Grupo Puentes ponse a dieta: rebaja a súa débeda case á metade na recta final da venda aos chineses de CRBC

Puentes e Calzadas Grupo de Empresas, a sociedade matriz da construtora de Sigüeiro, reduciu o seu pasivo de 73 a 46 millóns de euros o ano anterior á ofensiva de CRBC para facerse co 100% da compañía.

El presidente de Grupo Puentes, José Manuel Otero / EP

El presidente de Grupo Puentes, José Manuel Otero / EP

Grupo Pontes alixeira a súa débeda no medio do desafío da chinesa CRBC para facerse co 100% do seu capital. Pontes e Calzadas Grupo de Empresas, a sociedade de cabeceira deste xigante que pechou 2024 con 434,6 millóns de euros tras crecer un 26,6% respecto a 2023, reduciu o seu pasivo total un 36,6%.

Así se desprende da última memoria anual que a compañía depositou ante o Rexistro Mercantil e á cal este medio tivo acceso mediante a solución analítica Insight View. En concreto, o seu pasivo reduciuse de 73,2 a 46,4 millóns de euros ao longo do último ano tras executar un axuste que incidiu nos compromisos a máis longo prazo (aqueles superiores a un ano).

Non en van, o seu pasivo non corrente reduciuse desde os 50,2 millóns de euros que rexistraba ao término de 2023 ata os 23 millóns rexistrados o pasado mes de decembro. Esta dinámica débese á rebaixa á partida que recolle as “débedas con empresas do grupo e asociadas a longo prazo”, que retrocedeu de 37,8 a 12,6 millóns de euros.

A maior parte deste recorte débese ao pagamento da débeda por valor de 14,6 millóns de euros que a firma arrastraba con CRBC Spain Investment Holding. Esta sociedade, que ten sede en Madrid, está controlada por China Road and Bridge Corporation e foi constituída con un capital social de 3.000 euros en xaneiro de 2020, apenas cinco meses antes de que se consumase a compra do 66,5% das accións da empresa con sede en Sigüeiro.

Os números do Grupo Pontes

Do balance de Pontes e Calzadas Grupo de Empresas tamén desaparece a débeda a longo prazo de 7,3 millóns que a firma tiña con Europe Bridges & Roads Company, a sociedade coa que o fundador da compañía (José Manuel Otero) mantén a participación do 32,8% que se atopa no punto de mira da súa socia chinesa.

Pontes e Calzadas Grupo de Empresas tamén reduciu a súa débeda con entidades de crédito de 12,4 a 4,3 millóns de euros nun exercicio no que a firma engordou o seu patrimonio neto de 100,7 a 111 millóns de euros. Este aumento débese a que a firma destinou a reservas os beneficios por valor de 10,3 millóns de euros que se anotou o ano pasado (case dez veces máis que os 1,1 millóns alcanzados en 2023) grazas aos resultados colleitados polas súas participadas.

E é que a sociedade de cabeceira da histórica construtora galega sacou proveito dos 14,6 millóns de euros que percibiu en forma de dividendo das súas participadas. A cifra representa un salto do 50,5% respecto aos 9,7 millóns logrados o exercicio anterior. A maior parte desta cantidade (11,2 millóns de euros) procedeu dunha soa filial. Trátase de Orbe Concesiones. Esta empresa mantén participacións de entre o 36% e o 45% en empresas como Monegros Depura, Residuos Industriais Teruel e Residuos Industriais de Zaragoza, que teñen baixo o seu control as concesións de tratamento de augas en Huesca e de residuos en Teruel e Zaragoza.

Estruturas e Montaxes de Prefabricados achegou outros 3,19 millóns para un Pontes e Calzadas Grupo de Empresas que reduciu as súas inversións financeiras a curto prazo de 6,3 millóns a 308.883 euros ao tempo que diminuía o seu efectivo de 4,3 millóns a 417.675 euros.

A ofensiva de CRBC

A sociedade holding da construtora galega afronta con esta estrutura financeira un escenario marcado pola ofensiva de CRBC. A empresa, que forma parte do xigante China Communications Construction Company (a cuarta maior construtora do mundo), aferrouse a unha cláusula do pacto de socios rubricado tras a súa entrada no capital do Grupo Pontes para puxar pola participación do 32,8% en mans de José Manuel Otero.

O acordo de accionistas outorgaba un dereito a CRBC para forzar a compra das accións en mans de Europe Bridges & Roads Company a cambio dun prezo que se atopa ligado á evolución dos parámetros financeiros da compañía.

A propia compañía indicaba o pasado mes de xuño que o “mecanismo activarase coa presentación das contas anuais de 2024 e tardará uns meses en facerse efectivo”. Sen embargo, as discrepancias entre as dúas partes para determinar ese prezo xusto paralizaron toda posibilidade de acordo ata o momento.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta