Mercadona aposta per carregadors de 22 KWh a 0,25 euros/kw per al cotxe elèctric.
Juan Roig estableix una tarifa equivalent a la meitat del que costa la gasolina en "una de les majors xarxes de càrrega públic-privada" d'Espanya.

Punto de recarga del coche eléctrico en Mercadona
Mercadona ha establit una política de carregadors que consistix en situar la potència màxima dels seus punts de recàrrega per al cotxe elèctric en 22 KWh i establir un preu de 0,25 euros/KW en les estacions que té en els aparcaments de les seues botigues.
El preu triat per Juan Roig fa que el cost per quilòmetre en el vehicle elèctric siga, aproximadament, la meitat del que costa moure’s amb un vehicle de combustió. Prenent com a referència un consum mitjà de cotxe elèctric en els 18 Kw per cada 100 quilòmetres, el cost d’este cicle és de 4,5 euros.
Si es compara amb un consum de vehicle gasolina que necessita 6 litres per cada quilòmetres, i tenint en compte un cost del litre en 1,5 euros, la despesa per recórrer 100 quilòmetres en un vehicle de combustió se situa en els 9 euros.
Mercadona explica: “Mercadona, propietària dels punts de recàrrega dels quals disposa (principalment punts de recàrrega semi-ràpida de 22kW de recàrrega amb cost de 0,25 €/kWh) s’apuja en Iberdrola i Repsol per a la gestió dels mateixos, però com que ella és la propietària, és qui defineix aspectes com la potència i el preu”.
A açò afig: “El nostre objectiu és oferir el millor servei de recàrrega de vehicles possible en totes les nostres botigues que compten amb estos punts i al preu més competitiu del mercat”.
A més del preu, per tant, també hi ha una elecció de la potència de 22 KWh, la qual cosa suposa que la xarxa de càrrega de Mercadona tinga la màxima potència en corrent alterna (CA), que és el sistema de recàrrega del cotxe més lenta sent la més ràpida la corrent contínua (CC).
El tipus de carregadors pel qual ha optat Mercadona té com a potència màxima de càrrega 22 KWh, encara que aquest sostre no és utilitzat per tots els vehicles elèctrics que hi ha actualment a Espanya ja que una majoria dels vehicles elèctrics (especialment els més antics) tenen limitades les recàrregues en CA a 11 KWh. Inclus hi ha vehicles la velocitat màxima de càrrega es situa en 7 KWh quan recarreguen amb corrent alterna.
Açò implica que encara que el carregador de Mercadona oferisca 22 KWh en corrent alterna (CA) hi ha gran part dels usuaris que rebran l’energia molt més a poc a poc al ser el vehicle el que limite l’entrada d’electricitat.
Una altra tecnologia distinta, que no s’ha incorporat en les botigues de Mercadona ja que requereix de mangueres i estacions de càrrega distintes, és la corrent contínua (CC), on les potències màximes que s’entreguen als vehicles arriben fins als 350 KWh, com és el cas de tota la xarxa de recàrrega ultrarràpida de Ionity, molt implantada a Europa i en inici de desplegament a Espanya.
Apuesta creixent per carregadors
“Mercadona aposta per les energies netes i per això continua ampliant la seua infraestructura per a tindre més places per a vehicles elèctrics. Prova d’això és que en 2024 la companyia va invertir més de 18,7 milions d’euros”, recorda Mercadona.
En 2023, la memòria de Mercadona va apuntar «una inversió conjunta de 6 milions d’euros» perquè la companyia de Juan Roig tinguera «una de les
majors xarxes de recàrrega pública-privada, tal com acrediten els seus més de 3.800 punts de recàrrega».
Aquesta inversió es va materialitzar «expandint la seua infraestructura de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, amb l’execució de noves instal·lacions en 396 botigues i 14 centres de treball».
En la memòria de la cadena de supermercats de Juan Roig de 2024 es va informar: «Després d’haver destinat fins a 2024 un total de 18,7 milions d’euros, la companyia ha aconseguit tancar l’any amb 4.980 punts de recàrrega, 4.842 a Espanya i 138 a Portugal, la qual cosa la converteix en una de les majors xarxes de càrrega públic-privada».
El balanç d’aposta per oferir suport als clients amb vehicle elèctric és, per tant, notable. L’inversió va passar de 6 a 18,7 milions, la qual cosa suposa més que triplicar-la mentre que els punts de recàrrega passen de més de 3.800 a 4.842 a Espanya als quals s’afegeixen 138 a Portugal, la qual cosa va implicar instal·lar quasi 1.200 endolls per a cotxes elèctrics en un any.
Aquestes dades impliquen una notable aposta per generar infraestructura per al cotxe elèctric a més de marcar un preu de referència en el mercat de recàrrega del cotxe elèctric