Galicia fica co 10% dos 7.000 millóns de investimento do Goberno nos portos españois ata 2029.
A comunidade galega será a cuarta que concentre maior volume de investimento, destacando os 362 millóns previstos para o acceso ferroviario a Punta Langosteira, financiado con fondos europeos.
Puerto exterior de A Coruña – AUTORIDAD PORTUARIA DE A CORUÑA
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, anunciou máis de 7.000 millóns de euros de investimento no sistema portuario de titularidade estatal entre 2025 e 2029, co obxectivo de que se produza un crecemento económico con “sostibilidade, seguridade e dixitalización”. Algo máis do 10% desta cantidade lévanaos portos estatais de Galicia, que suman 705 millóns de investimento, co porto exterior de Punta Langosteira á cabeza.
Así o anunciou o ministro durante un almorzo informativo do Diario do Porto, celebrado na Zona Franca de Las Palmas de Gran Canaria, onde presentou o plan de investimentos de Portos do Estado para o período 2025-2029, que inclúe 600 millóns para Canarias.
Con máis de 705 millóns de euros, Galicia será a cuarta Comunidade Autónoma en volume de investimento e case o 60% dos fondos destinados aos cinco portos de interese xeral destinaranse á mellora das infraestruturas para aumentar a súa capacidade e afrontar os retos da demanda, segundo detallou o Ministerio.
Por outra banda, prevense 196,6 millóns no desenvolvemento de accesos viarios e ferroviarios dos portos; outros 71,2 millóns destinaranse a impulsar a sostibilidade destas infraestruturas; 20,9 millóns son para reforzo e mellora da seguridade; 4,7 millóns para proxectos de dixitalización; e, finalmente, 5,5 millóns son para o desenvolvemento de proxectos de porto-cidade.
Conexión ferroviaria en Langosteira
O porto galego que máis cantidade recibirá ata 2029 será o de A Coruña, con máis de 362 millóns de euros previstos, e o proxecto máis destacado é o acceso ferroviario ao porto exterior de Punta Langosteira, así como a prolongación do acceso ferroviario interior, financiados con fondos Next Generation da UE.
O Porto de Vigo recibirá nos próximos anos máis de 193 millóns de euros para actuacións como a construción do novo silo para vehículos en Bouzas, ou o apartadoiro ferroviario da Plataforma Loxística de Salvaterra-As Neves, Plisan.
O terceiro porto galego en volume de investimento é o de Ferrol, con case 82 millóns; o porto de Marín recibirá case 50 millóns, e o de Vilagarcía, 17,7 millóns de euros.
“Palancas de cohesión”
Na súa intervención na Zona Franca de Las Palmas, Óscar Puente sinalou que, con máis de 8.000 quilómetros de costa, unha ubicación “estratéxica” nas rutas marítimas globais e un tecido portuario que conecta Europa, África e América, España “é literalmente unha plataforma loxística entre continentes”. E é neste marco onde Portos do Estado, organismo público dependente do ministerio que lidera, coordina 46 portos de interese xeral xestionados por 28 autoridades portuarias.
Neste sentido, expuxo que a folla de ruta do marco inversor ‘Horizonte 2030’ recolle accións, algunhas xa impulsadas, para que os portos sigan sendo “palancas” de cohesión territorial, centros de innovación tecnolóxica e “referencia en sostibilidade, en eficiencia enerxética”, ademais de “puntos de encontro” entre a cidade e o mar.