O Goberno deseña un mapa de proximidades para Galicia con catro áreas clave: Vigo, A Coruña, eixe atlántico e interior.
O ministro de Transportes, Óscar Puente, reivindica o "firme compromiso" do Goberno coa mellora das comunicacións ferroviarias nun territorio no que, debido á súa complexa orografía, se avanza "máis lento" do que ao Executivo "lle gustaría".

El ministro de Transportes y Movilidad Sostenible, Óscar Puente. Carlos Luján / Europa Press
O estudo de análise do Goberno para implementar o servizo de cercanías en Galicia establece catro “zonas principais”: Vigo, A Coruña, eixe atlántico e a “liña de interior”, ás que acompañaría outra complementaria en ancho métrico.
Así o avanzou este mércores o ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, este mércores durante a súa intervención no Congreso nunha interpelación formulada polo deputado do BNG, Néstor Rego, sobre o estado dos trens en Galicia. Puente explicou que o Executivo central pretende deseñar a mobilidade “cotiá” na comunidade con estas catro “zonas principais” e a área complementaria. En calquera caso, matizou que esta información debe tratarse con “cautela”, posto que o estudo para implantar o servizo de Cercanías en Galicia segue en fase de desenvolvemento.
“Sen entrar en profundidade, si que lle direi que se están estudando catro zonas principais, e tómeno, por favor, con cautela ata que non estea o estudo aprobado de maneira definitiva. Son catro zonas principais e unha zona complementaria. Unha área de Cercanías de A Coruña, unha área de Cercanías de Vigo, a liña atlántica global, a liña de interior e o complemento de ancho métrico”, explicou o ministro.
Puente sinalou que o documento segue analizando “todos os tráficos posibles” en Galicia, non só os de Cercanías, senón tamén os rexionais que vertebran a comunicación ferroviaria da comunidade.
Sobre o texto, trasladou que a intención do Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible é concluílo antes de que termine 2025 e presentalo antes de 2026.
Compromiso coa mellora das comunicacións
Isto demostra, segundo Puente, o “firme compromiso” do Goberno coa mellora das comunicacións ferroviarias nun territorio no que, debido á súa complexa orografía, se avanza “máis lento” do que ao Executivo “lle gustaría”.
“Avánzase. En materia de infraestruturas ferroviarias, os avances son máis lentos do que nos gustaría, pero en perspectiva son avances importantes e van a boa velocidade. Galicia ten unha orografía moi complexa e calquera avance require un maior esforzo presupostario e de complexidade e enxeñaría que en outros territorios”, recoñeceu.
A continuación, o titular de Transportes enumerou algunhas das actuacións levadas a cabo polo Executivo de Pedro Sánchez, moitas delas enmarcadas no acordo de investidura asinado entre o PSOE e o BNG, como a culminación do último tramo da infraestrutura da liña de AVE, a implantación dos sistemas RTMS do eixe Atlántico, a conexión do tramo Ourense-Santiago ou as “melloras” na oferta e entrada dos servizos ferroviarios.
Tamén explicou que o número de circulacións diarias en día laborable entre Madrid e Galicia é de 22, mentres que os sábados hai 14 e os domingos 16, o que supuxo que a oferta de prazas alcance as 68.500 semanais, “un 109,3% máis que antes da posta en marcha”.
E ensalzou os marcadores de puntualidade media, especialmente no corredor de Galicia, onde alcanza o 91% no servizo de media distancia, e do 87 % nos servizos Avant, “ambas superiores á media no conxunto do territorio español”.
Todo iso nunha comunidade na que o índice de utilización de transporte público é “baixo en comparación con outros puntos do territorio”, unha circunstancia que o ministro achacou a que non exista o “suficiente dimensionamiento” dos servizos para que o seu uso sexa maior, ademais de características do territorio, como a dispersión dos núcleos de poboación e vivenda.
Con todo, Puente mostrouse disposto a “seguir avanzando de maneira construtiva” co BNG para “cumprir os acordos” e “mellorar as infraestruturas” ferroviarias galegas.