Uruguai acusa a Cardama de «pouco diálogo» e vaticina máis incumprimentos de prazos coas patrulleiras.

A ministra de Defensa, Sandra Lazo, volve á carga contra Cardama e asegura que reduciu ao "mínimo" os traballos para a construción das patrulleiras sobre as que Uruguai aprecia indicios de "fraude".

Vista exterior del astillero vigués Francisco Cardama SA / Europa Press

Vista exterior do estaleiro vigués Francisco Cardama SA / Europa Press

O Goberno uruguaio eleva o ton contra Cardama. A ministra de Defensa, Sandra Lazo, arremeteu contra a empresa viguesa polo, ao seu xuízo, “pouco diálogo” que está a ofrecer á hora de reconducir un contrato para a construción de dúas patrulleiras que actualmente atópase en xaque.

Segundo Lazo, a situación é de “stand by” despois de que o Executivo que encabeza Yamandú Orsi anunciase a súa intención de interpoñer unha denuncia contra Cardama por “fortes indicios de estafa ou fraude”. De acordo ao Goberno uruguaio, a garantía de fiel cumprimento que respaldaba parte do contrato foi emitida por EuroCommerce, unha empresa domiciliada no Reino Unido e impulsada polo ruso Vladimir Suzdalev, pero que pechou o pasado mes de outubro.

Co documento redactado en inglés e dúbidas sobre a solvencia financeira da empresa no momento da sinatura, o Goberno uruguaio encabezou unha dobre ofensiva. E é que a esta demanda súmase a súa petición á Fiscalía Xeral para que investigue tanto o posible fraude como a execución da garantía por incumprimento.

Con este escenario como pano de fondo, Sandra Lazo acusa agora a Cardama de reducir ao “mínimo” os traballos na construción destas dúas patrulleiras valoradas en uns 82 millóns de euros.” A situación específica que se nos transmite por parte dos representantes é que hai menos traballadores e que hai un traballo mínimo”, subliñou a ministra.

Baile de cifras

A representante do Goberno uruguaio xa chocou previamente con Cardama no referente aos avances na construción do primeiro destes dous buques encargados a finais de 2023. Mario Cardama, presidente da empresa viguesa, defendeu hai dous meses que xa estaba construído o 60% do casco deste buque de patrulla oceánica (OPV).

Con todo, Sandra Lazo censurou que “non está nin ao 60% construído” e agora alerta dun descenso no ritmo dos traballos. “Os prazos seguramente non se van cumprir porque xa nos anunciaron nunha nota que non se van cumprir”, revelou.

A voltas cos pagos

Cardama recibiu ata o momento uns 26 millóns de euros tras desbloquear diferentes fitos marcados no seu contrato con Uruguai. O sector naval fixa unha serie de eventos (corte de chapa, posta de quilla, botadura, probas de mar etc.) como pasos previos para liberar novos tramos dos pagos contemplados no contrato.

Neste sentido, o presidente do Banco da República Oriental do Uruguai, Álvaro García, confirmou que a próxima entrada a Cardama, emitida en forma de carta de crédito, é “irrevogable e debe ser executada”. Segundo explicou, a única posibilidade para derrubar o pago da próxima cota pasa por que “non se presenten os documentos para cumprir cos fitos que autorizan ao banco a pagar”.

Esta postura choca coa da propia Lazo, que a semana pasada falou en declaracións á prensa uruguaia sobre a existencia dun “dispositivo complexo que fai que non sexamos nós os que dicimos si ou non aos pagos”. “O que estamos a tratar é de revisualizar un contrato que sexa máis favorable ao Estado uruguaio, e nese marco si poder ter as rendas de dicir: Ben, ata que non se plantexe o que nós necesitamos, os pagos non se disparan. Hoxe non o podemos facer”, defendía a titular de Defensa.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta