MSC avisa a Llorca que deixarà el Port de València si cessa a la seua presidenta.

Francisco Lorente (MSC): "El que ha fet Mar Chao és fer treballar a la gent"

Mar Chao se abraza a Francisco Lorente en un acto de Baleària

Mar Chao s’abraça a Francisco Lorente en un acte de Baleària.

Francisco Lorente, president de MSC Espanya, ha dit a Economia Digital: “Mar Chao és el millor que ha passat pel Port de València. Si no està, em retire“. Les declaracions són del màxim dirigent de l’empresa adjudicatària de la nova terminal nord i principal operador del Port de València.

Aquestes afirmacions es produeixen mentre hi ha quinielas sobre la successió en la presidència del Port de València per les crisis que està tenint Mar Chao, especialment, després del seu intent de vendre a un altre operador la terminal adjudicada a Ford, tal com va revelar Economia Digital.

La posició de Lorente manca d’ambigüitats. És rotunda. I, per primera vegada, pública. La visió sobre els problemes que està tenint Mar Chao dins de l’Autoritat Portuària de València són per al president de MSC mostra de la brillantor de la seua gestió. “El que ha fet Mar Chao és fer treballar a la gent“, assegura.

Qüestionat pels problemes que han arribat als jutjats relacionats amb contractacions que ha decidit la presidenta de l’Autoritat Portuària de València, Francisco Lorente dóna un rotund espaldarot: “Ha portat talent on no es treballava“.

El context de on es realitzen aquestes declaracions és rellevant. Van ocórrer el passat divendres a l’edifici del Rellotge abans d’un acte de Baleària. L’esdeveniment tenia dues files amb seients reservats amb nom i cognoms. Els tenien polítics, membres de Baleària, consellers de les Autoritats Portuàries… I, com a comodí, en l’extrem amb menor visió però en primera fila, van quedar tres llocs per a les sorpreses. És a dir, “reservat” però sense nom.

“Eixe és el teu lloc”, li van indicar a Francisco Lorente personal de l’Autoritat Portuària de València, amfitriona però no organitzadora de l’esdeveniment. Francisco Lorente es va asseure així en la primera fila al costat del seu director general, Ignacio Ballester, en cadires que no portaven el seu nom. El camí des de l’entrada de la sala fins a la primera fila, de fet, va servir per a interrompre la conversa entre MSC i Economia Digital.

Francisco Lorente parla amb Mar Chao després que li indiquen que lloc tenia en primera fila

La presència de MSC en l’acte de Baleària va sorprendre igual que el fet que Mar Chao prioritzara la conversa amb Francisco Lorente prop de on anava a seure en lloc de l’habitual en aquest tipus de casos, que és esperar a la porta a l’arribada de les autoritats. Això també va ocórrer, però després d’haver acomodat a Francisco Lorente.

Mar Chao parla amb Adolfo Utor a la porta de l’Edifici del Rellotge després d’haver acomodat a Francisco Lorente en primera fila de l’acte de Baleària

El poder de negociació de MSC

MSC té un alt poder de negociació, una qüestió que Francisco Lorente ha deixat clara quan els dos últims presidents de la Generalitat han pres possessió del seu càrrec. Li està passant ara a Juanfran Pérez Llorca i ja li va passar a Carlos Mazón.

Els precedents de l’episodi anterior es van iniciar per una reunió de Francisco Lorente amb un grup reduït de periodistes el 13 de novembre de 2023: MSC renuncia a invertir 55 milions en la ZAL del Port de València. Una setmana després, lluny de rebaixar la tensió, MSC la va redoblar amb una llarga roda de premsa en les seues instal·lacions en la qual va donar un ultimàtum de tres mesos per a tenir llicència en la ZAL.

L’amenaça sobre la inversió en la ZAL va ser sobre 55 milions en una parcel·la logística i no va fer falta elevar l’aposta i posar en dubte la inversió en l’ampliació nord, que supera els 1.000 milions d’euros. El resultat d’aquesta pressió és que les parcel·les de la ZAL tenen llicència i que Carlos Mazón, president de la Generalitat, i Óscar Puente, ministre de Transport, van brindar junts pel port de València quan es va desbloquejar l’ampliació de la terminal nord.

Segons ha pogut saber Economia Digital, el primer objectiu de la Generalitat Valenciana és que no escale un problema en el Port de València amb MSC. La posició de Mar Chao és feble. Tots dos, Lorente i Pérez Llorca, ja saben el que l’altre pensa de Mar Chao.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp