Un mes da crise de Cardama en Uruguai: estaleiro e Xunta, expectantes ante a ampliación da denuncia.
O Goberno galego asegura que mantén vías de comunicación co Executivo uruguaio, que iniciou un conflito aberto coa compañía galega ao anunciar hai un mes a súa intención de romper o contrato para a compra de dous patrulleiros por "indicios de fraude".
Vista exterior do estaleiro vigués Francisco Cardama SA / Europa Press
Xa pasou un mes desde que o Goberno uruguaio anunciase a súa intención de romper o contrato para a compra de dúas patrulleiras ao estaleiro vigués Cardama por 82 millóns de euros, ao atopar “fortes indicios de fraude ou estafa ao Estado“.
Un mes no que foron moitas as informacións que saíron ao respecto, agardando agora tanto a empresa como a Xunta de Galicia novos pasos desta denuncia interposta por parte do Goberno de Uruguai, que tacha de “trampa” o formato do contrato.
Desde o primeiro momento, a compañía confiou en reconducir a situación. Agora atópase á espera de que avance o procedemento iniciado polo Executivo uruguaio, sen querer dar declaracións aos medios de comunicación ao respecto.
Comunicación institucional
Por outra banda, fontes da Xunta consultadas por Europa Press reivindicaron que o Goberno galego mantén un canal de comunicación co Executivo de Uruguai para coñecer de primeira man calquera novidade sobre esta cuestión.
“A reputación e a fiabilidade do sector naval galego está máis que acreditada por décadas de traballo e liderado industrial en España”, reivindicaron as mesmas fontes.
Precisamente a conselleira de Economía e Industria, María Jesús Lorenzana, insistiu na necesidade de aclarar o ocorrido, poñendo en valor ao naval galego. “Esperamos que coa participación de todos sexa posible que Cardama poida regularizar ese contrato e poida finalizar o obxecto contractual, chegando a bo porto”, subliñou.
Ampliación da denuncia
Esta semana coñeceuse que Uruguai estaría planeando unha ampliación da denuncia. A reclamación inicial estaría ligada a que Cardama debía presentar unha garantía de “fiel cumprimento” da licitación que equivalía ao 5% do contrato total da obra (arredor de 4,1 millóns de euros). É dicir, que se Cardama non cumpría co contrato, o Goberno de Uruguai podía executar a garantía e recibir ese importe.
“Iso non se cumpriu e foron solicitándose prórrogas”, detallou o Executivo suramericano, engadindo que “os 45 días transformáronse en 11 meses, o cal é relevante, porque o primeiro barco ía estar construído en 18 meses”.
Agora, atoparon outras presuntas irregularidades, como unha suposta “firma falsa” notarial xunto ao documento de fiel garantía presentado.
“A situación é cada vez máis turbia”
O propio presidente de Uruguai, Yamandú Orsi, lamentou que o formato do contrato é unha “trampa”. “Se as cousas están mal feitas, imos paralas. O Estado de Uruguai ten que defenderse”, reivindicou.
Poñendo o foco na necesidade de “transparencia”, tamén apuntou directamente á empresa que, supostamente, “non se portou ben” e “obrou de maneira incorrecta”. “E iso é o que ten que endereitarse para que poidamos ter as patrulleiras en funcionamento”, engadiu.
O secretario de Presidencia do Goberno uruguaio, Alejandro Sánchez, tamén se pronunciou sobre o tema, indicando que a situación é cada vez “máis turbia” ao atoparse novos elementos como a suposta firma “falsa”, polo que é importante “esclarecer” o ocorrido.
A ministra de Defensa de Uruguai, Sandra Lazo, tamén reivindicou a importancia de contar coas patrulleiras “da mellor maneira posible”. “Pagamos por un servizo, temos dereito a opinar e que se teña en conta”, apostillou, lembrando que representantes uruguaios viaxaron a Vigo nos últimos días para comprobar o avance da construción das patrulleiras.