Actualizado
Navantia destina o 70% do seu investimento en I+D a Cádiz, máis do dobre que en Ferrol
Un enfrontamento de cifras polas prioridades de investimento entre Cádiz e Ferrol

La ministra de Defensa, Margarita Robles, y el presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, en un acto en el astillero de Ferrol / Raúl Lomba / Europa Press
Navantia conta con estaleiros en Ferrol, Cádiz e Cartaxena. De cando en vez, os sindicatos destes centros de traballo senten que se prioriza a uns e se marxina a outros, calculan os investimentos en cada territorio e advirten á directiva que se precisa máis carga de traballo nas súas instalacións. E que non se lles pase pola cabeza desviala cara outras grúas. Algo semellante acontecera en maio, cando os comités de Cádiz e Ferrol intercambiaron declaracións. Os traballadores gaditanos aseguraban que Navantia pretendía desviar traballo cara a Ferrolterra e que alí tiña movilizado un maior investimento. Os operarios galegos replicaron que nada diso, que o propio plan estratéxico do grupo público prevé un investimento na ría de Ferrol de 229 millóns de euros, fronte aos 238 millóns que corresponden á bahía.
Apenas un mes despois, os datos oficiais de Navantia dan máis cor ao debate, pois a compañía debulla a contribución da súa actividade en cada territorio e detalla, polo menos en canto a I+D+i, os investimentos en cada centro. Os números que recolle o Estado de Información Non Financeira (EINF) do grupo, ademais de desvelar unhas perdas de case 200 millóns no pasado exercicio, mostran un investimento moi superior en Cádiz en 2024. Porén, o impacto da actividade é maior en Ferrol, onde se está desenvolvendo o programa de fragatas F-110 para a Armada, un contrato clave no que se fundamentou a transformación tecnolóxica e a renovación de plantilla do estaleiro. En abril comezou a construírse o terceiro buque, que, segundo Navantia, permite que haxa carga de traballo diaria para unhas 5.000 persoas, algo que non sucedera en Ferrolterra desde había máis dunha década.
Cádiz leva 96 millóns de investimento
En canto a investimentos, a bahía de Cádiz gañou por goleada no pasado exercicio. Navantia destinou aos estaleiros de Puerto Real e San Fernando máis de 96 millóns, o que equivale ao 67% do seu investimento en I+D+I en 2024. En dous anos, os fondos que chegaron ás instalacións gaditanas triplicáronse, pois en 2022 recibiran unha investimento de 29,9 millóns.
As cifras en Ferrol son máis modestas. Alcanzou os 35,4 millóns de investimento, situándose como o segundo centro de traballo que recibiu máis cartos para innovación. Malia todo, queda lonxe de Cádiz, onde a partida foi un 170% superior. Máis atrás aínda está Cartaxena, onde Navantia investiu 9,5 millóns.
A empresa controlada pola Sepi destina ao redor do 10% dos seus ingresos a I+D+I. No pasado exercicio, a cifra de negocio situouse nos 1.528 millóns, polo que, previsiblemente, a compañía destinará máis de 150 millóns a investimentos en innovación este 2025.
O ‘sorpasso’ de Ferrol a Cádiz
A lectura é ben distinta se se atende ao impacto da actividade de Navantia en cada territorio, considerados como “áreas con problemas económicos estruturais”, segundo sinalan os estaleiros públicos no seu EINF. Neste caso, a contribución é maior na provincia da Coruña tanto na achega ao PIB como no emprego xerado.
As cifras concretas que aporta o grupo indican que contribuíu con 688 millóns ao PIB da Coruña, fronte aos 523 millóns en Cádiz e os 300 millóns en Cartaxena. Cabe recordar que en solo galego, ademais das instalacións de Ferrol, están tamén os estaleiros de Fene, enfocados agora á eólica mariña.
En base a estes números, Navantia xerou o ano pasado o 1,9% do PIB da Coruña, fronte ao 1,8% do PIB de Cádiz. A achega en Cartaxena equivalería ao 0,7% do PIB de Murcia. Finalmente, o grupo sostén o 2,3% do emprego da provincia galega, en comparación ao 2% da andaluza e o 0,72% de Murcia.