La gestora dels Serratosa guanya un 12% i inverteix en Microsoft, Inditex i ING.
NAO concentra les seues inversions en companyies defensives en pharma i cura personal, tecnologia, luxe i moda, eficiència energètica i serveis financers.
D’esquerra a dreta, Eva Prats (responsable de Compliance); Eugeni Segarra (gestor d’inversions NAO SAM); Pablo Serratosa (president NAO SAM); Pilar Lloret (directora general NAO SAM); Sergio Luján (gestor d’inversions NAO SAM), i Isabel Giménez (directora general FEBF).
NAO Sustainable Asset Management, la gestora de fons fundada per Ana i Pablo Serratosa i presidida per aquest últim, aposta per sectors com companyies defensives en pharma i cura personal com Roche o AstraZeneca, tecnològiques com Microsoft o ASML, líders en moda i bellesa com Inditex o Hermès, eficiència energètica i també serveis financers, amb posicions obertes en ING o Allianz, entre altres.
L’exercici 2025 ha marcat el setè any de vida dels seus fons, on el seu model d’inversió ha superat els índexs més representatius de la renda variable europea, consolidant la seua reputació amb 5 estrelles Morningstar i 5 globus de sostenibilitat en aquest NAO Europa Responsable FI. A més, ha aconseguit en la seua cartera d’actius més longeva, NAO Europa Responsable FI, amb una rendibilitat anual acumulada del 11,7% i volatilitat del 14%, per sota del mercat.
Així ho ha traslladat l’equip d’aquesta gestora en la Fundació d’Estudis Borsaris i Financers (FEBF), durant la Jornada ‘NAO SAM: Invertint en 2026‘, una trobada anual clau per a inversors i experts del sector financer compromesos amb la inversió socialment responsable. Isabel Giménez, directora general de la FEBF, ha parlat del “caràcter diferencial i precursor” de la gestora NAO, amb una proposta de valor específica basada en el propòsit i la rendició de comptes, i el suport de la màxima qualificació en els ratings de Morningstar.
Per la seua banda, l’equip de NAO Sustainable Asset Management ha comptat amb la participació de Pablo Serratosa, president del Grup Zriser i de NAO SAM; Pilar Lloret, directora general; Eugeni Segarra, gestor d’inversions i Sergio Luján, gestor d’inversions.
Pablo Serratosa, president del Grup Zriser i de NAO SAM s’ha mostrat satisfet amb els resultats obtinguts pels fons gestionats en 2025 i ha comentat que “malgrat la incertesa ha sigut un bon any, amb un clar exemple del bon treball realitzat per l’equip de gestió de NAO”, i ha afegit “dins dels actius gestionats, la cotització i liquiditat de la Renda Variable segueix sent una eina extraordinària per a l’estalviador, ja que és transparent i un mecanisme eficient per a capturar el valor”.
Aranzels, IA i conflictes
Sergio Luján, gestor d’Inversions en NAO SAM ha comentat que “alguns temes més rellevants per a 2025 han sigut la revolució en la IA, en la qual el DeepSeek ha eixit a escena, la confusió creada per Trump amb el seu pla d’aranzels, les baixades de tipus per part de la FED davant la debilitat del mercat laboral, i el tancament de l’administració USA per no prolongar-se el sostre de despeses”.
I ha afegit: “la retòrica d’aranzels s’ha anat diluint i on es temia un tipus mitjà entorn del 25%, el mercat està assumint al voltant del 13,5%”. I en quant als conflictes bèl·lics, ha comentat que “no han suposat un fre per als mercats, però sí un revulsiu per als sectors de defensa”.
Luján ha explicat que “en 2025 el creixement global s’ha anat ajustant cap amunt conforme avançava l’any, amb la desacceleració en EEUU que ha propiciat acords comercials i un impuls en inversió en IA”. Respecte a Europa, ha afegit que “hem vist una economia coixa (Alemanya i França) la millora de la qual està basada en promeses, mentre el creixement s’ha desplaçat a països perifèrics”.
