Monbus perde un contrato en Valencia por declarar vehículos escolares que xa usaba en Galicia.

O conselleiro valenciano de Educación anunciou a rescisión do contrato de transporte escolar tras apreciar "incompatibilidades" nunha sentenza xudicial.

Usuarios Monbus. Monbus.

Tropiezo para Monbus, o líder galego de transporte de viaxeiros por estrada, en Valencia, onde viu como o Goberno autonómico lle retira unha adxudicación. En concreto, a sección quinta da Sala do Contencioso-administrativo do Tribunal Superior de Xustiza da comunidade pon a lupa no feito de que a compañía, que se levou a licitación do lote V5 de transporte escolar, presentaba unha “incompatibilidade evidente”, xa que efectuou unha declaración de vehículos que xa estaban adscritos a un contrato en Galicia, “debendo terse liberado de ditas licitacións no momento da declaración responsable”.

Desto xeito, o Alto Tribunal dá a razón á Unión Temporal de Empresas (UTE), que quedou en segunda posición nese procedemento e que denunciara a resolución do mesmo.

A sentenza obrigou a mover ficha ao Goberno autonómico. Desta forma, o conseller de Educación, José Antonio Rovira, anunciou esta semana a decisión do seu departamento de rescindir o contrato a Monbus, sendo a UTE que quedara en segundo lugar a que pase a operar as liñas.

O conseller lembrou que hai dous anos “tivemos un grave problema cunha serie de rutas de transporte escolar, unha adxudicación que fixera o anterior goberno do Botànic”, e que nalgúns casos afectaban a centros de educación especial”.

“Pois ben, –desvelou– o Tribunal Superior de Xustiza dictaminou que esta adxudicación que realizou o Botànic non foi axustada a dereito, non foi correcta. E, por tanto, esta Consellería tomou as medidas oportunas para rescindir o contrato que adxudicou o Botànic e facer un novo para este lote V5 coa UTE que quedou en segundo lugar naquela licitación”. Desta forma, o próximo luns, 8 de setembro, día do inicio de curso, o lote de liñas V5 será prestado xa pola nova empresa.

Duplicidade de matrículas

A resolución xudicial, consultada por Europa Press, estima o recurso interposto pola UTE 23 contra a decisión do Tribunal Administrativo Central de Recursos Contractuais que, á súa vez, desestimou as alegacións desta unión de empresas.

Na súa demanda, a entidade propuña, entre outras consideracións, que a oferta presentada por UTE Escolar Valencia V5 (Monbus) “incurría nun incumprimento do priego non podendo prestar o servizo de acordo cos termos e iso debido a unha duplicidade de matrículas, aparentando unha falsa dispoñibilidade de vehículos e/ou solvencia técnica, e porque as matrículas da frota ofertada están adscritas a servizos en vigor que resultan incompatibles coa prestación do servizo en Valencia por cuestións xeográficas”.

A este respecto, a Sala argumenta que, “efectivamente ten razón a UTE demandante ao indicar que a literalidade do priego e sobre todo da Declaración Responsable efectuada e transcrita esixe que nese mesmo momento de presentación da oferta e sobre todo de sinatura da declaración responsable a frota de vehículos adxunta no Anexo non estivesen adscritas a ningún outro contrato que xenerase incompatibilidade”.

Incompatibilidade horaria e territorial

“E no caso concreto, non só a incompatibilidade horaria, senón tamén e esencialmente a incompatibilidade territorial é máis que evidente, encontrándose vehículos adscritos a outros contratos de transporte”, expón.

E, na mesma liña, abunda: “Claro que unha debe contar coa capacidade e habilitación necesaria no momento de presentar a súa oferta e ao perfeccionar o contrato e a acreditación dos requisitos de solvencia debe ser esixida atendendo á natureza dos mesmos e da forma máis proporcional posible. A dispoñibilidade de medios humanos e materiais pode entenderse cumprida cunha declaración ou relación daqueles dos que se disporá. O problema radica en que se efectúa unha declaración de vehículos que xa están adscritos a un contrato en Galicia, debendo terse liberado de ditas licitacións no momento da declaración responsable. O recurso debe estimarse íntegramente por este motivo”.

Por todo iso, a sentenza, fechada o pasado 29 de outubro, estima o recurso contencioso-administrativo interposto pola UTE Valencia 23 e recoñece o seu dereito a que se lle adxudique o contrato de prestación do servizo de transporte escolar de centros docentes, ademais de impoñer custas a cada un dos demandados –a UTE V5 e a Consellería de Educación– co límite de 3.000 euros por todo concepto para cada un deles.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta