A Xunta critica ao Goberno pola fuxida de Ryanair e acúsao de non apostar polos aeroportos galegos.
O Executivo galego vincula a decisión do grupo irlandés "co trato" que Aena dá ás terminais pequenas e medianas e urxe a reunión do comité de coordinación aeroportuaria.

El conselleiro de Presidencia, Xustiza y Deporte, Diego Calvo, en la rueda de prensa del Consello de la Xunta / Xunta
O Goberno que dirixe Alfonso Rueda vinculou implicitamente a decisión ratificada este mércores por Ryanair co “trato” que Aena proporciona a aeroportos medianos e pequenos como os ubicados na comunidade galega e que esixe “cambiar”. Con tal fin, urxiu que se reúna o comité de coordinación aeroportuaria.
O conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, convocou aos medios para posicionar á Xunta despois de que Ryanair confirmase a súa intención de pechar a súa base en Santiago e eliminar todos os voos a Vigo e Tenerife Norte.
Competencia do Estado
Calvo enfatizou que as competencias do tráfico aéreo son do Estado, así como “a propiedade de todos os aeroportos que hai en España” e que Aena “é unha empresa que opera en réxime de monopolio” no país e cuxa “participación máxima é do Estado, polo que se pode considerar a tales efectos como unha empresa pública”.
Ademais, recordou que existe un comité de coordinación aeroportuaria en Galicia “que preside a propia Aena” e que, “cada certo tempo, convócase nas propias instalacións de Aena”; ao tempo que centrouse en denunciar “o trato que o Goberno dispensa aos aeroportos medianos e pequenos”, como son os tres galegos –os de Lavacolla, Peinador e Alvedro–, a través de Aena.
Centrada nos beneficios
Así, remarcou que, a xuízo da Xunta, posto que Aena é “unha empresa pública”, debería ter “entre os seus principais obxectivos” o de “aprofundizar no reequilibrio territorial en toda España” e apostar polos aeroportos medianos e pequenos en vez das grandes terminais que “funcionan soas”.
“E primar o interese público, sobre todo no caso do transporte aéreo”, afirmou, antes de queixarse de que, con todo, “Aena está centrada única e exclusivamente en conseguir máis beneficios. O ano pasado tivo uns beneficios de máis de 1.900 millóns de euros, afastando estes obxectivos do interese que é o reequilibrio territorial“, sentenciou.
Nesta coyuntura, manifestou que a Xunta quere esixir ao Goberno central que “cambie o trato que dispensa aos pequenos e medianos aeroportos”. “Queremos que se tome en serio as súas competencias, que non as divida ou non queira atribuílas nin aos concellos, nin á Xunta. Son competencias do Estado”, advertiu.
Reunión urxente
Na mesma liña, Calvo anticipou que a Xunta pedirá unha reunión urxente do comité de coordinación aeroportuaria, onde está presente Aena, para esixirlle un cambio na súa política en relación aos pequenos e medianos aeroportos. En concreto, o Executivo autonómico demandará este cambio para as terminais galegas, pero o conselleiro deu por feito que outros gobernos autonómicos darán pasos similares.
Sobre se a Xunta pode dar algún paso, pola súa parte, para tentar reverter a situación e atraer outras aeroliñas ou manter a oferta dada a caída de viaxeiros, Calvo replicou que o que pretende Aena é que “ese traballo” o fagan as comunidades ou concellos que son base de aeroportos (A Coruña, Santiago e Vigo, no caso galego).
“Os aeroportos son de Aena”
“Non compartimos iso. Isto é unha competencia de Aena. Os aeroportos son de Aena. A competencia no tráfico aeroportuario é de Aena. E quen ten que levar a cabo ese traballo de potenciar os aeroportos medianos e pequenos, e potenciar ese reequilibrio é Aena”, sentenciou.
A súa maneira de ver, “o que non pode ser” é que “se centre en conseguir maximizar os seus beneficios e que non leve a cabo unha política comercial que favoreza o reequilibrio. Se o fan”, contrapuxo, “outro tipo de entidades públicas, como as autoridades portuarias”, antes de engadir que “Aena tería que facer o mesmo”.
“Con todo, non o fai porque está primando a consecución de beneficios en vez de primar este interese público”, insistiu, antes de engadir que a Xunta pedirá que se faga un cambio de política e que non se intente “trasladar esa competencia que é do Estado ás comunidades e aos concellos”.
Promoción turística
Ante a insistencia dos medios en que a Xunta si participa activamente, por exemplo, na promoción de novas conexións, Calvo esgrimiu que a Xunta “si fai promoción turística”, no que respecta a favorecer que turistas ou persoas doutros lugares poidan “achegarse e coñecer Galicia”.
“Por iso nós entendemos que a promoción turística que ten que levar a cabo unha comunidade é promoción en orixe. É dicir, tentar que xente de Gran Bretaña, Francia, Alemaña, Italia, Estados Unidos… decida pasar as súas vacacións ou visitar Galicia. O medio co que decida chegar aquí, logicamente, é unha decisión deles”, explicou.
“Pero no caso da navegación aeroportuaria é unha competencia única e exclusivamente do Estado. Por iso lle pedimos que se a tome en serio”, zanxou.