Family Cash suma i continua: signa un crèdit de 255 milions per a impulsar la seua expansió.
José Canet ha assegurat que Family Cash continuarà creixent a Espanya, amb un ritme d'obertures d'entre 3 i 5 hipermercats anuals.

Family Cash se propone extender su presencia por la Península Ibérica mediante el despliegue de centros estratégicos. Foto: Family Cash.
Family Cash ha fet un nou pas en la seua estratègia de creixement amb la signatura d’una línia de crèdit de 255 milions d’euros, una operació financera que busca recolzar tant l’expansió de la seua xarxa d’hipermercats com el desenvolupament del seu nou centre logístic a Agullent, València tal com ha informat InfoRetail.
Així ho ha confirmat el director general de la companyia, José Canet, qui ha subratllat que l’acord suposa “un suport decisori” per a consolidar el futur de l’ensenyament. Un futur que apunta a continuar expandint-se a Espanya durant els pròxims anys, més encara ara si cap, de la mà d’una expansió milionària.
Una financiació estratègica per a assegurar el futur de Family Cash
Segons va explicar Canet, el crèdit ha comptat amb la participació de diverses entitats financeres, la qual cosa reforça la confiança del sector bancari en el projecte de la cadena valenciana. No és la primera vegada que Family Cash recorre a aquesta via de finançament, ja que en 2022 l’empresa ja havia assegurat un altre crèdit per valor de 155 milions d’euros amb sis bancs.
L’objectiu d’aquest nou suport econòmic és clar: donar múscul financer a l’expansió territorial i a la logística interna, dos pilars que la companyia considera imprescindibles per a sostenir el seu creixement en el competitiu mercat de la distribució alimentària a Espanya.
Per tot això, aquest pla continuarà de forma immediata, ja que Family Cash tancarà 2025 amb quatre noves obertures, després d’inaugurar aquest any botigues a Múrcia i Tarragona, i sumar en l’últim trimestre dues més a Leganés, a Madrid, i Jerez de la Frontera, a Cadis. L’establiment madrileny procedeix de la compra d’un actiu a Alcampo, operació tancada el passat mes de juliol.
De cara al futur, Canet ha detallat que la companyia s’ha fixat com a objectiu obrir entre tres i cinc hipermercats anuals, encara que ha reconegut que cada projecte depèn de factors interns i externs, el que pot alterar la xifra final. Actualment, la xarxa de Family Cash suma 46 establiments, amb major presència a la Comunitat Valenciana, amb 19, Andalusia, amb 8, i Castella-La Manxa, amb 6.
El directiu també va deixar la porta oberta a l’expansió en altres regions: “No descartem aprofitar oportunitats en diferents zones del país, com ja vam fer quan vam adquirir deu botigues d’una vegada en operacions anteriors”, va assenyalar Canet, donant a entendre que la possibilitat que l’ensenyament continue creixent a Espanya és molt real.
Els resultats i perspectives econòmiques de Family Cash, molt positius
El creixement de Family Cash, no obstant això, no es limita al pla geogràfic. En l’últim exercici, la cadena va assolir vendes netes de 673 milions d’euros, xifra que marca un fita en la trajectòria de l’ensenyament. Per a aquest 2025, la previsió és mantindre la línia ascendent i consolidar la marca en un mercat en el qual competeix directament amb grans operadors.
Canet va posar en valor que “més enllà dels números, el rellevant és comprovar que cada any seguim generant confiança i fidelitat en els clients”.Segons va explicar, la companyia rep nombroses peticions de ciutadans que sol·liciten l’obertura de nous hipermercats en les seues localitats, un indicador de l’impacte positiu de la marca en el consumidor.
En opinió del seu director general, Family Cash travessa un dels millors moments de la seua història. Canet va destacar que la companyia ha sabut “trobar el seu espai en un mercat altament competitiu”, situant-se com una opció reconeguda i valorada per aquells consumidors que busquen varietat de productes a preus ajustats.
Aquesta estratègia ha permès a Family Cash situar-se com el quart operador a Espanya per superfície comercial en el format d’hipermercat, amb 118.037 metres quadrats, segons dades de Retail Data publicades en agost de 2025. Per davant se situen únicament Carrefour, amb espais de 933.000 m², Alcampo, amb espais de 365.000 m² i Hipercor, els espais dels quals abasten un total de 191.000 m².
Més enllà d’això, el creixement de Family Cash no es limita als hipermercats tradicionals. Canet també va valorar de manera positiva el desenvolupament dels parcs comercials Family Parc, amb exemples destacats a Benicarló i Tarragona. Així ho ha assegurat el directiu: “és un concepte que ens està funcionant molt bé i que a més obri la porta a l’entrada d’altres operadors, ampliant l’oferta en determinades àrees comercials”.