A patronal galega fixa no 1,5% o máximo incremento do SMI que a comunidade podería asumir.

O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites, considera que o 1,5% para Galicia sería un "valor aceptable" dentro dos parámetros recollidos pola patronal e rexeita o incremento entre o 3,1% e o 4,7% que propón o comité de expertos do Ministerio de Traballo.

El presidente de la CEG, Juan Manuel Vieites

El presidente de la CEG, Juan Manuel Vieites – CEG

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) ve asumible a subida do salario mínimo interprofesional na comunidade do 1,5% como propón a Confederación Española de Organizacións Empresariais (CEOE), presidida por Antonio Garamendi, e que se desmarca do incremento entre o 3,1% e o 4,7% que propón o comité de expertos que asesora ao Ministerio de Traballo.

Así o apuntou o presidente da patronal galega, Juan Manuel Vieites, nunha comparecencia este xoves para presentar balance das actividades da CEG en 2025 na que apuntou que en Galicia “ve asumible” ese incremento do 1,5%, aínda que descoñece “o impacto noutras rexións” doutra eventual, aínda que depende “do sector da actividade”.

Vieites apuntou que os sectores gandeiro e agrícola xa están “sufrindo uns incrementos importantísimos nos últimos anos”.

Por iso, incidiu en que o 1,5% para Galicia sería un “valor aceptable” dentro dos parámetros recollidos pola confederación, e que así se contemple a todos os sectores, “mesmo os das rendas máis baixas”, como agricultura, pesca, gandería e empregadas de fogar.

O representante da CEG explicou que para chegar ao 1,5% de subida do SMI tomaron como referencia os datos da Enquisa de Poboación Activa (EPA) para este ano, que contemplan os salarios dos sectores antes mencionados.

“Xustamente para respectar a negociación colectiva, condicionamos esta subida do 1,5% ao cumprimento das regras de absorción e compensación do Estatuto dos Traballadores”, recalcou.

En calquera caso, a subida do 1,5% para 2026 suporía alcanzar os 16.824 euros brutos anuais e non exentos de tributación ao IRPF (1.202 euros brutos ao mes, en 14 mensualidades).

Chamada ao consenso

No seu balance anual a patronal galega chamou ao “consenso, á negociación e a afastarse de imposicións, intervencionismos, buscando reducir a burocracia, facilitando e posibilitando o emprendemento e o crecemento empresarial”.

De cara aos primeiros meses de 2026, sitúan como “prioritario” que os orzamentos autonómicos e estatais reflexen con claridade as axudas e facilidades necesarias para empresas, pemes e autónomos, “dando continuidade a liñas de financiamento, transición sostible, innovación e dixitalización”.

Infraestruturas

A patronal alertou sobre a “vulnerabilidade das infraestruturas críticas” tras episodios como o apagón eléctrico de abril 2025, “un feito que pon en evidencia as debilidades estruturais dunha rede de subministración, cuxa falta de capacidade xa limita proxectos, oportunidades laborais, captación de investimento e o desenvolvemento territorial equilibrado”.

Neste sentido, subliñaron a importancia de que as administracións competentes incrementen a investimento, mantemento e modernización de infraestruturas críticas, así como de “asegurar redundancia enerxética e resiliencia, e revisar o marco regulador de subministración para evitar que fallos estruturais deriven en crises empresariais”.

“Necesitamos infraestruturas que permitan a instalación de industrias na nosa comunidade. Por iso, xa dixemos que se se frea o despregue eólico, ponse en risco a reindustrialización de Galicia. Lamentamos o rexeitamento sistemático promovido desde determinados ámbitos á implantación de novos proxectos en Galicia”.

Intervencionismo do Goberno

A CEG rexeitou o intervencionismo do Goberno no diálogo social e pediu responsabilidade institucional e diálogo real ante novas propostas do Executivo central en materia laboral.

En 2025 a CEG advertiu publicamente sobre os riscos de posibles reformas que impliquen redución obrigatoria de xornada laboral (como a proposta estatal — 37,5 horas semanais — debatida recentemente). Neste sentido, manifestou que “unha medida así podería resultar “un intervencionismo máis do Goberno” que non se adapta á realidade de moitas pemes e micropemes galegas, que xa operan con marxes axustados”.

A este respecto, consideran “que as melloras en dereitos laborais deben acompañarse de incrementos en produtividade e adaptacións progresivas, non de imposicións abruptas que poidan desincentivar a creación de emprego ou comprometer a viabilidade de moitas pequenas empresas”.

Absentismo laboral

Tamén fixo mención a patronal ao absentismo laboral en Galicia, que “sitúanse moi por enriba da media nacional”. “Apréciase unha duración media das baixas por continxencias comúns moi por enriba da media estatal: 81,95 días Galicia fronte a 42,47 de media en España e cun custo directo para empresas de 432.645.110 euros en 2024”.

Segundo os datos da CEG, o equivalente de traballadores que non acudiron ningún día do ano a traballar para a Poboación Protexida polo Total Sistema o pasado exercicio foi de 95.639 fronte a 61.584 en 2018 en Galicia. “Entre xaneiro de 2019 e agosto de 2025, a evolución dos procesos de ITCC abertos, con duracións superiores a 365 días multiplicouse por 6,41, chegando a 9.865 procesos abertos en agosto”.

Con todo iso, Vieites destacou que “o absentismo é un problema estrutural que ameaza a competitividade, sobre todo nun contexto de escaseza de man de obra en moitos sectores — o que agrava a dificultade de cubrir vacantes cando xa existe necesidade de 15.000-17.000 traballadores en Galicia”.

“É imprescindible un compromiso serio entre administracións — sistema sanitario público, mutuas — e empresas para revisar protocolos de baixas, acurtar tempos de diagnóstico e recuperación, asegurar control efectivo sobre baixas fraudulentas, e incentivar a reincorporación rápida cando proceda”.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta