UGT-Ford felicita el Nadal comparant l’arribada de l’híbrid amb fer una paella a foc lent.

Ford Espanya genera una polèmica sobre si es deixa el carregador a familiars per a convertir el cotxe elèctric en tema de debat.

Imagen del vídeo de UGT para felicitar la Navidad 2025

Imatge del vídeo de UGT per a felicitar el Nadal 2025

UGT felicita el Nadal a la plantilla de Ford Almussafes demanant-los paciència amb un nou vot de confiança respecte a l’arribada del nou model híbrid que s’espera en la factoria. La falta de concreció sobre els terminis i volums del nou vehicle que fabricarà la planta valenciana ha portat al sindicat a crear noves metàfores per explicar els continus i reiterats retards. Ara per a l’espera del nou cotxe cal tindre la mateixa paciència que amb el foc lent de la paella.

Sense que la IA amb la qual s’ha realitzat el vídeo tinga en compte el risc que es creme l’arròs, en el diàleg figurat en la factoria s’inicia amb la preocupació d’un treballador amb la gorra de Ford llegint en el mòbil. “El soroll de les xarxes no paga factures”, li diu un altre empleat, al qual amb disgust li contesta: “La fàbrica està parada”.

L’optimista li matissa: “No està parada, està agafant aire”. I després arriba la metàfora del vídeo: “El que ve és gran. I com una bona paella necessita el seu temps, el seu foc lent i el seu socarrat ben fet“.

El vídeo té diversos missatges ocults. D’una banda, en el primer pla d’aproximació a la factoria es veu un cartell que parla del “Nou Kuga”. Tenint en compte que una de les poques garanties que té el nou model és que va a utilitzar la plataforma del Kuga, la decisió de no posar un altre nom i, en concret, citar al Bronco, es soluciona d’aquesta manera.

També és cridaner que en la part final del vídeo aparega el lema “El poble salva al poble”. La frase es va popularitzar en la DANA i és encara la foto de Whatsapp d’un dels principals líders de UGT en la factoria el protagonisme del qual serà creixent en els pròxims mesos. La seua mà, per tant, sembla visible ja en aquestes comunicacions a la plantilla, en la qual es reforça la importància de la formació que s’està realitzant amb l’ERTE Red per aconseguir un “equip” més fort.

El vídeo acaba amb una frase molt nadalenca però també molt lligada a la història de Ford. “S’acosten llums que deslumbraran a tots. Feliç Nadal”. En el record queda quan Alan Mulally, president de Ford mundial i enamorat de València, va dir que València anava a tindre “un futur tan brillant que anava a necessitar ulleres de sol”. Això es va dir en 2011, amb ERTEs i crisi econòmica, abans que arribara la Transit Connect de Romania i el Mondeo, S-Max i Galaxy de Bèlgica.

Ford intenta generar cultura elèctrica

Encara que el missatge de UGT en la factoria d’Almussafes està centrat en els híbrids, des de Ford Espanya l’ham de Nadal es derivà cap als elèctrics. Segons expliquen en una nota de premsa, “Aquest Nadal, les llars espanyoles poden tindre una nova font de conflictes. Segons un nou estudi realitzat per Ford, la “sol·licitud de recàrrega” de vehicles elèctrics és un dilema per a tots els implicats: mentre que més d’un de cada cinc amfitrions (21%) se sentiria secretament molest per la petició, el 53% dels conductors de vehicles elèctrics a Espanya considerarien fingir una “emergència de recàrrega” per escapar de l’agitat familiar”.

Aquest estudi, sobre el qual no existeix fitxa tècnica ni detalls de com s’ha realitzat, segons Ford “posa al descobert el que els espanyols senten en rebre en la seua llar a conductors de vehicles elèctrics, i els resultats mostren una mescla de bona voluntat i de ressentiment silenciós“.

La companyia automobilística diu que “més d’un de cada cinc espanyols (21%) admetria que se sentiria molest si algú li demanara endollar el seu vehicle elèctric a la xarxa elèctrica de la seua casa“.

L’estudi suggereix que aquest nou dilema social és bidireccional. El 32% dels usuaris espanyols de vehicles elèctrics considera que demanar recarregar el seu cotxe és més incòmode que demanar la contrasenya del Wi-Fi (18%) o fins i tot que preguntar com tirar de la cadena del vàter (30%). Una dada sobre la qual Ford fa èmfasi: “per al 17% dels conductors espanyols, demanar als sogres que carreguen el seu cotxe és més embarassós que admetre que han aturat el vàter“.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Sede central de Plug and Play en Silicon Valley

Plug and Play Espanya incorpora a la seua direcció a Nuño Arroyo, ex de KPMG i PwC, en substitució de l’exCFO de GameStop.

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp