Actualizado
Joguets Moltó obtenen el 60% de la seua facturació a l’estranger després d’aconseguir vendes en 100 països
La juguetera de l'historic Gusy Luz reforça la seua estratègia omnicanal amb e-commerce propi i aliances amb Amazon i El Corte Inglés

Juguetes Moltó
Amb presència en més de 100 països i una facturació internacional que representa ja el 60 % dels seus ingressos, Moltó, la firma de joguets alacantina amb 70 anys de trajectòria, ha aconseguit consolidar-se en el tauler internacional del joguet sense abandonar el seu caràcter familiar i el seu control de producció des d’Espanya. La històrica joguetera afronta els reptes del sector amb una estratègia de diversificació, control industrial i expansió internacional.
La firma no sols ha aconseguit consolidar-se al mercat espanyol, també s’ha posicionat al mercat internacional. L’estratègia comercial de Moltó combina venda directa i presència a plataformes externes. La companyia ha reforçat el seu canal propi, mitjançant promocions exclusives i programes de fidelització, mentre manté acords amb grans marketplaces com Amazon i El Corte Inglés.
Joguets Moltó celebra el 2025 el 40.º aniversari de Gusy Luz, el seu joguet més icònic. El clàssic peluix lluminós que ha adormit a generacions i simbolitza el llegat d’una de les companyies clau en la indústria del joguet.
En un context de transformació global en el seu sector i amb el 40.º aniversari de Gusy Luz, la companyia Moltó ha compartit amb Economia Digital la seva visió estratègica i empresarial. En les declaracions que ha oferit. L’empresa repassa la seva trajectòria internacional, la seva adaptació als desafiaments del mercat actual i detalla el seu full de ruta per als pròxims deu anys.
L’objectiu coincideix també amb el 70.º aniversari de l’empresa, i posa el focus en una indústria que travessa una fase de redefinició a escala global, marcada per la irrupció de noves tecnologies, la digitalització dels canals de venda i un canvi profund en els hàbits de consum infantil.
La firma competeix amb multinacionals de gran grandària com Lego, Mattel o Hasbro, així com amb actors d’altres sectors (tecnològic, audiovisual, esportiu), que han entrat al terreny de l’entreteniment infantil a través de pantalles, apps i continguts digitals.
Amb presència en més de cent països, aproximadament el 60 % de la seua facturació actual prové del mercat internacional
Actualment, Moltó disposa d’un catàleg de més de 20 línies pròpies i activitat com a distribuïdora de productes de tercers, la qual cosa li permet optimitzar el seu posicionament internacional. Es troba en mercats clau com Argentina, Brasil, Mèxic, Rússia i Xina.
Paral·lelament, la firma manté un model de producció propi des de la seua planta a Espanya, amb motlles dissenyats internament, la qual cosa li atorga un avantatge en temps de reacció i control de qualitat front a competidors que depenen exclusivament de tercers.
Quant a I+D, l’enfocament de la companyia no apunta tant a la disrupció tecnològica com a l’integració progressiva d’elements com llums led, so, textures i materials reciclats. La sostenibilitat és una altra de les línies estratègiques per als pròxims anys, amb plans per a reduir la petjada ecològica i avançar cap a l’ús sistemàtic de plàstics reciclats.
Competeixen amb multinacionals del joguet i també amb fabricants d’altres sectors (esportiu, tecnològic)
Amb el seu clàssic Gusy Luz sumen més de 3 milions d’unitats venudes en quatre dècades. El seu joguet més icònic es manté com un dels productes amb major recorregut comercial de Moltó. La seva continuïtat en el catàleg reflecteix una demanda estable y un perfil de producte que ha sabut conservar la seva posició en el mercat malgrat l’evolució del sector.
“L’estratègia de Moltó per competir en un entorn global dominat per multinacionals és l’especialització, el control de producció des de la nostra planta a Espanya, amb motlles propis, i bona narrativa emocional” expliquen.
Moltó declara per a Economia Digital que en un sector tan competitiu com el del joguet és complicat consolidar-se i mantenir-se. Asseguren que la seva estratègia combina tradició i adaptació. “Mantenim línies clàssiques (correpasillos, cuines, motos, parkings) mentre explorem noves tendències: productes sensorials, llicències i tecnologies com llums LED i sons”.
“A més, cuidem el disseny emocional, la sostenibilitat i l’experiència digital a través de la venda online, xarxes socials, el nostre e-commerce propi i plataformes externes”, conclouen.
Moltó s’enfronta a la regulació i seguretat per complir estàndards europeus cada vegada més exigents
De cara als pròxims 10 anys, Moltó aspira a reforçar la seua presència a Àsia i Amèrica Llatina, consolidant el seu paper com a actor global de mitjana escala en el segment del joguet físic. L’objectiu és mantenir el seu posicionament en productes de primera infància.
En els pròxims anys volen mantenir la presència internacional i explorar nous mercats
Frent a la concentració del mercat entorn a grans grups multinacionals, la empresa defén el seu model basat en especialització, control industrial i una narrativa emocional de marca que s’ha mostrat resistent als vaivens del sector. No obstant això, l’entorn competitiu exigeix un ajust constant: tant en l’oferta com en els canals i processos interns.
Asseguren que amb un catàleg de prop de 20 línies, la facturació de les línies clàssiques i les noves es troba equilibrada, mantenint-se en nivells similars.
Europa és ara mateix el seu mercat més fort, seguit d’Amèrica Llatina
Moltó no és una excepció dins l’ecosistema jogueter valencià, on moltes companyies familiars han hagut d’adaptar-se a un entorn marcat per la globalització, la digitalització i el canvi en les formes de jugar.
La seua permanència durant set dècades, amb productes com Gusy Luz, reflecteix una capacitat d’adaptació que serà posada a prova, de nou, en la dècada que comença.