Exolum, o xigante de CVC e Macquarie que gaña 400 millóns, ultima o proxecto estrela en Langosteira.

A antiga CLH promove a posta en marcha dunha terminal marítima de graneis líquidos no Porto Exterior de A Coruña tras acadar uns ganancias de 380 millóns de euros en 2024.

Imagen de archivo de las instalaciones de Exolum en Zaragoza / Exolum

Imagen de archivo de las instalaciones de Exolum en Zaragoza / Exolum

Exolum dá o paso. O Boletín Oficial do Estado (BOE) recollía na súa edición deste xoves o inicio do trámite de competencia de proxectos para solicitar a construción e explotación dunha terminal mariña de graneis líquidos no Porto Exterior da Coruña.

Exolum contempla a posta en marcha de instalacións de carga e descarga que conectarán por vía mariña ou ferroviaria e que se erixen como o maior proxecto ata a data en solo de Punta Langosteira. Non en van, estímase que a terminal de graneis líquidos que solicita a compañía contará con máis de 100.000 metros cadrados de superficie.

No caso de materializarse esta investimento, Exolum dará un paso máis nunha cidade na que xa está presente na actualidade a través dunhas instalacións dedicadas ao almacenamento e distribución de hidrocarburos, que están ubicadas no polígono industrial da Grela.

A historia de Exolum

Exolum enfronta esta iniciativa clave instalada nos maiores beneficios dos seus 32 anos de historia. A empresa naceu no ano 1993 despois de que Campsa se disolvese ante o proceso de liberalización do mercado enerxético. O monopolio estatal disolveuse e a parte comercial foi repartida entre Repsol, Cepsa e BP mentres que a rede loxística manteuse baixo o abrigo de CLH (Compañía Loxística de Hidrocarburos), que en 2021 sería rebautizada como Exolum.

De acordo co seu informe consolidado de estado de información non financeira (EINF), Exolum deu carpetazo ao seu exercicio fiscal 2024 con uns beneficios por valor de 380,2 millóns de euros, o que supón un aumento do 21,0% respecto ao ano anterior. A firma que dende hoxe está presidida por Alfredo Barrios (toma o relevo de Rosa García mentres que Javier Goñi asume o cargo de conselleiro delegado en substitución de Jorge Lanza) anotouse estas cifras récord tras ver cómo os seus ingresos de explotación disparábanse un 15,4%, até os 1.251,8 millóns de euros.

No seu informe, a empresa achega este bo comportamento á “a loxística comercial, o almacenamento de produtos
petrolíferos, tanto en España como en Reino Unido, así como á recuperación do sector da aviación”.

Exolum, que ten como máximos accionistas ao fondo CVC (25%), o fondo de pensións dos profesores de Ontario -Omers- (24,77%), Macquarie (20%) e Crédit Agricole (10%), logrou estes resultados nun ano no que investiu 181,8 millóns de euros “para seguir mellorando as súas infraestruturas e servizos, tanto en España como no resto de países onde está presente”.

A pegada de Exolum

Neste sentido, a firma selou a finais do ano pasado un acordo con Moeve (antiga Cepsa) para a modernización do peirao Torre Arenillas e o seu sistema de conduccións cara ao porto de Huelva, o que se perfila como unha peza chave para o despregue do Val Acó Andaluz do Hidróxeno Verde.

A compañía embarcouse nunha aposta pola transición enerxética e a sostibilidade, que a levou a anunciar o plan de construción dunha nova planta de almacenamento de biocombustibles e outros graneis líquidos no porto de Bilbao, que estará operativa en 2027. A través dela permitirá a recepción, almacenamento, mestura e expedición de biocombustibles.

“No ámbito da aviación, fomos adjudicatarios dunha concesión para desenvolver unha nova terminal de almacenamento de combustible e un cargadoiro no aeroporto de Lanzarote. É importante destacar o progreso realizado por todas as áreas da compañía para poder estar listos a operar os aeroportos de Lima e París CDG durante a primeira metade do ano 2025″, destaca a firma na súa memoria anual.

Tamén en materia aeroportuaria, Exolum aliouse con Airbus, Aena, Air Nostrum, Iberia e Repsol “para estudar a creación do primeiro hub aeroportuario de hidróxeno en España que persigue abordar os desafíos da aviación impulsada por hidróxeno”, segundo detalla na súa memoria de actividades.

Fóra de España, Exolum iniciou un proxecto piloto para transportar e almacenar hidróxeno en forma de portadores orgánicos líquidos (LOHC) a través dunha infraestrutura en Immingham (Reino Unido) e aprobou un investimento para desenvolver unha planta de hidróxeno verde na terminal de Riverside.

Ademais, a empresa que agora ultima o seu desembarco en Punta Langosteira tamén selou o ano pasado adquisición do 50% da instalación líder en almacenamento de amoníaco e gas natural licuado (GNL) en Houston (Estados Unidos).

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta