Juan Roig (Mercadona): «Aos portugueses non os tratamos como se merecen»

O presidente de Mercadona, que continúa co seu plan de expansión en solo luso, considera que "España non mirou a Portugal de igual a igual".

Juan Roig, presidente de Mercadona en una intervención en el Roig Arena

Juan Roig, presidente de Mercadona, durante su intervención en el Congreso de la Asociación de Asociación de Fabricantes y Distribuidores (Aecoc)

«Aos portugueses non os tratamos como se merecen, España non mirou a Portugal de igual a igual». Son as palabras de Juan Roig, presidente de Mercadona durante a súa intervención no Congreso da Asociación de Fabricantes e Distribuidores (Aecoc) celebrado en Valencia, no Roig Arena.

O empresario detallou algúns dos obxectivos prioritarios do xigante da distribución entre os que se atopa continuar a expansión de Mercadona en Portugal, ademais de crecer na súa sección de ‘Listo para comer’, de comida xa cociñada. «Agora hai moitísima máis tecnoloxía para que ‘O Xefe’ -como en Mercadona denominan ao cliente- non cociñe na súa casa. Se as nosas tataravóas tivesen tido a tecnoloxía que hoxe temos, tampouco cociñarían», explicou. Tamén mencionou as intencións da empresa de continuar co seu modelo de ‘Calidade Total’ e de relación cos seus 2.000 provedores.

Roig reivindicou a fortaleza de Aecoc: «Non hai ningunha asociación de fabricantes e distribuidores mellor no mundo que esta. Fóra pegámonos, pero aquí xeramos moitas sinerxías».

O presidente de Mercadona lembrou algúns dos acordos pechados entre os grandes do sector que integran a asociación, como a súa propia empresa, El Corte Inglés, Carrefour e Dia, entre outras. Algúns dos fitos que destacou son o palet de 80×120, -«unificamos cando ao principio pelexabamos»-, o código de barras e a súa evolución ou o EDI (Intercambio Electrónico de Datos). Ademais reivindicou que Aecoc é sostible economicamente; ten «60 millóns no banco» e sen subvencións.

A ‘misión’ de Mercadona

Roig sinalou como exemplo do que trata de facer Mercadona algúns casos de produtos que cubriron necesidades dos clientes. Un deles é o bolígrafo: «serve para escribir. Este é o meu símbolo, o boli BIC (dixo mentres o sacaba do peto da americana). Tamén hai outros que serven para demostrar que son ricos». Outro exemplo é o do creador do Chupa Chups, que «viu unha necesidade que ninguén vira e é un invento 100% español».

Tamén fixo mención á “misión da empresa”. «Cando eu estudaba dicían que era maximizar beneficios, eu creo que unha empresa ten que satisfacer ao traballador, capital, cliente, provedor e á sociedade. Nós temos a nosa peculiaridade. Hai veces que nos pegamos tortazos porque imos contracorrente, pero outras acertamos. A misión de Mercadona como empresa é primeiro o cliente, ‘O Xefe’, segundo o traballador, terceiro o provedor, cuarto a sociedade e quinto o capital».

Neste sentido, Roig explicou a importancia que ten para a compañía ‘O xefe’, que é quen ten “o poder sobre a vida ou a morte dunha empresa”. “É o noso faro. O xefe quere que lle enchamos a tripa, esa é a misión de Mercadona. Ademais, quere seguridade alimentaria, calidade, servizo, surtido e prezo. Nós non queremos que o cliente elixa o produto que coller, senón que acerte. Isto faise con unha gran calidade e con un surtido moi eficaz. Non se trata de ter todos os produtos que hai no mercado. Para conseguilo necesitamos interproveedores e teñen que ser de confianza».

Especial mención fixo tamén dos traballadores da compañía aos que “teñen que coidalos moi ben”. “ Ten que estar satisfeito e comprometido coa empresa. Dámoslle valor a cambio de compromiso. As mans podes compralas con diñeiro, pero o corazón e o cerebro conséguese tendoos satisfeitos». Neste punto sinalou que un xerente A, que «é o 90% da empresa», cobra 2.100 euros netos ao mes.

“A guerra está na calidade”

«Sempre se fala de guerras no sector, pero para nós a guerra está na calidade», continuou ao tempo que subliñou «hai quen di que un 0,5% de erro é aceptable». “Pode atoparse alguén un pelo nun polo, é posible, pero a quen lle toca non lle fai graza, e nós queremos que o erro sexa cero”.

Sobre este aspecto Roig apuntou que “en Mercadona temos moitos produtos que non son de calidade 10”. Non obstante, puxo en valor o «orgulloso» que está dos seus 2.000 provedores: «Todos gañan diñeiro. Se non gañas diñeiro, non lle vendas a Mercadona».

Neste punto fixo mención a outros dos puntos clave do modelo da cadea de supermercados, o capital. O empresario afirmou que «os accionistas están moi satisfeitos» e reivindicou «gañar diñeiro»: «É bo, necesario, obrigatorio e satisfactorio». En relación a isto, apuntou que «pagar impostos é unha cousa moi boa e moi sa», aínda que «outra cousa é como se xestione».

Axudas aos afectados pola DANA

Juan Roig tamén tivo palabras para lembrar a DANA que asolou gran parte da provincia de Valencia o 29 de outubro do ano pasado sobre o que reiterou que «un millón de españois sentímonos desamparados». «Foi unha cousa da natureza. Foi unha desgraza moi moi grande. Morreron 229 persoas, entre eles catro amigos meus. Non se soubo dicir ou non sei cantos, pero o peor é que logo sentímonos desamparados», sinalou, mentres que pola contra, para el, os voluntarios foron «fonte de inspiración, xente normal e corrente que sen ningunha orde veu facer o que puido».

A este respecto reivindicou que tanto el como a súa muller, as súas fillas e os seus xenros puxéronse en marcha para axudar aos afectados pola DANA: «Nós puxemos en marcha o movemento Alcem-se e axudamos e a moitísimos empresarios démoslles un vaso de auga no deserto. A moitos empresarios démoslles 8.000 euros netos e a única condición é que tiñan que reabrir o negocio». En total, as axudas do plan sumaron 108 millóns de euros a fondo perdido.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta