Geely pren el control d’una part de la fàbrica de Ford Almussafes

Treballadors de Ford Almussafes signen contractes de confidencialitat per a treballar a la zona que ocuparà Geely

Alianza entre Geely y Ford para la fábrica de Almussafes

Aliança entre Geely i Ford per a la fàbrica d’Almussafes

El fabricant xinés Geely ha prengut el control de la planta de carrosseries Body 3, en la qual naixeran els seus vehicles abans de passar per la planta de muntatge. Segons expliquen diverses fonts coneixedores del procés, l’activitat ha tornat a aquesta part de la factoria amb els preparatius per a la producció dels models xinesos.

La planta de Body 3, de 80.000 metres quadrats, va ser la que es va alçar en 2013 per a l’arribada dels vehicles Mondeo, S-Max i Galaxy després del tancament de la factoria de Ford a Genk (Bèlgica). L’empresa americana va invertir aleshores més d’1.000 milions d’euros i ara aquesta zona, que és la més moderna de les instal·lacions d’Almussafes, serà utilitzada per Geely.

Hi ha treballadors que han signat contractes de confidencialitat per al desenvolupament d’aquests treballs. Actualment, el 100% de la plantilla que està a Almussafes és de Ford i hi ha un anunci de la creació d’una joint venture (66% Ford i 34% Geely) que encara no està ni constituïda.

Malgrat que l’habitual en aquest tipus d’operacions és esperar la creació efectiva de la societat i l’obtenció de tots els permisos necessaris, la primera fase de les operacions de Geely a Almussafes ja ha començat, cosa que demostra l’acceleració de terminis que aplica l’empresa xinesa d’automoció.

Les operacions dins de la planta de Body 3 són informació reservada de la qual no es revelen detalls de manera oficial. Fora d’aquestes instal·lacions, com ja va informar Economia Digital, estaven abans de l’estiu part dels robots que tenia Ford a la fàbrica alemanya de Saarlouis, que va competir amb Almussafes per a l’adjudicació de la plataforma GE-2 que anava a muntar el Mustang Mach-e, va perdre la competició i va ser tancada.

Tal com ha pogut saber Economia Digital, alguns d’aquests robots procedents d’Alemanya han passat a formar part de l’inventari de Body 3 i, per tant, seran utilitzats per la plataforma de vehicles que està dissenyada per Geely.

L’altra part dels robots estan reservats per a quan Ford remodelle Body 2, que és la planta de carrosseries en la qual actualment es crea l’esquelet del Kuga. Quan s’inicien els treballs per a la nova versió del Bronco que es farà a Almussafes, Body 2 incorporarà robots de Saarlouis per a l’automatització dels seus processos.

Els contractes de confidencialitat que estan signant els treballadors de Ford són diferents dels que habitualment s’apliquen en el sector de l’automoció. Dins de la factoria, històricament, els empleats que han estat destinats a les plantes pilot han signat contractes de confidencialitat perquè no es poguera filtrar cap dada que poguera aprofitar la competència. Hi ha hagut especial recel en allò que concerneix a les fotografies perquè les marques intenten no desvetlar els seus models fins que s’apropa el seu llançament comercial.

En aquests casos, eren empleats de Ford que signaven contractes de confidencialitat amb Ford per a no perjudicar Ford. En aquest cas, la situació que es viu a Almussafes és diferent en la mesura que els empleats que estan en aquestes operacions són de Ford, deixaran de ser-ho quan siguen transferits a la nova societat formada per Geely i Ford i estan protegint el llançament de vehicles que portaran la tecnologia de Geely.

Tal com va informar ahir Economia Digital, l’acceleració dels terminis per part de Geely és notable en comparació amb els fabricants (OEM) tradicionals com Ford. Sense que s’hagen desvetlat els terminis de la creació de la societat que explotarà la factoria d’Almussafes, el fabricant xinés ja ha iniciat una ronda de visites als proveïdors més crítics del parc de proveïdors Juan Carlos I per a assegurar-se el subministrament local de peces.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp