L’empresària d’Alacant que parla de talent: «Estem acostumats a premiar els mandrosos»

Rosana Perán (Pikolinos) subratlla la necessitat d'una estratègia bifocal per a sobreviure en el sector del calçat

Rosana Perán, presidente de la patronal europea del calzado y vicepresidenta ejecutiva de Grupo Pikolinos

Rosana Perán, presidente de la patronal europea del calzado y vicepresidenta ejecutiva de Grupo Pikolinos

Rosana Perán, presidenta de la Confederació Europea de la Sabata, de la Confederació Espanyola de la Sabata i vicepresidenta executiva del Grup Pikolinos, ha llançat un missatge clar sobre el futur del sector de la sabata en l’ Encontre Empresarial celebrat a Alacant per Economía Digital: urgeix un relleu generacional i una major motivació en el mercat laboral.

L’empresària alacantina adverteix que “cada vegada costa més trobar gent que vullga treballar” una situació que compromet la competitivitat d’una de les indústries més rellevants de la Comunitat Valenciana.

Perán ha posat el focus en la importància del talent i el relleu generacional, criticant que en massa ocasions la societat “està acostumada a premiar els vagos”.

Per a la directiva, un dels grans reptes que enfronta la sabata és precisament la falta de perfils amb vocació, ganes i constància, tant en la base de la producció com en els nivells directius.

Durant la seua intervenció en l’encontre empresarial d’Alacant, que ha comptat amb la col·laboració de Cambra Alacant, Hidraqua, Banc Sabadell, Diputació d’Alacant i Generalitat Valenciana, Rosana Perán ha subratllat que el gran desafiament actual no recau únicament en els empresaris, sinó en tots els agents implicats, al marge que formen part o no de l’àmbit estrictament empresarial.

“El nostre repte és transformar les empreses, transformar el negoci i obrir-nos a una gestió i un diàleg en un camp completament diferent”, declarava. Per a la presidenta de la Confederació Europea de la Sabata, la clau està en desenvolupar una estratègia enfocada i bifocal, capaç de portar les idees a la pràctica diària en les companyies i obtindre resultats tangibles. “Si tinc una idea, el repte és preguntar-me com puc implantar-la en el negoci i que genere un xicotet resultat”, assenyala Rosana.

L’empresària recorda que la sabata no és només una indústria tradicional, sinó també un sector lligat a la moda, on els productes “es fan vells en qüestió de mesos”.

Aquesta característica obliga a les companyies a treballar amb una estratègia bifocal: atendre a les necessitats immediates del mercat, mentre es planifiquen les tendències i els desenvolupaments a mitjà i llarg termini.

La urgència del relleu generacional

Un dels aspectes en què més insisteix la presidenta de la CEC és la falta de relleu generacional. No només en els despatxos, sinó també en la base de les fàbriques.

Hi ha llocs vacants en tots els nivells perquè la gent no vol treballar en aquest sector, alerta Perán, que considera fonamental que les noves generacions entenguen que la sabata és una indústria amb recorregut, innovació i enorme projecció internacional.

Per a la directiva de Pikolinos

, recuperar el prestigi del treball ben fet i reforçar l’atractiu del sector davant els joves serà clau per a garantir la seua supervivència i mantenir el lideratge d’Espanya en la indústria de la sabata europea.

Perán també ha enviat un missatge directe als responsables polítics: “El millor que poden fer els polítics és deixar treballar a les empreses”.

En la seua opinió, les companyies necessiten estabilitat, seguretat jurídica i un marc que incentive la inversió i la contractació, en lloc d’obstacles administratius o canvis normatius constants.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Toni Pérez, presidente de la Diputación de Alicante, en el Encuentro Empresarial de Alicante organizado por Economía Digital
Toni Pérez reivindica la província d’Alacant en el fòrum d’Economia Digital: «Som la cinquena d’Espanya en PIB»