Urovesa e Thales, unha alianza estratéxica en defensa e un grupo clave nas obras da Alta Velocidade en Galicia.
O acordo entre Urovesa e Thales Global Services reforza unhas relacións industriais xa consolidadas e tamén a presenza en Galicia dunha multinacional que, en xaneiro de 2022, concluíu no tramo Pedralba-Ourense a instalación do sistema ERTMS, similar ao que se desactivou na curva de Angrois.
Alianza de longo percorrido entre Urovesa, quizais a empresa galega con máis futuro no sector da defensa, e Thales Global Services, unha multinacional que opera en moitos ámbitos e non é descoñecida en Galicia. Tampouco en España. De feito, Thales leva cincuenta anos no mercado español e conta cun total de 1.300 empregados repartidos por catro centros de actividade.
A compañía de Justo Sierra comunicou esta semana que asina un acordo marco de colaboración estratéxica global con Thales Global Services SAS, en virtude do cal continuará subministrando os vehículos Vamtac para os distintos proxectos que o grupo francés desenvolve a través das súas filiais a nivel mundial.
Un acordo de alcance
Este acordo consolida unha relación industrial xa asentada, cun exemplo especialmente significativo: o programa Starstreak, actualmente en servizo en tres países, para o que Urovesa colabora con Thales UK desde hai 15 anos. Durante este período, o Vamtac converteuse nunha plataforma de referencia para a integración do sistema de defensa antiaérea de moi curto alcance, aportando mobilidade, fiabilidade e capacidade de adaptación a diferentes configuracións.
A firma deste acordo marco non supón, polo tanto, un punto de partida, senón a formalización dunha cooperación técnica e industrial contrastada en servizo ao longo do tempo. Para Thales, o uso continuado do Vamtac garante unha base vehicular robusta e coñecida, mentres que para Urovesa supón consolidar a súa presenza como provedor habitual en programas internacionais de alta esixencia.
Unha multinacional clave no AVE
Desde xaneiro de 2022, os máis de cinco millóns de viaxeiros que se desprazan cada ano entre Madrid e Galicia gozan da tecnoloxía de Thales instalada no tramo Pedralba-Ourense por Adif Alta Velocidade. Trátase do Sistema Europeo de Xestión do Tráfico Ferroviario (ERTMS), o que foi desactivado na fatídica curva de Angrois nun tráxico accidente do que se cumprirán en 2026 uns trece anos.
Coa finalización da instalación do ERTMS N2 de Thales contribuíuse a completar a liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia, que se converteu nunha das máis longas con este sistema en servizo comercial en España. Conseguiuse así en 2022 ampliar en 119 quilómetros a liña, superándose os 465 quilómetros con esta tecnoloxía, o que fai posible a circulación a unha velocidade máxima de 300 km á hora, de maneira que a viaxe de Madrid a Ourense pódese facer en pouco máis de dúas horas.
Evitar o erro humano
A velocidade, a seguridade e a redución de tempos de viaxe non son a única vantaxe dos sistemas ERTMS xa que supoñen, ademais, a interoperabilidade entre os diferentes países europeos, o que significará unha mellor experiencia de viaxe para os cidadáns de todo o continente. Do mesmo modo, segundo recordaba a compañía, este sistema demostrou que aumenta a seguridade, fiabilidade e estabilidade dos trens diminuíndo considerablemente tanto o número de incidencias dos viaxes como a posibilidade de que haxa erros humanos.
O ERTMS está presente en máis de 2.700 quilómetros de rede de Alta Velocidade desde que comezara a súa andaina na primeira liña Madrid-Sevilla ata a de Pedralba-Ourense.