O podio dos súper en Galicia: Gadisa lidera en emprego e tendas, crece tanto coma Vegalsa e dobra a Froiz
Gadisa e Vegalsa-Eroski pecharon o seu exercicio fiscal 2024 con 1.640 millóns de euros de facturación, fronte aos 940 millóns rexistrados por Froiz

De izquierda a derecha, José Froiz Prieto (Froiz), José Manuel Ferreño (Vegalsa) y Roberto Tojeiro (Gadis)
Gadisa, Vegalsa-Eroski e Froiz seguen sen atopar o seu teito. As tres cadeas de distribución pecharon o seu exercicio fiscal 2024 cun novo récord de facturación, tras prolongar unha senda de crecemento que veu acompañada da creación de 879 novos postos de traballo.
Gadisa Retail fixo públicos este luns os seus resultados do ano pasado. Neles reflíctese que a cifra de negocio do grupo de capital 100% galego se elevou outro 4,5%, ata alcanzar os 1.640 millóns de euros. Trátase dunha cifra idéntica á de Vegalsa-Eroski (participada ao 50% polo grupo vasco), que creceu un 5,5% respecto ao ano anterior.
Ambos grupos amplían a distancia con Froiz, terceira en discordia, que rexistrou un crecemento do 3,1%, ata alcanzar os 940 millóns de euros. A empresa con sede en Poio achégase, deste xeito, ao selecto grupo de empresas galegas que superan a barreira dos 1.000 millóns de euros en ingresos.
Ademais, Froiz creou outros 170 novos empregos ao longo de 2024 e xa conta con 6.750 traballadores. A empresa sitúase a menos de 1.000 do total de 7.731 empregados de Vegalsa-Eroski e a 2.130 de Gadisa, que no último ano pasou de 8.558 a 8.880 empregados, consolidándose como a líder do sector en Galicia en creación de emprego.
O dobre reinado de Gadisa
Gadisa lidera tamén en número de puntos de venda e superficie comercial. De acordo cos resultados da empresa que preside Roberto Tojeiro, a súa rede compónse dun total de 475 establecementos das súas diferentes liñas de negocio: Gadis, Gadis Hiper, Cash Ifa, Casa Claudio, e os franquiciados Claudio e Claudio Express.
Gadisa Retail suma, así, case tantas tendas como Vegalsa-Eroski (286) e Froiz (262) xuntas, mentres que a súa rede comercial supera os 400.000 metros cadrados, fronte aos case 250.000 metros cadrados dos que dispón Vegalsa-Eroski.
O grupo que desde comezos de 2024 dirixe José Manuel Ferreño si logra imporse en materia de investimentos. Estes ascenderon a 36,1 millóns de euros ao longo do ano pasado. Destináronse a novas aperturas, reformas ou ampliacións dunha rede de locais, dos cales un 70% son establecementos propios (hipermercados Eroski, supermercados Eroski Center, Autoservizos Familia e Cash Record) e un 30% franquicias (Eroski City, Eroski Rapid, Aliprox).
Investimentos e compras a provedores locais
En caso de Gadisa, os investimentos alcanzaron os 24,9 millóns de euros, tras dispararse un 80,9% respecto ao ano anterior. «Este esforzo permitiu ampliar e renovar puntos de venda, modernizar centros loxísticos e reforzar instalacións estratéxicas, como a nova plataforma de peixe no porto da Coruña e a de produto fresco no polígono de Piadela. Todo iso cun enfoque centrado na eficiencia enerxética, a dixitalización e a experiencia de compra, claves para responder ás necesidades do consumidor actual», destacaba a firma nun comunicado.
Na súa nota de prensa, Gadisa Retail poñía en valor a súa aposta pola producción de proximidade e cifraba en case un milleiro o número de provedores locais. A eles lles efectuou compras por valor de case 550 millóns de euros, unha cantidade que, no caso de Vegalsa-Eroski, sitúase nos 566 millóns.