Juan Roig exalta la figura de l’empresari a Espanya i demana una millor gestió dels impostos.

En la seua aparició en el 40é Congrés de l'Associació de Fabricants i Distribuïdors, Roig va parlar de la importància de l'empresari en la societat i va llançar diverses crítiques a la gestió fiscal espanyola.

Juan Roig invierte en herramientas de IA alternativas a DeepSeek y ChatGPT, de OpenAI (Imagen: Ismael Cirujeda)

Juan Roig invierte en herramientas de IA alternativas a DeepSeek y ChatGPT, de OpenAI (Imagen: Ismael Cirujeda)

Juan Roig, president de Mercadona, ha llançat un missatge directe tan clar com contundent tant al sector privat com a les administracions públiques: “El problema no és pagar impostos, sinó com es gestionen”. Unes declaracions que arriben enmig d’una onada de crítiques cap a l’augment de la quota d’autònoms, que ha rebut elogis i crítiques a parts iguals.

Amb aquestes paraules, entre moltes altres afirmacions, l’empresari valencià ha reclamat una millor administració dels recursos públics i ha instat als responsables polítics a garantir que els diners procedents de les empreses es tradueixin en beneficis reals per a la societat.

Juan Roig critica la gestió fiscal i defensa el paper de l’empresari en la societat

El propietari de Mercadona ha realitzat aquestes declaracions durant la seua intervenció en el 40é Congrés de l’Associació de Fabricants i Distribuïdors o AECOC, celebrat en el Roig Arena, on es van donar cita uns 1.500 directius de les principals companyies industrials i de distribució del país.

En un discurs centrat en la responsabilitat social i el lideratge econòmic, Roig ha reivindicat el paper de l’empresari com a generador de riquesa i benestar, i ha animat als emprenedors a sentir-se orgullosos dels beneficis que generen. De fet, en una de les intervencions més aplaudides del congrés, Roig ha demanat als empresaris que “ixen de l’armari” i perden la “vergonya” de dir que guanyen diners.

Segons el president de Mercadona, els beneficis no són un fi en si mateixos, sinó una eina per a millorar la societat, sempre que s’utilitzen de forma equilibrada: “Menjar és indispensable, però si només vols fer-ho, no és saludable; amb l’empresa passa el mateix: tenir beneficis és indispensable, però si és el principal propòsit, no és saludable”.

I és que tal com va deixar clar en repetides ocasions durant la seua compareixença, per a Roig, una empresa sana és aquella que genera riquesa no només per al seu accionariat, sinó també per als seus empleats, els seus proveïdors i la societat en el seu conjunt. Per això, l’empresari ha insistit que els beneficis empresarials reverteixen directament en el benestar comú, a través de millors salaris, relacions comercials justes i el pagament d’impostos.

De la mateixa manera que va llançar aquests missatges de positivisme a l’empresari, va fer tot el contrari respecte a la gestió fiscal, al advertir que el problema no està en l’import dels tributs, sinó en la gestió que se’n fa des de les administracions públiques: “El que passa és que cal saber gestionar-la, i això ja no ens toca a nosaltres. Nosaltres hem d’exigir que es gestione bé, però no gestionar-la”.

El propietari de Mercadona ha reiterat que les empreses compleixen el seu paper contribuint fiscalment, però que l’eficiència de la gestió pública és clau perquè aquest esforç tinga sentit. En la seua opinió, els empresaris no han de ser vistos com a enemics de l’Estat, sinó com a col·laboradors essencials en el desenvolupament econòmic.

“Paguem impostos perquè creiem en el país i perquè volem que funcionen els serveis públics, però exigim que eixe diners es gestionen amb rigor, transparència i sentit comú”, va declarar amb una afirmació amb la qual va pretendre reforçar el seu missatge de corresponsabilitat entre el sector públic i privat, defensant que la prosperitat nacional només pot aconseguir-se si ambdós treballen de manera complementària.

L’empresari, un motor de canvi social per a Juan Roig

Més enllà d’abordar el tema fiscal, Roig ha defensat el paper dels empresaris i emprenedors com a motors de transformació social, demanant que deixen de ser assenyalats per generar riquesa: “Pensem què podem fer per Espanya, no el que Espanya pot fer per nosaltres”, va assegurar de manera tajant.

De la mateixa manera, va voler llançar un missatge als empresaris: “Per xicoteta que siga l’empresa, nosaltres som els que canvien el món”. Així mateix, ha reivindicat la importància de reinvertir i repartir dividends de manera responsable, assegurant que l’èxit empresarial ha de traduir-se en un efecte positiu per a tota la societat civil.

I és que, segons la seua visió, els empresaris són agents de progrés, i han d’actuar amb la consciència que el seu èxit impacta en la qualitat de vida dels seus treballadors, proveïdors i clients: “Generar beneficis repercuteix en la satisfacció del treballador, en els sous, en la qualitat del producte i en el pagament d’impostos. Eixe cercle virtuós és el que fa avançar a un país”, ha explicat.

Tot això ho va explicar basant-se en el prisma de la seua empresa, Mercadona, amb un model de gestió amb més de 120.000 empleats i 1.600 supermercats en el país. Segons va explicar, cada decisió empresarial passa per analitzar com afecta, en ordre, al client, al treballador, al proveïdor, a la societat i al capital.

Un treballador no és només mans; és cor i cervell”, va assenyalar. En aquest sentit, va destacar la política laboral de la companyia, assegurant que “un gerent A de Mercadona cobra 2.100 euros nets mensuals”, i que el benestar de l’empleat és essencial per a garantir la qualitat del servei i el creixement sostingut.

Quant als proveïdors, Roig ha subratllat la importància que la seua relació amb l’empresa siga rendible: “Si no li guanyes diners, no li vengues a Mercadona”, va dir, reafirmant la necessitat d’un equilibri just i sostenible en tota la cadena de valor. Una llista d’intervencions en les quals el valencià no es va deixar res en el tinter, i va deixar clara la seua posició respecte als temes més controvertits de l’actualitat.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
El presidente de AECOC, Ignacio González, durante el congreso de la asociación de fabricantes y distribuidores AECOC, en el Roig Arena. Rober Solsona / Europa Press

La patronal de Mercadona i El Corte Inglés, en contra de la jornada reduïda: «Pot ser un problema per a la competitivitat i la productivitat»