Raminatrans i Grupo IFS congelen la seua llicència en la ZAL del Port de València.

Alfredo Soler (Propeller València) augura una "demanda massiva" per les parcel·les que estan sense obres una vegada que MSC aixeque el seu projecte.

Raminatrans i Grup IFS no han seguit els passos de MSC en les parcel·les de la Zona d’Actuacions Logístiques (ZAL) que té en la zona sud del Port de València. Les seues llicències estan concedides però les empreses no han donat cap pas per a iniciar les obres.

Tal com ha pogut comprovar ‘in situ’ Economia Digital, només MSC ha realitzat les tasques de desbrossament i ha començat a col·locar les tanques que delimiten la seua obra. El passat mes de novembre, la naviliera suïssa va llançar un ultimàtum a les administracions públiques i va assegurar que diverses localitats pròximes al Port de València havien oferit sòl per a realitzar les obres.

La reacció de Maria José Catalá, alcaldessa de València, no va ser dirigida exclusivament cap a MSC sinó a desbloquejar la ZAL. La realitat és que la resta d’adjudicataris de parcel·les en la zona també tenen la llicència però no han activat les inversions per les quals es van interessar en el seu moment en optar per aquests terrenys.

Preguntada Raminatrans per Economia Digital sobre si seguirà els passos de MSC, la resposta ahir va ser: “De moment, no”. Fonts portuàries porten mesos advertint que els successius recursos que han paralitzat les obres de la ZAL han fet mella en les empreses i que ara s’enfronten a moments d’inversió diferents als que van provocar el seu concurs en la zona logística.

Alfredo Soler, de Propeller València, reflexiona en aquesta línia: “La incertesa és mala companya de les inversions. Després de quasi 30 anys de bloquejos, és lògic pensar que les empreses tinguen els seus recels i prudència a la vista de com es desenvolupa el primer projecte”.

Aquesta advertència, no obstant això, es tenyeix d’optimisme: “Personalment estic convençut que una vegada el primer projecte de la ZAL veja la llum sense problemes, serà el tret de sortida per a una demanda massiva“.

Aquest impuls és el que l’Autoritat Portuària de València presidida per Mar Chao encara no ha decidit exercir. Ahir, de moment, només hi va haver silenci davant la informació d’Economia Digital en la qual es reflectia com la parcel·la de MSC es trobava ja desbrossada mentre la resta acumulaven mala herba amb fins a un metre d’altura.

En el si del Port de València s’ha debatut sobre si la millor estratègia és deixar madurar les obres de MSC i que els adjudicataris decidisquen prendre decisions o accelerar el procés en busca d’eixa demanda que es pressuposa estaria interessada en invertir en la zona del sud del Port de València i, més encara, quan l’ampliació nord del Port es reactive generant un increment del tràfic i, amb això, de les necessitats logístiques.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp