Porcelanosa, Argenta i Keraben, entre les noves incorporacions a la Junta Rectora d’Ascer.
La patronal ceràmica renova parcialment el seu òrgan de govern després de l'Assemblea General Electoral i tria per aclamació a Manuel Ángel Murillo i Raúl Carnicer com a nous vicepresidents.
Disculpa, pero necesitaría el texto completo del discurso para poder realizar la traducción. Por favor, proporciona el texto que deseas traducir.
Porcelanosa, Argenta Ceràmica i Keraben Grupo figuren entre les noves incorporacions a la Junta Rectora de l’Associació Espanyola de Fabricants de Rajoles i Paviments Ceràmics (Ascer), després de l’Assemblea General Electoral celebrada aquest divendres, en la qual l’organització ha procedit a la renovació parcial del seu òrgan de govern d’acord amb el que estableixen els seus estatuts.
Tal com recullen aquests estatuts, els càrrecs es renoven per períodes de quatre anys, realitzant-se cada dos anys una renovació parcial que afecta alternativament a la meitat de les vocalies i a diferents càrrecs executius.
En aquesta ocasió, el procés electoral ha afectat a dues vicepresidències, mentre que en el pròxim procés, previst per a 2027, es renovaran la meitat de les vocalies, la presidència i una vicepresidència.
Després del procés electoral, Manuel Ángel Murillo Fernández i Raúl Carnicer Vivas han estat proclamats per aclamació en el càrrec de vicepresidents, que ostentaran per un període de quatre anys, fins a finals de 2029.
La Junta Rectora resultant queda presidida per Ismael García Peris, de Peronda Group. Les vicepresidències estan ocupades per Miguel Nicolás Prior, de José Oset i Cia.; Raúl Carnicer Vivas, de Cevica; i Manuel Ángel Murillo Fernández, de Colorker.
Quant a les vocalies, la Junta Rectora està integrada per Alejandro Navarro Marín-Buck, en representació de Argenta Ceràmica; Ricardo Aparici Bartoll, per Ceràmica Nulense; Rogelio Vila Úbeda, per Equipe Ceràmiques; Javier Ten Albalat, per Exagres; Luis Hernández Sanchis, per Grespania; Ana Olucha Piñón, per Fills de Francisco Gaya Forés; José Luis Llacuna Monferrer, per Keraben Grupo; José Manuel Albalat Bachero, per Porcelánicos HDC; David Ramos Gilabert, per Porcelanosa; i David Fernández-Valladares Mora, per Realonda.
Primer discurs del nou president d’Ascer
En la seua primera al·locució com a president d’Ascer després d’assumir el càrrec en setembre, Ismael García Peris ha volgut començar amb un reconeixement exprés al seu antecessor en el càrrec, Vicente Nomdedeu Lluesma, destacant “la seua labor incansable i la seua ferma defensa del sector allà on ha sigut necessari”.
Així mateix, ha agraït el treball desenvolupat pels membres de la Junta Rectora que conclouen mandat, posant en valor “una dedicació generosa, desenvolupada de forma altruista i amb un alt grau de compromís”.
García Peris ha assenyalat que 2025 tanca com “un any estable dins de la inestabilitat”, marcat per factors externs com els conflictes geopolítics i les tensions comercials internacionals.
De cara a 2026, el president d’Ascer ha advertit d’un escenari “incert”, que exigirà “una elevada intensitat d’interlocució institucional”. En aquest sentit, ha mostrat una especial preocupació per l’evolució de l’EU ETS i la reducció de la retribució a la cogeneració, alertant que “si es manté la fulla de ruta actual, el sector patirà un sobrecost que pot absorbir bona part dels seus marges”.
“Sense marges no hi ha inversió, no hi ha descarbonització i no hi ha creixement”, ha assenyalat el president, qui ha insistit que la pressió normativa té una conseqüència directa: la pèrdua de competitivitat enfront de productors de tercers països que operen sota marcs regulatoris molt menys exigents. “El principi de reciprocitat segueix sense aplicar-se de forma efectiva, la qual cosa situa als productors europeus en clara desavantatge”, ha afirmat.
Com a missatge de tancament, García Peris ha volgut transmetre confiança: “No falten desafiaments, però tampoc compromís. Ascer continuarà treballant amb fermesa, responsabilitat i vocació de servei per a millorar l’entorn en el qual les nostres empreses puguen créixer i seguir sent referents a nivell mundial”.
D’altra banda, en l’Assemblea General, el secretari general de l’Associació, ha fet un breu repàs de les accions dutes a terme, així com de la fulla de ruta que guiarà les línies d’actuació per al pròxim exercici i el pressupost 2026.
Ascer celebra dues Assemblees Generals anualment, amb renovacions parcials de la seua Junta Rectora cada dos exercicis segons estableixen els estatuts de l’Associació. La pròxima Assemblea tindrà lloc al mes de juliol quan es presentarà la Memòria Anual de 2025.