El jutjat conclou el concurs d’acreedors de la valenciana Prink al no existir actius per a pagar els deutes.

Prink va entrar en concurs de creditors en febrer de 2025 davant la impossibilitat d'atendre els seus compromisos financers.

concurso de acreedores prink

Finalitza el concurs de creditors de Prink.

L’empresa valenciana Prink Iberia SL, referent en el mercat espanyol del tòner, ha iniciat l’any amb importants moviments en el concurs d’acreedors que va començar en febrer de 2025. Segons apareix en el Registre Públic Concursal, l’administració ha informat de la insuficiència de massa activa per a pagar els crèdits, presentant la rendició final de comptes.

Això significa que el concurs d’acreedors ha conclòs perquè no hi ha béns suficients per a liquidar, tal com determina l’article 465.7 del Text Refós de la Llei Concursal (TRLC). Això vol dir que no compten amb prou per a cobrir ni tan sols els crèdits contra la massa (els costos del propi concurs).

Prink no compta ni amb actius, ni amb liquiditat, i continua tenint deutes, pel que els acreedors poden iniciar execucions individuals.

El jutjat tanca el concurs i deixa a la companyia en el limbe

La resolució determinada pel Jutjat de lo Mercantil número 3 de València posa fi al procediment concursal posat en marxa en febrer de 2025. Ara, la companyia amb seu a Gandia haurà de lidiar amb una liquidació del patrimoni, però sotmesa a un règim especial, centrat principalment en l’ordre de pagament dels crèdits contra la massa.

A més, el jutjat dóna per vàlida la rendició final de comptes, presentada per l’administració concursal, sense que s’haja formulat oposició per part dels acreedors. Amb això, es tanca definitivament el procediment, encara que l’empresa manté la seua responsabilitat front als crèdits impagats, la qual cosa permet als acreedors començar execucions individuals, l’èxit de les quals dependrà de si apareix patrimoni o responsables.

Prink surt del concurs d’acreedors per la insuficiència de massa activa per a pagar els crèdits

La resolució ordena igualment el cessament de l’administració concursal i l’aixecament de les limitacions que pesaven sobre les facultats de gestió de la societat. En el pla registral, el jutge decreta el tancament provisional de la fulla de Prink Iberia en el Registre Mercantil.

La conclusió del concurs d’acreedors serà objecte de publicació oficial en el Registre Públic Concursal, en el Butlletí Oficial de l’Estat i en el tauler del jutjat. La resolució és ferma i no admet recurs, encara que la llei contempla la possibilitat de reobrir el procediment durant el pròxim any exclusivament per a liquidar eventuals actius sobrevinguts.

Un concurs d’acreedors marcat per les dificultats financeres i la possibilitat de ser adquirit

El passat 13 de gener, la pròpia companyia va presentar als jutjats una sol·licitud de concurs voluntari d’acreedors davant la impossibilitat d’atendre els seus compromisos financers. Juntament amb aquesta petició, es va incorporar una proposta clau: una oferta vinculant per a la compra de la seua unitat productiva que permetria mantenir l’activitat i esquivar la liquidació completa dels seus actius.

L’oferta té com a objectiu conservar el negoci operatiu de Prink, així com protegir part de l’ocupació. L’interessada en fer-se amb l’operativa és Tinta Fàcil SL, una societat constituïda recentment, en octubre de 2024, que va mostrar la seua disposició a assumir el control del negoci a Espanya.

En l’actual context, Tinta Fàcil es perfila com l’única alternativa real per a garantir la continuïtat del negoci. La companyia, malgrat la seua curta trajectòria, va presentar la seua oferta només sis mesos després de la seua constitució, posicionant-se com la principal interessada en adquirir la unitat productiva de Prink.

compradora prink
Constitució de Tinta Fàcil SL. Font: BORME

De materialitzar-se l’operació, s’evitaria la possible fallida i s’obriria una via de salvació per a una xarxa que supera les 200 botigues repartides per tot el país.

Una crisi financera prolongada

La situació de Prink no és nova. En la documentació aportada al Jutjat, l’empresa reconeix el seu estat d’insolvència i admet que no pot complir de forma regular amb les seues obligacions econòmiques, motiu pel qual s’ha tancat el concurs d’acreedors.

Durant l’últim any va intentar reforçar la seua estructura financera mitjançant una ampliació de capital que va arribar als 2,78 milions d’euros, segons consta en el Butlletí Oficial del Registre Mercantil de València d’agost de 2024, encara que la mesura no va ser suficient per a revertir la situació.

A aquests problemes se sumen decisions empresarials que haurien llastat la rendibilitat. En una sentència anterior, l’Audiència de Sevilla va assenyalar que els preus fixats per Prink als seus franquiciats per al subministrament de productes reduïen al mínim els marges comercials, dificultant la viabilitat dels establiments i agreujant la fragilitat financera del grup.

Malgrat el succeït en el concurs d’acreedors, Prink segueix operant a través de les seues franquícies. Les xarxes socials i la seua pàgina web, prink.es, porten temps sense estar operatives.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp