Amancio Ortega versus Bernard Arnault: as seis grandes diferenzas entre os reis da moda

Ás dúas grandes fortunas europeas cimentadas en torno a Inditex e LVMH non só os separan uns cantos miles de millóns na lista Forbes: tiveron inicios moi distintos, crearon imperios con filosofías e estratexias de crecemento diferentes e tamén mostran un abismo nos seus procesos de sucesión familiar

Amancio Ortega y Bernard Arnault

Amancio Ortega y Bernard Arnault

Amancio Ortega e Bernard Arnault, que é como falar de moda rápida fronte ao luxo e a opulencia, Inditex e LVMH, teñen bastante en común: os dous son europeos, ambiciosos, entenden ao consumidor mellor que ninguén, representan aos únicos magnates da moda entre as trinta primeiras fortunas do mundo e lideran empresas familiares en plenos procesos de sucesión. Até aquí, os parecidos, porque as diferenzas entre ambos líderes empresariais tamén son acusadas. Unha análise dos xornalistas Brad Stone e Angelina Rascouet sobre o imperio Arnault publicada na revista Inversión, do Grupo ED, permite debuxar as seis grandes diferenzas entre ambos se se míranse de fronte Amancio Ortega e o dono de Dior, Givenchy ou Louis Vuitton.

O empresario feito a si mesmo fronte ao enxeñeiro

Amancio Ortega comezou de repartidor nunha tenda de A Coruña, onde se trasladara despois da Guerra Civil coa súa familia seguindo a seu pai, que era ferroviario. A súa é unha historia de superación e comezar desde cero como poucas se teñen visto, e en tempo récord. A primeira tenda de Zara abriu en 1975. A nai de Bernard Arnault era farmacéutica e o seu pai dirixía unha empresa de construción que pertencía á familia da súa muller. Arnault formouse como pianista clásico pero decidiu que non era abondo bo para facer carreira, licenciouse en Enxeñería e incorporouse ao negocio familiar, convencendo ao seu pai para que se centrase no negocio inmobiliario. Ahí comezou todo para o francés.

Entre o luxo e a moda accesible

Moda rápida ao alcance de todos os petos. Esa ben podería ser a tarxeta de visita de Inditex, cuxo fundador, Ortega, pasará á historia empresarial como o democratizador da moda. O sistema just in time, deixando parte da demanda insatisfeita, representou todo un modelo para Inditex, que aplicou a practicamente todas as súas cadeas, con variantes. LVMH é sinónimo de luxo, exclusividade e poder adquisitivo. Citando as súas insignias dise todo: Dior, Givenchy, Louis Vuitton, Loewe, Fendi, Celine, Moët & Chandon, TAG Heuer, Dom Pérignon… Porque o maior conglomerado de luxo do mundo engloba moda, xoiería, bolsos, champán, licores e hoteis de alta gama.

Cuestión de tamaño, e de marcas

Forbes atribúe unha fortuna de 172.474 millóns de euros a Arnault, fronte aos 110.000 millóns do fundador de Inditex. Pero a ambos non só os separan os ceros do seu patrimonio. Tamén as plantillas e ingresos dos seus grupos. Por exemplo, LVMH tiña 213.000 empregados ao peche do ano pasado (Inditex, máis de 160.000) e o seu valor de mercado alcanzou os 368.000 millóns de euros, máis de sete veces o tamaño de Kering, o propietario de Gucci e Yves Saint Laurent. A capitalización de Inditex, en récord histórico, supera xa os 150.000 millóns en bolsa. Excepto Massimo Dutti e Stradivarius, adquiridas nos anos noventa, todas as marcas do grupo téxtil foron ideadas e naceron en Arteixo.

O mercado americano, obxectivo ou realidade

Nos últimos anos, LVMH puxo en práctica todas as estratexias que tan bo resultado lle deron a Arnault (adquisicións agresivas, prezos contrarios á intuición, alianzas con famosos…) para facerse coa marca de luxo máis antiga e grande dos Estados Unidos: Tiffany & Co. Lonxe desta estratexia, o norteamericano tamén se presenta como obxectivo prioritario de crecemento nos plans de Inditex. Reitérao por activa e pasiva o seu conselleiro delegado, Óscar García Maceiras, en cada comparecencia. Iso si, con un crecemento orgánico, abrindo tendas, sen adquisición algunha no horizonte.

Unha sucesión pendente e outra resolta

O futuro do conglomerado de LVMH sen Bernard Arnault á fronte está por desvelar. Aínda é unha incógnita. O francés peitea 75 anos, fronte aos 88 de Ortega, que resolveu en vida a súa sucesión co nomeamento de Marta, a máis nova como presidenta non executiva de Inditex. Arnault ten a cinco membros da súa familia no grupo, mais aínda non hai dedo que señale un sucesor. Entre os candidatos figuran os seus cinco fillos adultos, froito de dous matrimonios: Delphine, de 49 anos, directora xeral de Christian Dior Couture; o seu irmán Antoine, de 47 anos, e os tres fillos do segundo matrimonio de Arnault: Alexandre, de 32; Frédéric, de 29, director xeral das marcas de reloxos do grupo, e Jean, de 25, director de reloxaría de Louis Vuitton.

Dúas formas de ser visible

Aínda que ambos contan con fundacións, a de Ortega ten a súa muller, Flora Pérez, como presidenta, e está moi centrada na terceira idade, coas súas residencias, e a prevención do cancro, con doazóns millonarias á sanidade pública. Inditex, xa se sabe, apenas fai publicidade. Bastanlle os seus escaparates e a puntual presenza do comezo de rebaixas. Na actualidade, decenas de famosos traballan para as empresas de Arnault, copatrocinador ademais dos recentes Xogos Olímpicos de París. Charlize Theron, Zendaya, Natalie Portman… Incluso Rafa Nadal e Roger Federer chegaron a escalar os Dolomitas nevados para unha campaña de Vuitton. 

Comenta el artículo
Avatar

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta