslladar aquest model de venda a la comercialització d’habitacions, serveis assumits en un hotel com inclosos deixarien d’existir per a ser oferits amb un cost que s’afegiria a una tarifa d’entrada més baixa. Un dels aspectes en els quals es va profunditzar ahir en l’acte organitzat a la Diputació d’Alacant per a presentar la campanya d’hivern de Ryanair és que les tarifes d’aquesta companyia aèria parteixen de nivells més baixos que la competència però això no significa que siguen les més barates, ja que es pot anar incorporant extres que eleven el cost final.

Això requereix una desregulació en la qual aspectes avui obligatoris passarien a ser opcionals. A més, això també seria un factor competitiu a nivell autonòmic ja que la normativa respecte se decideix en cada comunitat autònoma. El missatge de Hosbec, per tant, va dirigit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, i a la seua consellera de turisme, Marián Cano. I va en la línia de profunditzar en la llibertat d’elecció sobre el que el client desitja pagar quan fa ús d’un hotel.

La proposta empresarial consisteix en reduir costos per a rebaixar la tarifa. En els aspectes en els quals més s’està pensant són aquells en els quals la mà d’obra és el cost fonamental del servei. La neteja de l’habitació i, especialment, el canvi de llençols oferint un llit fet després de cada nit són els primers exemples que va proposar Fede Fuster.

Darrere d’aquesta proposta s’està pensant, especialment, en els turistes de llargues estades ja que es considera que es tracta d’un servei al qual podrien renunciar a canvi d’un estalvi en el cost d’allotjament. L’impacte en els costos de l’hotel serien notables encara que no tant en altres tipus de turisme amb estades més curtes.

La situació de la província d’Alacant és diferent a la de la resta de la península en la mesura que té un pes més rellevant del turista internacional i que la durada de les estades és més prolongada que en els destins on predomina el turista nacional.

Encara que el clima és notablement diferent a la província d’Alacant que en els principals emissors de turistes cap a la Costa Blanca, hi ha estudis al Regne Unit que indiquen que només el 2% dels britànics es canvien els llençols a casa seua més d’una vegada per setmana sent el més habitual fer-ho cada dues setmanes (36%), cada setmana (28%) o cada quatre setmanes (11%). El 9% ho fan cada tres setmanes.

En el cas d’Alemanya, el 41% canvia els seus llençols cada dues setmanes, el 40% ho fa una vegada al mes i 18% fa aquesta rutina de manera setmanal. A Espanya la recomanació és canviar llençols una vegada a la setmana a l’hivern i almenys dos per setmana a l’estiu.

La reflexió de Fede Fuster es va produir ahir a Alacant mentre Ryanair anunciava la seua aposta per Alacant, on augmenta un 12% la seua oferta després d’haver retirat dos milions de places dels aeroports regionals espanyols amb menor demanda. La seua proposta inclou valorar la utilitat de serveis que fa dècades podrien ser útils i significatius en la categoria de l’hotel i que avui encara segueixen comptant per al nombre d’estrelles com pot ser la sala de lectura o les televisions en les habitacions.

També es recorda que la normativa requereix una àmplia actualització en aspectes com que per a tenir llicència d’Hostel és necessari tenir un aigüera de roba manual, qüestió que es va concebre quan s’obrien aquest tipus d’establiments a la muntanya i abans que, per exemple, existiren bugaderies en els destins urbans.

Sostenibilitat per a turistes i usuaris

Una de les majors contradiccions que té el pujant destí turístic que és la província d’Alacant és la greu deficiència de connexions terrestres que té l’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández. Al coll de l’accessibilitat se li uneix la falta de connexió ferroviària, la qual cosa limita notablement la seua connectivitat.

En aquest sentit, el president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, va assegurar ahir que per a augmentar la sostenibilitat del turista s’ha d’oferir tren en lloc de cotxe a l’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández. “Sostenibilitat no és posar a tres persones en un cotxe sinó portar-les en tren”, va assenyalar Pérez, que va suggerir calcular l’efecte que en la sostenibilitat turística tindria una connexió ferroviària a l’aeroport.

La mateixa petició va tindre el president d’APHA –Associació Provincial d’Hotels i Allotjaments Turístics d’Alacant–, Luis Castillo, que va interpel·lar a la directora de Comunicació i portaveu de Ryanair a Espanya, Alejandra Ruiz, perquè pressionara a Madrid perquè l’aeroport alacantí aconseguira la connexió ferroviària.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada