Actualizado
Luckia, o maior grupo galego do xogo, gaña un 38% máis e supera por primeira vez os 600 millóns de ingresos
A compañía, que prevé estrear a súa nova sede corporativa da Coruña a finais de 2025, alcanza un ebitda de 58,3 millóns aproveitando a recuperación dos salóns e os casinos en España, que compensan a caída de ingresos en Latinoamérica

José González, presidente de Luckia
Luckia, o maior grupo galego do sector do xogo, superou por primeira vez os 600 millóns de ingresos nun exercicio marcado pola recuperación dos casinos e salóns españois, aínda que con crecementos en todas as liñas de actividade. A compañía que preside José González pechou o 2024 cunha cifra de negocio de 603,2 millóns, o que supón un avance do 6% respecto ao exercicio anterior. O ebitda situouse nos 58,3 millóns, practicamente o mesmo que o do ano 2023 (58 millóns).
A antiga Egasa vén de realizar un importante esforzo investidor principalmente a nivel tecnolóxico, no desenvolvemento da súa plataforma, e tamén na expansión territorial, entrando en México e Camerún. A pesar diso, mellorou a rendibilidade no pasado exercicio. As contas da matriz, Egasa Investment Corporation, onde consolida Luckia Gaming Group e o resto de filiais, mostra un resultado de explotación positivo de 33,4 millóns, por encima dos 31,8 millóns de 2023. O curso pechouse cuns beneficios de 14,1 millóns, un 38% máis que os 10,2 millóns do ano precedente, principalmente polo incremento da facturación e un mellor resultado financeiro, ademais dalgún extraordinario que minguara os beneficios do curso anterior.
O presidente da compañía, José González, explica que houbo “tres factores” que influíron nos resultados, que considera “moi positivos”. “A contorna en Chile, onde, ademais dunha lixeira contracción do consumo, produciuse unha desvalorización significativa do peso chileno fronte ao euro, o que impactou negativamente; os resultados en Colombia, que foron inferiores aos de 2023 por causas estruturais e regulatorias; e o lanzamento da canle en liña en México e Camerún, dous mercados que representan unha gran aposta estratéxica de futuro, pero cuxos primeiros anos son, como é habitual, deficitarios”. Pola contra, destaca o “excelente” comportamento de “os casinos en España, os salóns de xogo e a canle en liña nacional”, que “foron clave para soster o rendemento do grupo”.
O negocio español
A conta de resultados referenda os números aos que apunta o presidente. Luckia xerou uns ingresos de 126,1 millóns cos salóns de xogo e a actividade operadora en España, un 6,5% máis. Os casinos achegaron 23,6 millóns, un 12% por encima do exercicio anterior, un paso significativo para o grupo, xa que era un segmento con dificultades para recuperar a vigorosidad previa á pandemia. Os bingos mantivéronse na mesma liña que en 2023, con 26,6 millóns en ingresos; e a principal liña de negocio, os xogos de azar e apostas presenciais e en liña, alcanzaron os 342,4 millóns, un avance do 7,5%.
O crecemento no negocio español foi o máis destacado entre as distintas áreas xeográficas nas que opera Luckia, que ten presenza en oito países. En Europa, sen contar España, os ingresos ascenderon a 10,7 millóns, similares aos de 2023; e en Latinoamérica situáronse nos 59,2 millóns, por baixo de 63,4 millóns do ano anterior.
Récord de ingresos en Mallorca e Vigo
A nivel global, José González explica que a área de salóns tivo “un comportamento excepcional, incrementando ingresos un 12% e o seu ebitda un 26%, consolidando o seu rol como un dos motores do grupo”. “Tamén destaca a canle en liña, que creceu un 23% en ingresos e un 12% en ebitda, consolidando a nosa estratexia de dixitalización”, explica.
Na área de casinos, o ebitda creceu un 6% anual tras as reformas nas instalacións de Osijek (Croacia) e Bogotá (Colombia), e con “récords de ingresos en Mallorca, Kursaal (San Sebastián) e Vigo”. “Este último, unha operación nova, comeza a contribuír de maneira significativa aos resultados globais”, di González.
En máquinas en hostalería, os ingresos aumentaron un 3%, retomando a senda de crecemento no número de clientes.
Nova sede corporativa
A débeda financeira do grupo situouse a finais de exercicio nos 146,4 millóns, 10,4 millóns menos que no ano anterior. Non houbo financiamento adicional durante o exercicio máis aló dun préstamo bancario de 17,3 millóns para a promotora Sidesa e vinculado á construción da nova sede corporativa da Coruña. O edificio é unha aposta importante de Luckia para consolidar a atracción de talento e para potenciar o perfil tecnolóxico da compañía.
Respecto a as obras, González indica que “avanzan a bo ritmo” e que esperan inaugurar a sede “no último trimestre de 2025″. ” Estas instalacións foron deseñadas para fomentar a colaboración entre equipos, atraer talento especializado, especialmente en tecnoloxía e produto, e ofrecer unha contorna de traballo moderno e conectado coa nosa cultura empresarial”, apunta.
A visión de Luckia
José González ten desde hai anos o convencemento de que deben investir agora, especialmente no ámbito tecnolóxico, aínda á conta de sacrificar ebitda para consolidar o futuro do grupo, agora en proceso de substitución xeracional co nomeamento de José González Suárez, sobriño do fundador, como adxunto do presidente. “Un dos eixos estratéxicos deste ano foi a transformación tecnolóxica e o desenvolvemento de produto propio. Sabemos que este esforzo reduce o noso ebitda a curto prazo, pero estamos convencidos de que nos posiciona para un futuro con maior autonomía, axilidade, escalabilidade e seguridade”, expón.
O presidente tamén pon en valor o esforzo en reforzar a marca, aludindo especialmente ao acordo con LaLiga para converterse en partner oficial en España e México. “Esta colaboración posiciónanos xunto a unha das competicións deportivas máis prestixiosas do mundo e ábrenos novas oportunidades de visibilidade en medios dixitais, eventos e accións conxuntas”, considera.