Os familiares das vítimas de Angrois suspenden as mobilizacións para o 24 de xullo
Suspensión de mobilizacións e continuidade da loita xudicial

Imagen de archivo de una protesta de la plataforma de víctimas del accidente ferroviario de Angrois
Os familiares das 79 vítimas mortais do Alvia accidentado en Angrois vivirán neste 2025 o seu primeiro 24 de xullo sen mobilizacións. O presidente da Plataforma Víctimas Alvia 04155, Jesús Domínguez, avanzou á axencia Europa Press que este aniversario só haberá un encontro de familiares o 23 de xullo de carácter privado, cunha homenaxe aos que xa non están, así como unha convocatoria pública o 24, na que se dará lectura a un comunicado e se ofrecerán declaracións, na estación de tren compostelá.
O colectivo tomou esta decisión nunha última asemblea na que decidiu non marchar tras unha pancarta e levar ata a Catedral de Santiago as súas reivindicacións. Nesa asemblea, con participación máis reducida que en ocasións anteriores -boa parte dos afectados son e residen noutras localidades e só algúns viven na capital galega-, varias foron as voces que apuntaron ao cansazo e á necesidade de pasar páxina.
Á fatiga tras anos de loita -a que motivou reaperturas polo pronunciamento da Unión Europea, entre outras vitorias- súmase a dor que cada ano viviron os familiares dos falecidos no campo da festa de Angrois, nun acto que durante 11 anos fixeron coincidir coa hora na que se produciu a traxedia en 2013, a poucos minutos da celebración do día grande de Galicia (25 de xullo).
Deste xeito, o 24 de xullo non haberá nin manifestación polas rúas de Santiago nin o xa tradicional acto de homenaxe ás vítimas xunto ás vías, na curva de A Grandeira.
A batalla xudicial
Tras unha longa instrución con varios peches e reaperturas, o xuízo para determinar responsabilidades penais polo siniestro ferroviario que acabou con 80 vidas e deixou a máis dun centenar de feridos comezou en outubro de 2022. Durou 10 meses, e non foi ata o 26 de xullo do ano pasado, en 2024, tendo pasado xa 11 anos do descarrilamento, cando houbo unha sentenza: a que considera culpables de 79 delitos de homicidio e 143 delitos de lesións por imprudencia grave ao ex director de seguridade de Adif (a empresa pública dependente do Ministerio de Transportes que administra a infraestrutura ferroviaria e debía encargarse de velar pola seguridade na vía) e ao maquinista de Renfe.
Ademais, as vítimas aínda están pendentes doutro tribunal, o Europeo de Derechos Humanos, que será o que someta a exame a demanda coa que a plataforma segue reclamando que o Estado español faga unha investigación independente sobre o siniestro.