A nova Alcampo de Carlos Pedreira retoma a expansión en España tras os problemas coas tendas de DIA.
O grupo, que presentou un ERE antes do verán e pechou 16 supermercados, avanza agora que prevé abrir ata 100 tendas ao ano e abre a porta a novas adquisicións.
Carlos Pedreira, director xeral de Alcampo en España, cun hipermercado do grupo ao fondo.
Alcampo abre unha etapa de crecemento no mercado español co galego Carlos Pedreira á fronte da cadea de supermercados. Mes e medio despois da chegada do directivo galego ao cargo e catro desde o acordo para aplicar un ERE a 633 traballadores e pechar 16 establecementos, o grupo avanza novos plans de aperturas e, incluso, de operacións corporativas que lle axuden a gañar tamaño. A aposta é arriscada nun mercado extraordinariamente competitivo, con Mercadona marcando o paso e Lidl e os rexionais mostrando unha gran fortaleza.
A previsión de Alcampo é abrir entre 80 e 100 tendas ao ano, apoiándose no modelo de franquía, con 40 establecementos deste tipo para 2026. Así o trasladou o propio Pedreira nun encontro con medios de comunicación, no que explicou que a compañía estivo centrada na integración das 235 tendas que adquiriu a DIA e que conforman dúas terceiras partes da súa rede de proximidade. “Agora pasamos a unha fase de crecemento na que a nosa intención é abrir entre 80 e 100 tendas ao ano, das que aproximadamente a metade será en réxime de franquía e a outra metade serán tendas propias”, dixo o director xeral de Alcampo en España en declaracións recollidas por InfoRetail e outros medios.
Alcampo, de compras
A operación con DIA, que lle permitiu cuadruplicar os seus puntos de venda en Galicia, tivo as súas complicacións. A multinacional francesa recoñeceu que “algunhas das tendas non se adaptaban ao seu modelo, a súa localización non era a desexable ou tiñan unha taxa de esforzo excesiva“. Ese atragoamento estivo detrás do ERE e dos peches acordados este verán. “Estamos nun momento de transformación e o noso plan de desenvolvemento a dez anos contempla seguir crecendo en todos os formatos cun eixe moi estratéxico baseado na proximidade”, insistiu o directivo galego.
Tan convencido está o directivo galego que abre de par en par a porta a futuras adquisicións. “España é un mercado que está moi atomizado e que se atopa en concentración. Nós xa contribuímos a esa concentración coa adquisición hai uns anos de supermercados a DIA, e seguiremos contribuíndo a ela, xa que nos próximos anos estudaremos operacións de compra“, asegurou.
Para 2026, a compañía prevé abrir o seu primeiro hipermercado franquiciado, en Illescas (Toledo), e investir uns 80 millóns de euros na remodelación dunha trintena de tendas, incluíndo cinco hipermercados. Se os plans non fallan, incorporará entre 37 e 40 franquías á súa rede.