Pharma Mar expande o Zepzelca e xa vende case tanto en Europa como en China e EE UU xuntas.

Pharma Mar acadou vendas de case 10 millóns de euros en Suíza e captou outros 22 millóns en Francia polo seu programa de uso compasivo mentres agarda pola decisión da EMA sobre a súa solicitude para a aprobación do fármaco.

Pharma Mar encamiña o seu maior beneficio desde o ano 2022 grazas ao impulso do seu fármaco estrela, o Zepzelca. A compañía que preside José María Fernández de Sousa enviou este xoves á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV) os resultados relativos ao terceiro trimestre. Neles reflíctese unha alza do beneficio bruto de explotación (ebitda), que case se cuadriplica ao pasar de 6,3 a 23,1 millóns de euros, así como dun beneficio neto que se dobra.

A empresa de orixe galego pasou de gañar 7,4 millóns de euros colleitados entre xaneiro e setembro de 2024 ata os 15,3 millóns no que vai de 2025 grazas á progresiva expansión dun Zepzelca que aínda agarda o seu turno para dar o gran salto en solo europeo, un territorio no que, con todo, segue deixando os seus particulares froitos.

De Francia a Suíza

E é que este antitumoral enfocado a pacientes con cancro de pulmón microcítico en segunda liña deixou uns ingresos por valor de 21,8 millóns de euros para Pharma Mar nestes nove primeiros meses do ano grazas ao programa de uso compasivo en Francia. Mediante esta fórmula habilítase unha excepción para o subministro dun determinado fármaco que se atopa aínda en fase de investigación en pacientes que sofren enfermidades graves, incapacitantes ou potencialmente mortais sen que exista ningunha outra alternativa terapéutica.

É por iso que Pharma Mar, que en maio solicitou a aprobación do fármaco á Agencia Europea de Medicamentos (EMA) sen que por agora recibise resposta, distribúe desde hai anos o seu antitumoral no Vello Continente. As vendas enmarcadas dentro deste uso compasivo eleváronse un 22% interanual e xa superan en cantidade aos royalties que Pharma Mar percibe da súa socia Jazz Pharmaceuticals (18,2 millóns) polas vendas que esta última realiza en Estados Unidos, onde logrou a aprobación acelerada en 2020 e definitiva este mes de outubro.

Ademais destes 21,8 millóns por uso compasivo en Francia, Pharma Mar logra outros 9,6 millóns do único país situado no Vello Continente onde foi aprobado. Trátase de Suíza, cuxo regulador (Swissmedic) deu luz verde a Zepzelca en marzo de 2023, converténdose no primeiro Estado europeo en dar un paso que Pharma Mar espera que replique a EMA.

Deste xeito, Francia e Suíza xa achegan ingresos por valor de 31,4 millóns de euros para a compañía polas vendas do seu fármaco estrela. Esta cifra supón un salto do 34,6% respecto aos 23,4 millóns de euros que se rexistraban a estas mesmas alturas do ano pasado e xa representa un 24% do total dunha cifra de negocio que se situou nos 130,9 millóns de euros.

Acordos con socias en China e EE UU

Estes 31,4 millóns de euros achéganse aos 35 millóns que Zepzelca deixou nas arcas de Pharma Mar polas vendas realizadas en Estados Unidos (obtivo 18 millóns vía royalties) e en China, onde recibiu outros 17,2 millóns da súa socia Luye Pharma.

Ademais destas cantidades, Pharma Mar percibiu outros 25,3 millóns de euros polos acordos de licenzas deste fármaco. A maior parte (21 millóns) corresponderon ao contrato asinado coa farmacéutica Merck para que esta comercialice o Zepzelca en Xapón mentres que outros 3 millóns de euros enmárcanse dentro do acordo con Jazz Pharmaceuticals en Estados Unidos.

Desta forma, Pharma Mar obtivo con Zepzelca 91,8 dos 130,9 millóns de euros aos que ascendeu a súa cifra de negocio nos nove primeiros meses do ano. Pero a contribución do fármaco á conta de resultados da antiga Zeltia é aínda maior se incluímos os 19 millóns de euros que a firma embolsou pola venda da materia prima tanto da lurbinectedina (Zepzelca) como da trabectedina (Yondelis) aos seus socios.

Este último antitumoral, o Yondelis, foi ata hai cinco anos a principal vía de ingresos para Pharma Mar máis aló do seu negocio químico (Zelnova ou Xylazel). Agora, con todo, a competencia en forma de xenéricos en Europa provocou que o fármaco fose reducindo as súas vendas ata caer aos 15,8 millóns nos nove primeiros meses de 2024 e 12 millóns no mesmo período de 2025.

En Estados Unidos e Xapón, pola súa banda, os royalties recibidos de Janssen e Taiho eleváronse de 3,5 a 8,2 millóns de euros, unhas cifras que, con todo, sitúanse lonxe das colleitadas con Zepzelca.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta