La Comunitat Valenciana destaca a Londres que 320.000 persones depenen del turisme: “És el 16% del PIB”
La premsa britànica situa l'accessibilitat com a factor més determinant per a anar a la Comunitat Valenciana i Hosbec respon que el programa Imserso els ha fet especialistes durant 40 anys en l'atenció en mobilitat reduïda.
Feria World Travel Market de Londres
Jose Manuel Camarero, secretari autonòmic de Turisme, ha començat la presentació del destí Comunitat Valenciana en la fira World Travel Market de Londres amb el missatge: “La gent de València està molt oberta a rebre turistes”. Ho diu en el país emissor del 25% dels turistes que arriben a la comunitat autònoma en un acte en què es va posar en valor la hospitalitat del destí que té “12 mesos per viatjar” i després de remarcar la importància que té el turisme per a la Comunitat Valenciana ja que sosté 320.000 llocs de treball i “és el 16% del PIB”.
“La història entre la Comunitat Valenciana i el Regne Unit és una història d’amistat, confiança i experiències compartides. El turista britànic sap que ací sempre se sent benvingut, perquè entén el nostre estil de vida mediterrani, la nostra hospitalitat i la nostra autenticitat,” ha assenyalat Camarero a 25 mitjans de comunicació britànics.
La importància del mercat britànic per al turisme de la Comunitat Valenciana és enorme ja que la durada mitjana d’estada d’aquest perfil se situa en 7,1 dies, amb un despesa mitjana diària de 160 euros. A més, el 32% dels viatges es realitzen fora dels mesos d’estiu.
Des de la conselleria de Turisme destaquen: “La Comunitat Valenciana manté una excel·lent connectivitat aèria amb el Regne Unit, amb vols directes des de 23 aeroports britànics cap a València, Alacant i Castelló. La capacitat aèria va arribar a 3,82 milions de places en 2024, i es preveu que superarà els 4,2 milions en 2025, la xifra més alta registrada fins a la data”.
Quant a les previsions per a 2025, Camarero ha assenyalat que “estimem que aquest any superarem els 3,1 milions de turistes britànics, consolidant a la Comunitat Valenciana com un dels destins mediterranis de referència per al mercat del Regne Unit”.
Les preocupacions de la premsa britànica
Després de la presentació de la Comunitat Valenciana com a destí turístic, la premsa britànica va posar sobre la taula les preocupacions que tenen. La més rellevant és l’accessibilitat, que s’ha convertit en un reclam necessari dins del turisme en el món, tal com es comprova en els estands de la World Travel Market.
La resposta de Fede Fuster, president de Hosbec, va ser que “precisament els hotels de Castelló, València i Alacant estan adaptats”. El motiu és que porten “40 anys gestionant l’Imserso, el que ens ha fet adaptar-nos a totes les necessitats que té la gent gran per la qual cosa ara tots estem preparats per al turisme accessible”.
A més aquest històric favorable per a l’accessibilitat, des de Hosbec apuntaren que “continuem realitzant desenvolupaments d’accessibilitat i d’adaptació de les instal·lacions”.
Altres de les qüestions que va preguntar la premsa britànica és sobre la desestacionalització, sobre la des de la conselleria de Turisme es va incidir que és “un dels objectius”, i sobre la tendència de buscar noves experiències en els destins.
Sobre això, Fede Fuster va destacar l’augment dels “roof tops”, és a dir, de les terrasses en les teulades que s’estan desenvolupant tant a Benidorm com en la majoria dels destins turístics de la Comunitat Valenciana.