Moderació del PIB global
Quant a les perspectives de 2026, ha comentat Pilar Lloret, directora general de NAO SAM, que “existeix una por creixent a inversions en IA, datacenters, i a l’obertura de nous fronts geopolítics (Veneçuela, Iran, Ucraïna…), amb la mirada posada en els plans de Trump”. Així mateix, en relació a les previsions de creixement, ha indicat que “s’espera una moderació del PIB global, però el cicle segueix viu, amb Estats Units amb un creixement similar al de 2025, i la Eurozona accelerant, creixent per damunt de l’1%, gràcies a l’impuls alemany”.
Amb la vista posada en EEUU, Lloret ha comentat que “l’activitat en el sector serveis segueix resistint, la qual cosa indica que l’economia encara té tracció per la banda del consum, no obstant això, l’ocupació dins d’eixe mateix sector mostra signes d’enfriament, la qual cosa suggereix que les empreses comencen a ser més cuidadoses a l’hora de contractar”.
“L’economia nord-americana segueix creixent, però s’està moderant poc a poc. La Reserva Federal sembla haver passat a una fase d’esperar i observar, sense pressa per seguir baixant tipus, però preparada per si l’activitat s’afluixa més, per la qual cosa per a 2026 s’esperen dues baixades més de tipus (3,00%-3,25%)”, ha afegit.
Per últim, en relació a la Zona Euro, ha indicat que “la millora per als pròxims anys es fonamenta gairebé exclusivament en que Alemanya desplegue el seu pla d’infraestructures, aprovat després de les eleccions de març, però que en la pràctica s’està retardant per qüestions burocràtiques, sense mencionar una altra peça clau que serà l’increment de la inversió en defensa”. Lloret ha conclòs que “la Eurozona es mantindrà en una situació més estable, amb inflació més controlada i sense senyals de recessió profunda, i la política monetària entrarà en una fase de pausa prolongada”.
Les inversions de la gestora dels Serratosa en 2026
De cara al 2026, Eugeni Segarra, gestor d’Inversions en NAO SAM ha explicat que “s’ha definit un posicionament de cartera focalitzat en temàtiques d’alt creixement i disrupció tecnològica, però en tot cas des de companyies que operen en àrees de negoci consolidades amb menys recurrents”. Així mateix, ha explicat que “la cartera es compon d’un 90% d’inversions en Renda Variable i un 10% de liquiditat, amb l’objectiu d’aprofitar caigudes estructurals del mercat per a invertir”.
Segarra ha fet un repàs dels sectors en els quals estan posicionades les carteres de la gestora dels Serratosa, començant per les companyies defensives en pharma i cura personal, amb empreses amb models de negoci resilients i demanda estable amb independència del cicle econòmic, com són Roche, Novartis, AstraZeneca, o Sandoz i en Tecnologia, amb proveïdors de semiconductors avançats per a emmagatzematge i processament de dades, com Microsoft, SAP, ASML, etc.
També en Luxe, moda i cosmètica, amb marques líders en moda i bellesa amb molt creixement i diferenciació gràcies a les seues elevades i barreres d’entrada i noms com Hermés, L’Oreal, Inditex o Richemont; en Eficiència energètica, que impulsen la transició energètica i l’eficiència industrial gràcies a l’electrificació d’infraestructures, com Legrand, Scheider o Prysmian, i en serveis financers, amb alta rendibilitat per dividend i recompra d’accions, com ING, Allianz, Deutsche Börse, Generali, o Prudential.
“L’estratègia per a 2026 no canviarà, i el nostre compromís amb la rendibilitat i la sostenibilitat segueix sent inquebrantable”, ha afirmat Segarra.
Per a concloure, Pablo Serratosa, president de NAO SAM, ha destacat la resiliència i proposta de valor, i ha afegit: “La nostra missió és capitalitzar l’estalvi dels nostres participants a llarg termini, amb un pes raonable i apostant per la qualitat. La clau és identificar companyies capaces de defensar els seus marges i sostindre les seues avantatges competitius”.