O imperio dos Cosmen: Alsa fatura 816 millóns ata xuño e quere ser unha “potencia paneuropea” de autobuses
A compañía asturiana de transporte de viaxeiros, aliada en Galicia de Monbus en distintos contratos, marca récord de facturación no primeiro semestre.

Autocar de Alsa, compañía en manos del grupo británico Mobico. Foto: Alsa
Alsa, o grupo asturiano de transporte de pasaxeiros por estrada, aliado da galega Monbus en diferentes contratos na comunidade galega, crece. A compañía, en mans da familia Cosmen, alcanzou uns ingresos de 816 millóns de euros nos seis primeiros meses do ano, marcando o seu particular récord cun incremento de máis dun 13% sobre o mesmo período do ano anterior.
Así o indican as contas de Mobico, cotizada na bolsa de Londres e antiga National Express, que adquiriu Alsa fai máis de 20 anos. Na actualidade, con todo, a familia Cosmen é o primeiro accionista da compañía.
Control do negocio no Reino Unido
Á marxe do desempeño da compañía de orixe asturiano, a súa matriz, Mobico, anunciou este martes que esta pasará a tomar o control do negocio de autocares no Reino Unido, UK Coach. Na súa memoria semestral, o grupo británico explica que esta integración se leva a cabo “para crear unha potencia paneuropea de autobuses, aproveitando a nosa posición de liderado tanto en España como no Reino Unido, impulsando sinerxías operativas e unha eficiencia de custos”. Este movemento levarase a cabo a partir do próximo xaneiro e consolidará a firma española como o principal motor de crecemento do grupo.
Deste xeito, Alsa, ademais de en España terá presenza en Marruecos, Suíza, Portugal, Bahrain, Arabia Saudí e, agora, Reino Unido. Na primeira metade do ano, a compañía española anotou uns ingresos de 816,3 millóns de euros ao cambio, un 13% máis que no mesmo período do ano anterior, así como un beneficio operativo de 88 millóns de euros, aínda que por debaixo dos 93,3 millóns do período comparable do ano pasado.
Aumento de pasaxeiros
Dende Mobico indican que “a demanda de pasaxeiros mostra unha sólida evolución” e que “a forte demanda nos nove corredores principais de longa distancia impulsou un crecemento dun 9,5% no número de pasaxeiros, o que reflicte unha tendencia positiva continua nos indicadores clave de rendemento”.
Indican tamén que “aínda que o crecemento se mantén sólido, Alsa xestiona activamente a competencia derivada da liberalización do ferrocarril de alta velocidade, que afecta a un número crecente de rutas. Para competir eficazmente e fidelizar aos clientes, a calidade do servizo de Alsa e a experiencia xeral que ofrece seguen sendo fundamentais”.
A compañía anticipa que o fin da gratuidade en España dos billetes para viaxeiros frecuentes no segundo semestre terá un impacto na demanda respecto á primeira metade do ano, aínda que intentará sacar o maior partido aos descontos residuais que si se mantiveron para os mozos.
Perdas no grupo
O conxunto do grupo Mobico rexistrou unhas perdas de 254,7 millóns de libras (294 millóns de euros), aínda que o grosso das mesmas corresponde aos efectos da venda do seu negocio de autobuses escolares dos Estados Unidos, que prevé contrarrestar en parte no segundo semestre do ano.
Sen ter en conta este impacto, os ‘números vermellos’ reducíronse un 36%, ata os 22,4 millóns de libras (26 millóns de euros), a pesar dun maior impacto fiscal este ano que no anterior. O resultado operativo si foi positivo, de 35,1 millóns de libras (40,5 millóns de euros), case o triplo que o obtido un ano atrás.
Tras a presentación destes resultados, as accións de Mobico na bolsa de Londres desplomáronse ata un 22%, ata as 0,24 libras por acción, aínda que ao longo da mañá foron recuperándose ata as 0,27 libras.
A peche do exercicio 2024 os Cosmen figuraban como primeiros accionistas de Mobico, con unha participación de máis dun 21% a través da sociedade European Express Enterprises Limited.