Javier Gallego: «És impossible mantindre polítiques urbanístiques i econòmiques de fa 20 anys»

Javier Gallego, influent del turisme 2025, advoca per "oferir bons llocs de treball que permeten la vida personal i la carrera professional"

Javier Gallego

Javier Gallego

Javier Gallego és un dels 25 influents del turisme a la Comunitat Valenciana. Llicenciat en Dret per la Universitat de València (1988), dirigeix ZT Hotels com a CEO, liderant la seua presència en destinacions com Peñíscola, Castelló, Almeria i Barcelona; a més d’ocupar la vicepresidència de Hosbec per Castelló. Reconegut pel seu lideratge centrat en la innovació social, ha impulsat la transformació de l’accessibilitat i inclusió en la cadena: els seus hotels Peñíscola Plaza Suites i Aparthotel Acuasol han estat distingits amb el Premi de Turisme Inclusiu de la Comunitat Valenciana després d’adoptar reformes integrals com habitacions adaptades, alarma visual, comunicació bidireccional i cartes en braille.

Economia Digital realitza entrevistes als 25 influents del turisme a la Comunitat Valenciana per conéixer la seua visió del sector, els riscos i oportunitats i prendre nota de les aportacions que els empresaris i directius més rellevants realitzen sobre el turisme.

Quines són les principals fortaleses del turisme a la Comunitat Valenciana?

Sense dubte, en la meua opinió, la major fortalesa del turisme a la Comunitat Valenciana continua residint en la combinació de climatologia, platges i cultura mediterrània. En un món cada vegada més aïllat i “agressiu” el caràcter valencià tan “mediterrani” es converteix en un factor clau de l’èxit i, sobretot, en un valor diferenciador respecte d’altres propostes, fins i tot, dins d’Espanya. És un intangible difícil d’explicar i molt més de tangibilitzar en elements concrets, però això és el que hem de fer. En aquest sentit, el claim “actitud mediterrània” em sembla molt encertat.

Quines debilitats ha de corregir i quins reptes té per davant?

Com qualsevol altre sector productiu d’èxit la debilitat radica en créixer en lloc de desenvolupar. Em preocupa molt especialment que continuem parlant de xifres de turistes, de facturació, de despesa,.. però no parlem més, molt més, de millora del producte, de les millores en els destins turístics i, sobretot, de la vida de les persones que habiten en aquests destins turístics. El turisme no és alguna cosa que puga desenvolupar-se adequadament al marge del territori i de la població que l’ocupa. Si aquest territori està sobreexplotat i les persones residents rebutgen el turisme, és impossible parlar de sostenibilitat i de competitivitat.

I, en una visió molt més operativa, em preocupa sobremanera la sostenibilitat dels nostres productes per la falta de recursos humans interessats en fer carrera professional en l’hoteleria. No podem ser un sector “refugi” on les persones vagen a treballar mentre no troben una altra cosa. Hem d’oferir bons llocs de treball que permeten la vida personal i la carrera professional. Ací radica, en la meua opinió, bona part de l’èxit futur.

De la mateixa manera, la gestió dels ajuntaments dels destins turístics ha de professionalitzar-se i orientar-se al desenvolupament planificat i sostenible. No és possible mantenir polítiques urbanístiques i econòmiques de fa 20 anys. Ja no.

Com veu a la Comunitat Valenciana dins de 25 anys?

Crec que no diferirà molt del que ara tenim. Si tire la vista enrere, tampoc hem canviat tant en el substancial: seguim oferint el mateix producte amb els elements que el caracteritzaven des de sempre: clima, gastronomia, seguretat i tracte “friendly”. És veritat que ara hem incorporat moltes més prestacions tècniques i tecnològiques, però el benefici essencial, segueix sent el mateix.

Per tant, si aplique aquesta mateixa lògica cap al futur crec que, per descomptat, hi hauran més opcions però l’entorn, la ubicació,  el llit, el menjar, el tracte,… seguiran sent claus per consolidar el producte turístic.

Quina singularitat té Castelló com a destí turístic?

Des de sempre he estat un convençut de la potencialitat diferenciadora de Castelló respecte d’altres productes turístics competidors, fins i tot, dins de la Comunitat Valenciana. La major part de les seues avantatges comparatives radica en el poderós interior que, en termes turístics, té la província. La seua riquesa històrica, cultural, gastronòmica, paisatgística, no la té València, ni Alacant, ni Tarragona,… per dir zones properes. Aquesta riquesa de recursos, degudament combinada amb l’oferta turística que ja ofereix el litoral, és una combinació imbatible.

Ara bé, no basta amb “omplir-nos la boca” dient la quantitat de bons recursos que tenim. Això no serveix de res, si no va acompanyat d’una gestió professional que sàpiga posar en valor aquests recursos, articulant productes competitius i, sobretot, sabent comercialitzar-los adequadament. En aquest sentit, crec que la labor desenvolupada des de fa 10 anys pel Club de Producte Introducing Castelló ha estat extraordinària, com ens mostren els resultats obtinguts.

Com millora ZT hotels l’experiència dels seus clients?

El nostre principal producte a Peñíscola, el ZT Hotel & Spa Peñíscola Plaza Suites ofereix una experiència molt completa ja que no és un hotel, sinó un concepte més proper al resort, per la tipologia i varietat d’allotjaments, de restauració, d’oci,.., que oferim. En aquest sentit, ja és una experiència molt singular ja que cap altre producte del litoral valencià pot oferir el mateix.

Però més enllà d’això, el que realment ens està fent ser altament valorats pels nostres clients és, precisament, la “humanitat”, aquesta actitud mediterrània que abans comentava. És veritat que tots pensem en la tecnologia quan es parla d’innovació, però nosaltres seguim pensant que l’hoteleria és servei, i el servei són persones. El tracte, l’amabilitat, el desig de prestar un bon servei són els nostres majors objectius i la nostra principal missió. I no ho dic com un recurs discursiu estereotipat i fàcil, sinó des del convenciment que “la humanologia” és el que ens fa competitius, no la “tecnologia”.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada